Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 13:32   #21
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Hull etter en nål i flappen over borrelåsen? Det får da være måte på hva en skal ta opp med skolen og lage problemer av.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:44   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

At man får med seg reklame hadde jeg ikke brydd meg noe om, men om noen hadde stukket hull i yttertøyet til barna mine, så hadde jeg reagert ja. Synes ikke det er noen bagatell akkurat. Klart det kan taes opp med lærer.


Her er jeg også. Å stikke hull i yttertøy er langt fra bagatell i min bok, men jeg hadde ikke laget et problem av det, slik flere hentyder er eneste alternativet til å ikke bry seg. Jeg hadde gjort dem obs på det, rett og slett.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:47   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Jeg synes heller ikke det er noen bagatell å lage hull i yttertøy, jeg synes bare ikke dette er i den kategorien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:51   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Er det snakk om et hull etter en nål, eller et hull som i et synlig hull som gjør dressen stygg?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:11   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.534
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er det snakk om et hull etter en nål, eller et hull som i et synlig hull som gjør dressen stygg?

Det lurer jeg på også. Om det er et stort hull, så hadde jeg vel reagert, men hadde neppe gjort så mye med det. Er det etter en sikkerhetsnål, så hadde jeg ikke tenkt noe på det i det hele tatt.

Om jeg hadde opplevd noe sånt, og reagert, så ville jeg heller snakket med barnet om det. Iallefall min sønn(som går i første) hadde fint klart å si i fra at han ikke ha noe festet på dressen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:14   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Det står jo i HI at det er snakk om en sånn liten, tynn plastpinnedings som priser blir festet med på klær. Mao nålehull.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:31   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.555
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Ok. Jeg hadde, som forelder, blir potte sur dersom noen forlangte at læreren til mine barn brukte tid på dette!!
Det må faktisk finnes en grense for hvor smålig man kan bli og jeg kjenner at den bør gå langt før et knappenålshull i en jakke.



Dersom klærne barna bruker er så dyre at de ikke kan få slike små hull, så foreslår jeg hjemmeskole. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sur av at dette skal være noe en lærer skal behøve å konfronteres med, uansett hvordan det legges fram....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:34   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Jeg syns et hull etter en pin er et ubetydelig hull og har null tro på at det ødelegger teknisk tøy mer enn vanlig bruk. Dette var i tillegg snakk om i flappen som ligger over glidelåsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:46   #29
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns et hull etter en pin er et ubetydelig hull og har null tro på at det ødelegger teknisk tøy mer enn vanlig bruk. Dette var i tillegg snakk om i flappen som ligger over glidelåsen.

Enig. Jeg hadde himlet med øynene om jeg hørte at noen i mitt barns klasse hadde tatt opp noe slikt med læreren.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:53   #30
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Dette hadde jeg ikke klart å lage den store saken av, nei.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:55   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det står jo i HI at det er snakk om en sånn liten, tynn plastpinnedings som priser blir festet med på klær. Mao nålehull.

Plastpinnedings er ikke det samme som en nål i min verden, derfor jeg spør for å være sikker på at jeg ikke misforstår.

Snakker vi om en nålgreie, så kan jeg rett og slett ikke se problemet og jeg blir litt over at man faktisk må ta dette opp eller bemerke det. Barna syntes sikkert det var morsomt å få den på, selv om det er reklame.

Jada, det er ikke optimalt, men mye i livet er ikke optimalt. Dette kan jeg fint leve med.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:08   #32
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ok. Jeg hadde, som forelder, blir potte sur dersom noen forlangte at læreren til mine barn brukte tid på dette!!
Det må faktisk finnes en grense for hvor smålig man kan bli og jeg kjenner at den bør gå langt før et knappenålshull i en jakke.



Dersom klærne barna bruker er så dyre at de ikke kan få slike små hull, så foreslår jeg hjemmeskole. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sur av at dette skal være noe en lærer skal behøve å konfronteres med, uansett hvordan det legges fram....


Hjemmeskole.

Jeg syns det er stor forskjell på uhell som skjer med klær i skoletiden, som f.eks. rifter i klær etter lek eller skitt som ikke går bort.
Kunne ikke brydd meg mindre og det er jo meningen at klærne skal brukes selv om det er dyre klær det er snakk om.

Syns jo kanskje en sånn "pins" er unødvendig å feste klærne til barna, og jeg vet at læreren til storebror ikke hadde blitt sur om jeg tok dette opp på en saklig og grei måte.


Anywho, så ser jeg jo at jeg kanskje har overreagert litt.


Jeg har forøvrig en førsteklassing Teofelia, got your point.:hehe:
Og skal velge mine kamper, jada. Bare syns dette var litt dumt.

Men, jeg skal ikke bruke energien min på dette lengre. Ferdig bom.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:17   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.898
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Jeg hadde ikke blitt sur på foreldre hvis de tok opp noe som dette. Jeg hadde sagt beklager, og tenkt mitt når vedkommende hadde gått.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:18   #34
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg hadde ikke blitt sur på foreldre hvis de tok opp noe som dette. Jeg hadde sagt beklager, og tenkt mitt når vedkommende hadde gått.

Signerer.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:24   #35
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dersom klærne barna bruker er så dyre at de ikke kan få slike små hull, så foreslår jeg hjemmeskole.

Det er helt tydelig at du har minimalt med innsikt i hvor mye hjemmeskole sliter på pysjene hos barna, altså.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:26   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Regner med det er en slig t-tag som sitter på nytt tøy, som feks fra H&M?
Taggen ser slik ut:

Maskinen som fester den ser slik ut ca?

Hullet den etterlater seg er som en nål omtrent?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:27   #37
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg hadde ikke blitt sur på foreldre hvis de tok opp noe som dette. Jeg hadde sagt beklager, og tenkt mitt når vedkommende hadde gått.


Ser den.
Jeg bare ble litt paff av det var stukket hull i dressen, så jeg ser jo at jeg dette kan framstå som at jeg er litt masemamma.
Lar den ligge og blir ikke ta dette opp i morgen, selv om jeg håper og tror at jeg kjenner læreren godt nok til å vite at hun ikke hadde syns noe mindre om meg.
Eller tenkt at jeg var pirkete.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:29   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Regner med det er en slig t-tag som sitter på nytt tøy, som feks fra H&M?
Taggen ser slik ut:

Maskinen som fester den ser slik ut ca?

Hullet den etterlater seg er som en nål omtrent?

Nei, hullet blir faktisk en god del større enn en nål. Og selger man skallklær så skal ALLTID slikt i vaskelapper eller andre steder på jakken som ikke har teknisk materiale.

Er litt enig i at det var unødvendig, men er fortsatt milevis fra å gidde ta det opp kjenner jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:29   #39
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Regner med det er en slig t-tag som sitter på nytt tøy, som feks fra H&M?
Taggen ser slik ut:

Maskinen som fester den ser slik ut ca?

Hullet den etterlater seg er som en nål omtrent?

Just noe slikt ja.
Pirke/masemamma ----> tar seg en bolle.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:35   #40
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Just noe slikt ja.
Pirke/masemamma ----> tar seg en bolle.


Synes du er herlig humoristisk, og at du tar deg så fint inn når du ser at du kanskje har overreagert.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no