Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor nært tollgrensa shopper du?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 14:30   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Ja, jeg skjønner jo at det er de det koster, men synes grensen burde heves, den har jo stått på det samme siden syttitallet, og det er ikke særlig mye man får for 200,- kroner i dag. Jeg kjøper som regel varer jeg ikke får tak i her til lands, og det er ganske irriterende å måtte forholde seg til den lave grensen. Men jeg overlever.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 15:13   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bryr meg veldig om den grensa etter at jeg kjøpte noen B-vitaminer til 203,- kroner, og det ble nesten 500,- kroner totalt med moms/toll. Jeg fikk regning i etterkant, noen uker etter at jeg hadde fått tablettene, den var på 238,- kr. Så nå er jeg manisk på det der. Med mindre jeg skal kjøpe noe virkelig dyrt til tusenvis av kroner, da spiller det jo liten rolle uansett.

Jo, den der var ikkje heilt kjekk - forstår det...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 15:18   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Ja, er heilt enig i at grensa burde hevast mykje.

Me har gjort til dels store kjøp frå utlandet. Parkett til eit heilt hus for 100 000,- bl.anna. Det er jo ein del over grensa

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:18   #24
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, er heilt enig i at grensa burde hevast mykje.

Jada, det er kjekt å unndra skatt, men har dere som mener dette gjort dere noen tanker om hvilke konsekvenser en heving av grensen for fritak for mva vil få for norske bedrifter som driver detaljhandel eller for statens inntekter?

Mener dere virkelig at vi bør slippe å betale mva på varer vi importerer fra utlandet?

Mener dere dette bare fordi dere ønsker å unndra skatt og vil spare noen kroner, eller ligger det noen form for ideologisk eller økonomisk kunnskap eller mening bark?

Ben "moronic populism" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:26   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Mener dere virkelig at vi bør slippe å betale mva på varer vi importerer fra utlandet?

Mener dere dette bare fordi dere ønsker å unndra skatt og vil spare noen kroner, eller ligger det noen form for ideologisk eller økonomisk kunnskap eller mening bark?

Ben "moronic populism" Murphy

Nei - eg betaler gjerne, og betaler derfor moms utan å tenke på det. Eg syns dog grensa på 200 kan justerast opp med nokre hundrelappar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:29   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Eh nei, jeg betaler gjerne. Men 200,- kroner? Synes du virkelig det beløpet, som ble fastsatt på syttitallet, bør være en evig grense? I så fall må jeg nesten få lov til å være dundrende uenig med deg. Ikke alle handler fra utlandet for å spare penger eller fordi de er gjerrige, men fordi vi ikke får tak i varene i Norge overhodet. Jeg bestiller det uansett, bestiller heller bare små pakker om gangen, men jeg synes beløpet bør være høyere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:29   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Jeg skulle ønske det fantes en enkel måte å betale inn moms på. Det er i grunnen temmelig rart at set gamle systemet brukes ennå. At det koster skjønner jeg. Gebyret dekker det betrakteren har av kostnader med å ha denne tjenesten. Det er ikke noe lønnsomhet i fortollingstjeneste.
Jeg betalte et stort gebyr for at UPS fortollet noe for meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:31   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Jeg synes også man godt kan sette beløpet til null og finne en måte å kutte det plagsomme gebyret på.
Bestiller man varer trekkes jo landets egen moms i fra og jeg ser ingen gode argumenter for at jeg skal få en vare momsfri bare fordi jeg bestiller den på nett.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 17:45   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Eg betaler gjerne mva. Men eg synest det er høg pris på posten sitt gebyr (på same måte som eg er irritert over dei nye portosatsane, den elendige kundeservicen tatt i betraktning), og irriterer meg over at dei bruker 5-6 veker på denne fortollinga. Eg skjønner ikkje at det må vere så ineffektivt og dyrt å fortolle ein pakke.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 17:56   #30
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Fortell oss hvordan det går da. Jeg vil også kjøpe en liter sjampo. .

Jeg hentet pakke i dag. Levert toll 30/7, sjekket, funnet ok og sendt videre etter 22 dager. Med en regning på 877,- for ekspedisjon, toll og mva.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 18:12   #31
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Synes du virkelig det beløpet, som ble fastsatt på syttitallet, bør være en evig grense?

Nei, jeg syns, som jeg har postet tidligere i tråden, ikke det. Jeg mener at grensen skal endres til 0.

Ben "nice round number" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 18:15   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

Sånn at man betaler 500 kroner for en boks vitaminer som egentlig koster 200? Eller mener du at vi skal momse for alt, men at gebyrene bør bli lavere eller lignende? *Spør fordi jeg kan for lite om dette*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 18:18   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nært tollgrensa shopper du?

På pakkepost er det konkurranse og ved bestilling fra utlandet kan det like gjerne være dhl eller UPS som befrakter. Min erfaring er at det ofte blir mye dyrere enn om det skal sendes med postens samarbeidspartnere. Gebyr for fortolling er omtrent det samme. Jeg tenker derfor at det er staten som bør jobbe med et enklere system for momsbetaling ved bestillinger fra utlandet. Hvor vanskelig kan det være?
På fortolingen nå må det manuelt avleses rablete tolletiketter før det lages innbetalingskort som er en dyr betalkngsmåte. UPS ringer gjerne og vil ha visanummer over telefon. Om man vil ha regning i stedet blir det dyrere

Systemet for å kreve denne momsen må forenkles, men hvem kan finne en genial løsning?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no