Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-17, 23:31   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Vi skal kjøpe sovesofa til gjesterommet. Rommet blir til vanlig brukt som en ekstra stue / hobbyrom og er relativt stort (25 kvm).

Vi ønsker en sofa som er god å sitte i, i og med at det fungerer som en ekstra stue. Rommet blir brukt som soverom når vi har besøk langveisfra. Besøket innebærer primært den eldre generasjonen, som gjerne blir her en ukes tid eller så. Liggekomfort er derfor veldig viktig. Gode madrasser, og god høyde er vesentlig.

I tillegg da, så ønsker jeg meg en sofa som ser ok ut. Har surfet en del de siste ukene. Soveromsbutikken har mye lekkert som koster litt. IKEA har jo sin katalog, det samme med Skeidar, Bohus og lignende.

Vi er i utgangspunktet innstilt på å betale godt for en sovesofa som treffer på alle punkt. Men, jeg syns det er vanskelig å ta stilling til utvalget fra pc-skjermen. Vi bor på en plass hvor det ikke er all verdens til utvalg rett rundt hjørnet, så tenker at vi muligens må bestille "usett" på nett. Er de dyrere alternativene fra Soveromsbutikken verdt prisen? Eller er IKEA sine å anbefale? Vi sover innmari godt på madrasser fra IKEA til vanlig, så jeg er ikke skeptisk til kvaliteten derifra. Men syns at utvalget der var litt "trått" utseendemessig...

Har FP erfaringer å dele?

__________________
--------------
2012 & 2014

Sist redigert av artemis : 05-11-17 kl 23:31. Årsak: skriveleif
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 23:56   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Vi har kjøpt en billig en på rommet til eldstejenta, men i jakten vår på den, prøvde jeg en fra Hovden, og den var både fin, og veldig god å sitte i. Jeg fikk ikke prøveligget den, men ut i fra sittekomfort, virket den veldig lovende.

Ikke helt billig, men i en klasse for seg når det gjaldt sittekomfort.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 00:00   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Vi har Hovden Bedinside. Den kunne vi få med smale nok vanger til å presse inn bredest mulig sofa på den plassen vi hadde til rådighet, og madrassen er helt grei å ligge på, mye bedre enn de andre sovesofaene vi har prøvd. Ikke helt billig, men det var et poeng for oss å få best mulig liggekomfort, da vi kasta ut gjestesenga for å lage plass til kontor for mannen. Jeg har periodevis sovi der flere uker i strekk med minsten, da han var baby.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 12-11-17 kl 00:26.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 00:42   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Hovden BedInside har jeg også. Anbefales hvis liggekomfort er prioritet. Det er en ordentlig seng inni.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 00:52   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Den nye sovesofaer til IKEA , i 120cm
https://m2.ikea.com/no/no/p/flottebo...onn-s09227221/

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 08:30   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Vi har en fra Bolia som både ser bra ut og som er kjempegod å sove i. Husker ikke hva den heter, men jeg kan sjekke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 11:33   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Sånne oppblåsbare madrasser er faktisk veldig gode. Så jeg ville gått for en sofa som bare er sofa, og heller kjøpt madrass vestsiden av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 11:36   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sånne oppblåsbare madrasser er faktisk veldig gode. Så jeg ville gått for en sofa som bare er sofa, og heller kjøpt madrass vestsiden av.

Jeg syns sånne oppblåsbare er helt fryktelige, og ville definitivt ikke hatt det som gjesteseng om jeg kunne unngå det. Jeg syns de er vonde å ligge på, samt at de fungerer som ressonanskasse om den du ligger ved siden av snorker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 12:04   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

På siden av det du spør om, men jeg vil fortelle om vår løsning. Når vi får besøk langveisfra har vi, etter hvert som de besøkende har blitt eldre, begynt å gi dem vårt soveværelse. Det skjer uansett maks to ganger i året (som regel bare én), og en liten uke tåler (enn så lenge ) Xian-mannen og jeg å ikke ha optimal liggekomfort.

Tenk på om dette kunne vært en løsning for dere, for mitt inntrykk er at utvalget øker, og prisen går langt ned om ikke veldig god liggekomfort er så viktig for sovesofa.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 12:34   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Vi har forresten en sånn uttrekkbar dagseng fra IKEA som gjesteseng. Når den er sofa er den fylt av puter så man sitter godt, og som seng så er den en full dobbelseng. Den kan du gjøre så behagelig du vil, om du legger litt ekstra i gode skummadrasser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 23:33   #11
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

På siden av det du spør om, men jeg vil fortelle om vår løsning. Når vi får besøk langveisfra har vi, etter hvert som de besøkende har blitt eldre, begynt å gi dem vårt soveværelse. Det skjer uansett maks to ganger i året (som regel bare én), og en liten uke tåler (enn så lenge ) Xian-mannen og jeg å ikke ha optimal liggekomfort.

Tenk på om dette kunne vært en løsning for dere, for mitt inntrykk er at utvalget øker, og prisen går langt ned om ikke veldig god liggekomfort er så viktig for sovesofa.

Godt poeng. Vi har, i alle år, gitt de "gamle" vårt soverom når de har vært på besøk. I høst flyttet vi imidlertid til et veldig stort hus, hvor vi har plass til å legge til rette for god liggekomfort for gjester uten å måtte flytte ut av eget soverom. Vi har en del gjester (venner med småbarn, venner uten barn, midt-livs-generasjonen, eldre-generasjonen) i løpet av året, så gjesterommet / senga vil bli hyppig brukt. Så nå, når vi har så god plass, har vi lyst til å ordne en sove-greie som ikke innebærer at vi må flytte soveplass når vi får besøk, men som gir alle typer besøk god liggekomfort. Da blir det enda mer lavterskel å ta imot besøk, tenker jeg. Og jeg elsker besøk

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 23:38   #12
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har forresten en sånn uttrekkbar dagseng fra IKEA som gjesteseng. Når den er sofa er den fylt av puter så man sitter godt, og som seng så er den en full dobbelseng. Den kan du gjøre så behagelig du vil, om du legger litt ekstra i gode skummadrasser.

Jepp, IKEA sine dagsenger er gode å sove i, er min erfaring! Nå er jeg på et punkt hvor jeg "snobber" litt. Vi bor i en veldig gammel villa, og i det rommet som skal møbleres tror jeg det passer bedre med noe annet enn dagsengene fra IKEA

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 23:41   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

I tv-stua vår nå har vi ikke sofa, bare seng. Fungerer godt å se på tv i, masse store puter.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 00:15   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Hovden sine er verdt prisen, synes jeg. Det er de eneste som er både fullverdig sofa og seng.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 09:52   #15
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Hovden har forskjellige prisklasser. Jeg har hatt i begge ender av skalaen. De billigste er kjipe å ligge på. De dyrere er fantastiske og oppfyller alle dine krav.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 22:35   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Argumentet med at overnattingsgjestene blir ikke yngre, var det som fikk meg til å kjøpe BedInside-sofaen da jeg hadde liten leilighet uten gjesterom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 23:54   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Opprinnelig lagt inn av artemis, her.

Jepp, IKEA sine dagsenger er gode å sove i, er min erfaring! Nå er jeg på et punkt hvor jeg "snobber" litt. Vi bor i en veldig gammel villa, og i det rommet som skal møbleres tror jeg det passer bedre med noe annet enn dagsengene fra IKEA

Nei, de er ikke så pene. Hadde ikke hatt en på stua selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 17:50   #18
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa, som er god å sitte i, god å sove på og som ser bra ut?

Fått reklame fra møbelringen nå i posten og ser det er 15% på Hovden sovesofa. Vet ikke om det er på alle modeller. Vet ikke om det her er ulovlig reklame, jeg har ingen forbindelser med møbelringen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no