Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva er du villig til å gi slipp på

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 10:11   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er du villig til å gi slipp på

Det lurer jeg på i dag.
Hvilke velferdsgoder er du villig til å gi slipp på for å la andre mennesker fra fattigere land få lov til å ta del i vår velferd?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:13   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Er det greit at vi må betale høyere egenandel hos legen?
Er det greit at staten kun betaler minstepensjon til alle? At alle får en flat pensjon, og at resten må skaffes selv?
Er vi villige til å kutte i sykelønnsordningen?
Er vi villige til å betale egenandel når vi er innlagt på sykehus?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:33   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:36   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Kontantstøtten.
Barnetrygd.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:37   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Det Candy sa. Det fungerer jo ikke sånn per i dag at det som blir til overs ved at vi betaler mer til velferdsordninger vil bli omdistribuert til noen i fattigere deler av verden? Tenker du på at det skulle overføres til bistandsbudsjettet eller noe sånt, da?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:42   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Dersom det faktisk var en direkte link mellom mitt forbruk og andres velferd så kunne jeg nok ofret litt av alt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:47   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

Akkurat der er jeg også.

Hadde jeg konkret visst at andre fikk det bedre, så kunne jeg personlig ofret mye. Samtidig så vet jeg at folk som er mye syke, også i Norge, bruker mye penger på sykdommen(e) sine, og jeg er vel egentlig ikke for at det skal koste mer enn det gjør i dag. Lett for meg å si at jeg skal betale egenandel for å ligge på sykehus - så langt i livet mitt har jeg ikke lagt der spesielt mye. Samme med medisiner, legebesøk, etc. etc.

Så lenge AS Norge faktisk har råd til å betale for pensjon, sykelønnsordning etc. så ser jeg ingen behov for å kutte i dem. Et kutt i sykelønnsordninga gjør ikke ett eneste barn i Afrika mettere.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:53   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Det er en veldig populistisk problemstilling. Men altså:

-Flat pensjon - ja, OK. Det kan gå an.
-Diverse sykeordninger - nei, her er jeg motstander av kutt. Fordi det vil ramme ulikt og det finnes nok av folk som ikke går til tannlegen fordi det koster selv om behovet er gedigent.
-Bort med barnetrygd og kontantstøtte.
-Gjerne høyere skatt.

...og så tror jeg ikke helt på alle som sier at "dersom pengene virkelig hadde ført til at andre fikk det bedre, gav jeg gladelig." Det gjelder kanskje deg, men det gjelder slett ikke alle i Norge. I så fall kan vi jo alle bare begynne å gi 5000 av månedslønna til Leger uten grenser eller annen bistandsorganisasjon med pene regnskaper og veldokumentert fungering. De fleste av oss har råd til det om vi forsaker så det svir.

Vi gjør det ikke, og det er sannsynligvis fordi det er mer komfortabelt.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:58   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

Enig.Jeg er villig til å gi slipp på alle tingene du skriver, men da vil jeg også vite at pengene jeg "gir fra meg" faktisk kommer til nytte et sted. Jeg er forsåvidt også villig til å gi avkall på goder som barnetrygd og betale mer hos lege for at folk i Norge som trenger det kan få mer støtte, og tenker at en eller annen behovsprøving av slike ting hadde vært greit. En del av disse godene er utgått på dato nå når veldig mange av oss har blitt så rike, (ja, jeg har "bare" lærerlønn, men jeg klarer meg faktisk veldig bra sett i den store sammenhengen) og jeg mener det må gå an å se på andre måter å bruke disse pengene på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:59   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kontantstøtten.
Barnetrygd.

Ja. Og alt det som annemede nevner i innlegg 2. Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 11:01   #11
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Ikke'no.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 11:41   #12
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Jeg har svært liten tro på egenandeler. De rammer skjevt og skaper utrolig mye byråkrati. I følge en kompis som har jobbet med slikt i helsevesenet koster den regningen jeg mottar når ungene har blitt operert 100 kr i matriell og arbeid for sykehuset. Synd at regningen bare er på 35 kr. Høyrepolitikerne her i strøket ville ha egenandeler på hjelpemidler. De regnet ut at kommunen ville tjene 200 000 i året på det. Administrasjonen regnet derimot ut at kommunen ville tape penger, pga alt arbeidet med en slik ordning.

Da vil jeg heller ha høyere skatt, spesielt for de rikeste.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 12:49   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Altså, det jeg tenker på, er at dersom vi skal gi opphold til alle som kommer til Norge som asylsøkere, så må jo pengene for at de skal kunne integreres og få den hjelpen de trenger - komme fra et sted.
Nå finnes det jo ganske mange asylsøkere som flykter til Norge fra Italia og Hellas, pga at det er bedre her. Og flere i opinionen mener vi bør ta vare på dem, og ikke sende dem tilbake pga tilstanden i landene de kommer (som asylsøkere) fra.
Det er jo ikke gratis, som regel, å ha de her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 12:50   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

Tanken var på kostnadene det er å ta i mot alle asylsøkere, og ikke sende ut igjen de som har fått avslag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:03   #15
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Ikke'no.

igrunn enig, føler jeg selv og andre har mer enn nok behov for at velferds-Norge fortsetter som i dag.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:09   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

igrunn enig, føler jeg selv og andre har mer enn nok behov for at velferds-Norge fortsetter som i dag.

Absolutt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:15   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Altså, det jeg tenker på, er at dersom vi skal gi opphold til alle som kommer til Norge som asylsøkere, så må jo pengene for at de skal kunne integreres og få den hjelpen de trenger - komme fra et sted.
Nå finnes det jo ganske mange asylsøkere som flykter til Norge fra Italia og Hellas, pga at det er bedre her. Og flere i opinionen mener vi bør ta vare på dem, og ikke sende dem tilbake pga tilstanden i landene de kommer (som asylsøkere) fra.
Det er jo ikke gratis, som regel, å ha de her.

Jeg tror at hvis man har litt langsiktig perspektiv og er villig til å bruke penger nå på norskkurs og integrering, vil denne innvandringen lønne seg i lengden. Det kom nylig ut ny statistikk på ledighet her i strøket, snittet er på 1,6% for kvinner, og i enkelte av kommunene kan man telle antall ledige på en hånd. 1,8% ledighet er visstnok det man minimum må ha for at det skal finnes nok tilgjengelige folk til å søke på ledige stillinger. Og etterhvert som eldrebølgen slår inn over landet er det ikke tvil om at vi vil trenge alle arbeidsføre.

Ingeniørbedriftene i områder skriker allerede etter arbeidskraft, Tekna og NITO går hardt ut mot utdanningsministeren og klager over alt mellom himmel og jord. Samtidig møter jeg renholdspersonell med bakgrunn fra Russland, med ingeniørutdanning og gjennomført Bergenstest. Da er det noe galt med rekrutteringsarbeidet, altså.

Jeg er absolutt villig til å betale noen prosent ekstra i skatt, gjerne i form av at terskelen for toppskatt senkes, for at vi kan ta i mot flere flyktninger, gi dem skikkelig utdanning, og få dem ut i arbeidslivet (slik at de kan være med på å betale skatt i neste rekke).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:19   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Er det greit at vi må betale høyere egenandel hos legen?
Er det greit at staten kun betaler minstepensjon til alle? At alle får en flat pensjon, og at resten må skaffes selv?
Er vi villige til å kutte i sykelønnsordningen?
Er vi villige til å betale egenandel når vi er innlagt på sykehus?

Bortsett fra det med pensjon her, er alt dette punkter som går verst ut over de som i utgangspunktet har lite. Og jeg er ikke villig til å gi slipp på noe av det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:20   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.


Jeg er absolutt villig til å betale noen prosent ekstra i skatt, gjerne i form av at terskelen for toppskatt senkes, for at vi kan ta i mot flere flyktninger, gi dem skikkelig utdanning, og få dem ut i arbeidslivet (slik at de kan være med på å betale skatt i neste rekke).

Der er jeg også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:33   #20
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Akkurat der er jeg også.

Hadde jeg konkret visst at andre fikk det bedre, så kunne jeg personlig ofret mye. Samtidig så vet jeg at folk som er mye syke, også i Norge, bruker mye penger på sykdommen(e) sine, og jeg er vel egentlig ikke for at det skal koste mer enn det gjør i dag. Lett for meg å si at jeg skal betale egenandel for å ligge på sykehus - så langt i livet mitt har jeg ikke lagt der spesielt mye. Samme med medisiner, legebesøk, etc. etc.

Så lenge AS Norge faktisk har råd til å betale for pensjon, sykelønnsordning etc. så ser jeg ingen behov for å kutte i dem. Et kutt i sykelønnsordninga gjør ikke ett eneste barn i Afrika mettere.

Candy Darling, Darth og alle dere andre kommer med saklige og gode svar i tråden som jeg er helt enig i. Det er veldig mange i landet vårt som er avhengige av velferdsordningene vi har for å overleve. Noen få utnytter nok disse der de kan, og det er jo synd for resten av oss. Jeg ville ikke gitt avkall på noe med mindre jeg visste med sikkerhet at noen som trengte det mer et annet sted i verden hadde fått godene.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no