Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-14, 14:17   #41
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er man mer opptatt av et det skal skinne på en selv enn noe annet, vil man at medarbeiderne skal lykkes kun fordi det reflekterer på en selv? Det er ikke jeg videre begeistret for. Og det er heller ikke nødvendig for å være en drivende god leder - tvert i mot.

Hva som er motivasjonen for lederen til å få medarbeiderene til å lykkes er veldig lite viktig. Det er heller ikke nødvendig at ledelse skal bry seg om å få medarbeiderene til å lykkes. Det finnes mange situasjoner hvor det ikke en gang er mulig. Det å lede en avdeling som skal legges ned er et typisk eksempel. Det er viktig med god ledelse der også, men jeg tror nok at en resultatorientert leder vil levere bedre enn en teamorientert leder.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:19   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hva som er motivasjonen for lederen til å få medarbeiderene til å lykkes er veldig lite viktig.

Jeg er så veldig uenig! Intensjonen til mennesker er viktig i absolutt alle situasjoner - også når det gjelder lederskap.

Selvsentrerte ledere/sjefer gir hult lederskap og det gir meg ingenting faglig eller menneskelig. Riktig gode ledere med ekte faginteresse, visjoner og en interesse for andre mennesker og en autentisk relasjon til kollegaer, inspirerer meg og fører til stor glede og utvikling for meg i min arbeidshverdag. Og ja, det er lett å merke forskjell.

Jeg har en sterk indre motisvasjon i yrket, så jeg trives i arbeidshverdagen uansett. Men du verden for en bonus det er å ha en leder som er motivert av ander ting enn egen klatring og "synes de over meg jeg er flink hvis jeg...?" Selvsentrerte mennesker er kjedelige og drar ned energien rundt seg - ledere som har blikket utover og en faglig lidenskap hever alt og alle rundt seg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 30-07-14 kl 14:31.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:21   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er så veldig uenig! Intensjonen til mennesker er viktig i absolutt alle situasjoner - også når det gjelder lederskap.

Nei. Det som er viktig er hva man reellt sett gjør, ikke hva man tenker og føler. Selvfølgelig, hvis det er slik at intensjonen påvirker handlingen, betyr det noe, men kun da.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:23   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Hva du legger i maktmotivert har jeg jo ikke så mye grunnlag for å uttale meg om, jeg snakker om lederteori. Det høres for meg mer ut som du snakker om maktsyk mer enn motivasjon.

Som him sier, betyr motivasjonen for lederen svært lite så lenge man har en klar bevissthet til det selv, og evner å sette bedriftens mål foran sine egne. Og, selvsagt, som alle steder i livet, hjelper det jo å være et rimelig empatisk menneske.

Teammotiverte ledere fungerer oftest best på lavt mellomledernivå, er min erfaring, og kun når de selv har en svært resultatbevisst leder.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:25   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er så veldig uenig! Intensjonen til mennesker er viktig i absolutt alle situasjoner - også når det gjelder lederskap.

Neisj.

The road to hell is paved with good intentions.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 22:04   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Men du snakker jo som om det er en motsetning, Zoë. Man kan fint bry seg oppriktig om hvordan teamet har det, og like å finne what makes them tick, og like å få alle til å jobbe sammen, og få et kick av å nå målet.

Jeg er velsignet med en drøss av coaching og 360 graders og Belbin og Insight og lederutvikling i forskjellige varianter. Tilbakemeldingen på meg er ganske entydig: min måte å lede på er å få folk med på laget, til å synes det er gøy det vi holder på med. Enda så maktorientert og kynisk jeg er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 31-07-14 kl 01:48.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no