Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Prinsesseegg og sjørøveregg

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-13, 20:04   #41
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Jeg tror Nortura angrer litt på at de har Facebooksider akkurat nå.

Makan til toskete salgsframstøt!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:09   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Hvor mange tar eggene ut av kartongen og setter dem i døra på kjøleskapet?



Det verste er at det sikkert er noen som kjøper dem også. Hvordan få solgt ekstra små egg til ekstra stor pris?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:16   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Nortura på Facebook:

Sitat:

Det er helt sikkert mange meninger om hvordan markedsføring som appellerer til barn bør være, og hvilke signaler man gir om kjønnsroller og annet. Vi ønsker ikke å mene for mye om dette, som jo er en stor debatt, men er opptatt av å finne et formspråk som appellerer til de vi ønsker å treffe.

De ønsker ikke å mene for mye om kjønnsroller og annet.

Men de sier vel nesten rett ut at dette er markedføring rettet mot barn. Er det lov da?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:26   #44
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

*risterpåhodet*

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:38   #45
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Att det er liksom årets vits for mange her ser litt dumt ut. Att det er egg som faktisk ikke er så usunt synes jeg er helt greit, dem har lagd mye rettet mot barn for å få dem till å velge sunnere alternativer som blant annet jippi serien. Å den er lagd for barna ikke dere, barn og voksene synes annerledes om ting som er teit eller ikke. To av mine barn hadde syntes att dette hadde vært flott å kjøpe å fordi jeg syntes det var så utrolig teit etc så skal ungene også få lov till å ha gleden av ting som jeg likte når jeg var i samme alder.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:03   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Maya, jeg syns det er helt greit med safaripasta, jippibrød og Simpson-saus, særlig om det ikke koster mer enn mat i vanlig pakker. Me jeg liker ikke at man sementerer usunne kjønnsrollemønstre. Jeg vil ikke at småjenter skal ønske seg kun visuelle atributter, og knytte sin verdi op mot utseende alene. Og jeg vil ikke at gutter kun skal ha halvkriminelle rabagastforbilder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:10   #47
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Idioti!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:13   #48
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Jenta mi hadde valgt piratene og minste gutten elsker rosa han er 2 år, det er sånn att barna for velge selv å jeg påvirker ikke den ene eller andre veien. Jeg ser virkelig ikke problemet med egg som ikke er politiske korrekte å kan sette barna mine i bås. Jeg synes egentlig att dem kunne gjort mere sunn mat artig for barna ikke oss voksene, hva jeg mener er riktig eller teit sånn tenker ikke barna. Å potetgull og andre godterier burde få kjedelige omslag.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:15   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Jeg synes dette ca er like dumt som at Frost enten har råååsa prinsesseski/skøyter, eller blått/prins.

Helt greit (forsåvidt) at de ville lage noe barneeffekter - men hvorfor pirat og prinsesse?
Hvorfor ikke noen gøyale barnetegninger/figurer - eller i den duren.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:17   #50
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Enda et kjønnsdelt produkt rettet mot barn som vi ikke trenger. Jeg liker det virkelig ikke. Kommer til å kjøpe egg fra andre produsenter en prionor.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:40   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du bør kanskje lese hva Apple sier seg enig i. Vi snakket ikke om prinsessekartonger.

Det mente jeg faktisk ikke heller at hun mente, bare det at eggene bommer på dette, også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:51   #52
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Er litt glad for at me kan gå ut i hagen og henta egg frå våre eigne høner nett no. Slike stunt som Nortura no gjer, kan eg på ei måte skjønne, men det blir litt for dumt å spele på prinsesse og sjørøvar kartongar. Det seier jo ingenting om egget og kva ein kan gjera med det.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:53   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ikke sant? Jeg har allerede bestemt meg for at begge treåringene mine - samtidig og uten min hjelp, skal få gå løs på det store eggbrettet for å fylle opp sin prinsesse- og piratkartong. Jeg tror det kan være verdt det, og jeg skal ta rikelig med bilder og sende Prior. Jeg oppfordrer samtidig alle andre prinsesse- og piratmødre til å gjøre det samme.

Da må du ta masse bilder og legge ut her så vi kan få oss en god latter.

Dette er det dummeste jeg har hørt, tror ikke jeg vil kjøpe mer fra Prior.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:56   #54
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Det er ikke tidenes innertier, men boikott blir i overkant mener nå jeg. Da ville jeg nå heller kjøpt normale eggepakninger så de kan se på salgstallene hva folk vil ha.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:09   #55
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

... eller man kan kjøpe økologiske egg. Det gjør vi. Alltid.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:54   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det er ikke tidenes innertier, men boikott blir i overkant mener nå jeg. Da ville jeg nå heller kjøpt normale eggepakninger så de kan se på salgstallene hva folk vil ha.

Hvorfor det? Boikott er et effektivt maktmiddel. Hvorfor skal jeg gi Prior penger til enda fler tullete kampanjer nå jeg heller kan gi dem til en lokal økoprodusent som holder seg for god til slikt tull?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:35   #57
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Oj, egg fra guttehøner!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:45   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Oj, egg fra guttehøner!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:58   #59
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Viste de ikkje at det gjekk ann ? Egg frå guttehøne

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 00:23   #60
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Viste de ikkje at det gjekk ann ? Egg frå guttehøne

det visste jeg ikke!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no