Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-12, 14:30   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Jeg tok inn en tidligere hjemløs hannkatt forrige mandag (kastrerte og chippet ham på tirsdagen), og i dag har vi tatt inn enda en (han er allerede kastrert, men forlatt av eierne, og er fryktelig snill og kosete). Han vi hentet på mandag heter Roger, og den nye heter Ronny. Problemet er at Roger ikke helt liker denne nye katten, dette er HANS hjem. Og nå er krigen i full gang. Roger ligger bare og stirrer på Ronny, og Ronny ligger i et hjørne og skuler, helt forskrekket. De har slåss tre ganger nå, nå er det rolig og de ligger med ca. 3 meters avstand og ser på hverandre. Stirrekonkurranse.

Hva gjør jeg? Bør jeg skille dem i hvert sitt rom, eller bare la dette spille ut? Jeg har så lite lyst å hive Ronny ut på gata igjen, han har ingen steder å bo og vinteren er jo på vei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 14:43   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

La dem sove på hvert sitt rom. Sannsynligvis går det seg til, enten ved at de blir gode venner, eller ved at de inngår et taust våpenhvile

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 14:55   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Vår katt er veldig skeptisk til fremmede i "sitt" hus. Han var ca. 3 år da vi fikk hund, (en voksen hund som heldigvis var veldig flink til å være rolig rundt katten og la han ha sine utbrudd!), han freste, ble dobbelt så høy som han er lang, slo etter hunden hver gang hunden så mye som snudde seg i senga si osv. Men det gikk seg til når bare han fikk bli vant til tanken på at det var noen andre her. Det tok ett par uker, riktignok, og de var aldri i kamp med hverandre, heldigvis, bare katten som rappet til hunden ett par ganger, og hunden som sluntret rolig bort!
Vi har senere passet ett par andre hunder, og nå i det siste en kattunge, som vår katt reagerer på samme måte på, men det går seg til. Han er bare litt pinglete, og trenger litt tid på seg.

Dere har jo også en ekstra utfordring i det at begge kattene kom til dere på den måten de gjorde. Roger har sannsynligvis ikke vært hos dere lenge nok til å være 100% trygg på omgivelsene ennå, og det kan gjøre ham enda litt mer amper.

Jeg har funnet ut at snacks ofte letter litt på stemningen. Får du dem til å spise noe godt fra hver sin skål litt unna hverandre, men fortsatt nærme nok til at de må forholde seg til at den andre befinner seg i relativ nærhet? Da må de nemlig velge: Være sint og sur og stirre i senk, eller akseptere en kort våpenhvile og kose seg med noe godt!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 14:57   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Og som Floksa sier, ha dem på hvert sitt rom på natta og hvis de må være alene hjemme.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 15:04   #5
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Har absolutt ingen råd overhodet.. Måtte bare kommentere at jeg har to tremenninger (tvillinger) som også heter Roger og Ronny.. De sloss også masse med hverandre.. Måtte le for meg selv da jeg så navnevalget dere hadde landet på.

Lykke til med pusene!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:17   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Hvordan gikk dette?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:18   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Ja, også spent på dette

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:10   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Var det de som slåss sånn i morges, det var et utrolig leven i 6 tida? Eller har de roet seg?

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:12   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Det gikk som jeg tenkte, ikke i det hele tatt. Etter noen dager med full slåssing, livredd Ronny og nervøs Roger (han er jo ny selv og dette var ikke særlig bra for ham, må jeg si) og rett og slett et helvete, måtte vi kjøre ham tilbake. Mamma og naboen hennes gir ham mat hver dag, han er ganske så "velholdt" den katten der, så han har det forsåvidt greit. I høst må vi prøve å få lage et kattehus eller noe til ham, som kan stå i hagen til mamma slik at han kan få ly når vinteren kommer. Legge noen tepper og sånt inni, og passe på at det ikke blåser inn. Så tror jeg nok han skal trives.

Roger går det fantastisk med nå, han har virkelig slått seg til ro her og har også fått lov å være ute nå. Han vil ut hver morgen og er ute i mange timer før han kommer inn for å spise litt og så rett ut igjen. Han kommer heldigvis inn på kvelden igjen (ca. kl 21 hver kveld, jeg tuller ikke, han er som ei klokke ) så han ikke er ute om natta, det liker jeg ikke. *hønemor*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:13   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Var det de som slåss sånn i morges, det var et utrolig leven i 6 tida? Eller har de roet seg?

Nei, Ronny er tilbake på Hinna og Roger var ikke ute før i 9-tiden i morges (han er inne om natta).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 14-08-12 kl 13:25.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:13   #11
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Så bra at Roger har roet seg, da var det noen andre jeg hørte i morges.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:43   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Huff, ja, ikke noe særlig for noen av dem når det går sånn for seg - ikke for matmor heller Flott at han blir tatt vare på da, og får eget hus

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:47   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Er det meg som er særs ufølsom som tenker at det hadde vært like greit/bedre å avlive den katten som ble sendt ut igjen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:07   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Det har du jo lov til å mene, men det kunne ikke falt meg inn å avlive et friskt dyr som får mat og ser ut til å ha det greit. Nei, det hadde jeg ikke gjort. Om noen gjør det så får de ta det på sin egen kappe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:11   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp, to hannkatter som slåss som gale

Så lenge han får oppfølging av noen som ser etter han, så ser jeg virkelig ikke problemet. Han har et sted han kan gjemme seg bort og sove, og hvor han er beskyttet for vær og vind, han får mat og sikkert veterinær også, om han skulle trenge det. Det finnes verre katteliv enn det ja.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no