Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-15, 11:46   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Jeg ser heller ikke problemet og hadde ikke brydd meg om hva andre sa.



Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

På tide å dra frem den historien fra her inne om de som bodde innerst inne i en blindvei, og der snøplogen alltid hadde snudd plogen da den kom til deres hus, fordi, siden det var siste hus på rekka, så kunne den gjøre det uten at det var til plage for noen, uten at det kostet ham ekstra bry, og så fikk de, som eneste hus i gata, det litt lettere med at de unngikk en snøfonn rett foran porten sin. Men det måtte han slutte med, etter klage fra naboene. For det var urettferdig at de fikk det lettere enn de andre. Alle måtte få like mye snø foran porten.


Dette er jo bare helt utrolig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 11:47   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Høres ut som de ergrer seg over at de ikke kom på å gjøre dette selv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 11:54   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Min mor fikk åtte jul og nyttår på rad, det gjorde jo ikke noe fordi barna hennes var jo ca 20 år. Men det skal være HMS ansvarlige som setter rutiner for å beskytte turnusjobbende. Det har vist seg å være verdt lite under tider med dårlig bemanning og nye ledere. Kusinen min er fortsatt snurt fordi moren gikk på nattevakt kl 21 juleaften.

Jeg ville byttet så lenge jeg kunne av hensyn til barna. Hevet meg over sutring.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:05   #24
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Bare selg i vei sier jeg. Men hvis du selger den må vel du betale vedkommende for vakta? Sånn er det hos oss i vertfall. Du får ikke bare byttet vakta da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:11   #25
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Bare selg i vei sier jeg. Men hvis du selger den må vel du betale vedkommende for vakta? Sånn er det hos oss i vertfall. Du får ikke bare byttet vakta da?

Jeg får ikke lønn for vakta, og ekstravakten får lønn fra arbeidsgiver. Mitt valg. Evt kan jeg også bytte vakta ja, jobbe en annen søndag. Da taper jeg ikke penger. Kunne henge opp en lapp om noen vil jobbe vakta mi (evt bytte). Men da er det jo fritt frem for høylydt kakling!

Takk for støtten, dere.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:12   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Selg i vei og ha god samvittighet for det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:12   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

På tide å dra frem den historien fra her inne om de som bodde innerst inne i en blindvei, og der snøplogen alltid hadde snudd plogen da den kom til deres hus, fordi, siden det var siste hus på rekka, så kunne den gjøre det uten at det var til plage for noen, uten at det kostet ham ekstra bry, og så fikk de, som eneste hus i gata, det litt lettere med at de unngikk en snøfonn rett foran porten sin. Men det måtte han slutte med, etter klage fra naboene. For det var urettferdig at de fikk det lettere enn de andre. Alle måtte få like mye snø foran porten.

Utrolig pinlig! Voksne mennesker...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:29   #28
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Jeg tenker at så lenge man er noenlunde jevnbyrdige i forhold til stilling er dette helt greit. Det går jo ikke ut over noen så lenge noen er på jobb og de som bytter er fornøyde begge to.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:35   #29
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

De er smålige. Selvfølgelig kan du selge vakta de når du er så heldig at det finnes kompetente forlk som vil jobbe. Folk, ass.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:36   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Jeg tenker at så lenge lederen din synes det er greit og du får inn en med samme kompetanse (og funkjsonsnivå) i jobben, må det jo være greit. Men det er leder som har den formelle myndigheten til å bestemme dette, så det er lurt å gå tjenestevei. Hva sure kolleger mener, bør vær likegyldig. Surpomper har ikke definisjonsmakt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:44   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Så lenge leder synes det er greit (dvs at det er en likeverdig person som tar vakten, at det da ikke blir brudd på arbeidstidsbestemmelser eller overbelastning på noen andre og at det ikke på annen måte går utover arbeidet) er det helt greit. Kakling er bare teit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 12:54   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Ikke la "kaklerne" vinne! Jeg skjønner virkelig ikke problemet, "ta deg fri" med god samvittighet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:05   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Klassisk win-win-situasjon. Hva F.. skal de andre kakle for? Det går da ikke ut over dem.

Hvis jeg var barnløs hadde 17.mai vakta vært attraktiv. Godt betalt for en dag jeg uansett ikke hadde så mye glede av.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:06   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Det at det muligens ikke var barnløse vikarer tilgjengelig da sutreputrene selv hadde små barn skal da ikke gå ut over deg! Makan!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:11   #35
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Voksne folk, ja..??

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:16   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Men, altså- noen er sure fordi du gir bort vakta di 17.mai fordi de ikke ga bort sin 17.mai-vakt da de hadde små barn? I alle dager- så lenge det ikke blir til ulempe for dem at du ikke er der, skal de vel ikke bry seg?
Jeg har venner som jobber som sykepleiere, og vet at det som regel alltid folk som gjerne tar de røde dagene med ekstra betaling hvis noen ikke ønsker det (enten pga. av barn el. andre ting.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:46   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Skjønner du ikke hvor viktig det er at at alle har det like fælt?

Vi hadde noe lignende på min jobb: enkelte seksjoner var nødt til å bemanne sine seksjoner i juleferien og påskeferien. Da mente en leder at også de andre seksjonene burde være bemannet i solidaritet. Selv om hardkjøret i de andre seksjonene er på helt andre tider av året, feks midt på sommeren, og jul og påske er en måte å få avviklet gode lange ferier for de ansatte på. Kokkelimonke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:46   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Hva folk får seg til å mene, og ikke minst si høyt...!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:54   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Så lenge det er lov så bytt i vei.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 14:11   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Jeg blir helt matt av slik, er ikke utfordringene og belastningen i helsesektoren ille nok om man ikke skal bruke energi på sånn her dritt.

Så lenge salg av vakten og personen som tar den er avklart med leder er det selvfølglig ikke noe å lure på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no