Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spin-off: Hvor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 08:27   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spin-off: Hvor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Pøbelprinsessen spiller i korps. Det koster totalt kr. 3300,- per år. Individuell undervisning på kultur og musikkskolen koster 2.250, resten er medlemsavgift og instrumentleie. Uniform og korps-T-skjorter får de, svarte sko til uniformen må vi kjøpe selv. De er på tur en gang i året, den har vi foreløpig betalt kr. 800,- i egenandel for. VI har loppemarked to ganger i året, da forventes det at man setter av hele helgen til dette (fredag ettermiddag, lørdag og søndag) og at hver familie stiller med minst et medlem alle tre dagene. (De fleste stiller med to voksne pluss musikanter.
Jeg er med i loppekomiteen, så jeg er på møter en gang i uken de siste 4-5 ukene før hvert loppis. Hve familie settes også opp til loppehenting en eller to ganger før hvert loppemarked (maks to timer en ettermiddag/kveld). Når barna skal på tur, er noen foreldre med som ledere. de får også sponset turen sin. Nå som barna er ganske små, har vi med en voksen per 3 - 4 musikant.

Hun sykler til korpsøvelse selv.

I tillegg til korps, går pøbelprinsessen på turn. Det koster kr. 1.100,- /semester og det er ingen dugnadsaktiviteter involvert. Hun sykler dit også. Foreldre får ikke lov til å være med inn og se på annet enn når de har semesteravslutningsoppvisninger.

Hun går også på kunstskole, det koster 2.250,-/år, og her er det ingen foreldreinnsats. Vi kjører henne til og fra/deler med et annet foreldrepar.

Hva koster aktivitetene til dine barn, og hvor mye dugnadsarbeid/kjøring/følging følger med?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:31   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Datteren rir og svømmer. Sist jeg regnet på det, kostet det 20 000 i året. Da følges hun til riding en gang i uka, jeg ser på mens hun rir. Fra vi drar hjemmefra til vi kommer hjem igjen, tar det 2 timer.
Hun svømmer 2 ganger i uka. Som regel møtes hun på hjemveien, så det tar ikke allverdens tid.

Lillebror spiller fotball, og skal begynne på svømming en gang i uka.
Fotball er en trening i uka og kamper, i snitt kanskje 1 1/2 gang i uka til sammen for begge deler?
Fotball er vesentlig billigere enn svømming og riding. Har ikke regnet på det for hans del, vi får se hvor lenge interessen for begge deler holder seg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:33   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storebror på 9 går på svømming. Pris pr år er 3850. Fra september betyr det trening 5 dager i uken. Det er 1 dugnad i året, som ikke er obligatorisk for hans gruppe. Ellers trenger de 6 tidtakere på 1 stevne i året, så det er ikke mye som faller på oss. Det er også noen stevner i løpet av året, i samme fylke som vi bor i.

Lillesøster går også på svømming og får 50% søskenmoderasjon. Ingen foreldreinnsats der.


Sist redigert av Isa : 28-08-12 kl 21:49. Årsak: Oppga feil pris...
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:35   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Fotballen koster 1300,- for eldste og 700,- for yngste. Der kommer sko, leggskinn og strømper til. Pluss lagshorts og lagstrømper på eldste. Ikke de helt store utgiftene og x er flink å handle billig i utlandet.
En trening i uka på begge, og en kamp i uka på eldste pluss 3 cuper i året. Cupene er på hjemmebane. Ikke mye dugnad hittil.

Hockey har hittil kosta 1100,- pr unge. Jeg vil tro at den prisen hopper opp på eldste nå som får langt flere treninger enn en i uka. Aner ikke hva utstyr koster, men hockey er ikke av billigste sort. X handler mye utstyr i utlandet her også. Hockey vil koste blod, svette og tårer denne sesongen her tror jeg. Tar jo tid både før og etter trening for å få på og av utstyr også. Har ikke hatt noe dugnad hittil.

Fotball starter når hockey slutter, og hockey starter når fotball slutter (nesten i alle fall).

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 28-08-12 kl 08:47.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:36   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Begge gutta spiller fotball, og det koster ca. 1500,- i kontingent på dem hver, samt utstyr til kanskje 700,- på dem hver hvert år. Kanskje ikke riktig så mye på lillebror som kan arve noe. Shorts og trøye får de låne, men sko, leggskinn, treningstøy etc. må vi jo holde selv selvsagt.
I tillegg er det fotballcuper, som koster både tid og penger i forhold til å komme seg dit med bil, mat osv.
Denne uka f.eks, er det 4 kvelder med fotball, to på dem hver. Begge trener to ganger i uka, én time hver gang. Vi kjører 1,5 mil hver vei for å komme på trening, og enda lenger hvis det er kamp. Opptil 3,5 mil en vei.
Har deltatt på en dugnad så langt. Da plukket vi søppel langs riksveien på oppdrag fra Vegvesenet. En eller to dugnader i året er ikke noe problem synes jeg. Dessuten blir det sikkert kioskvakt-dager etterhvert også.

Storebror fabler om både svømming og skyting, men vi får se ja, i og med at fotballen tar såpass mye tid.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:47   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Tennis koster 6000 i året pluss utstyr (innesko og racket). I tillegg går han på fotball, det er vel et par tusen, følges på trening og kamper annenhver uke.

Snuppa går på dans, det er i underkant av 4000 i året, tror jeg. Også går hun gjerne på et eller to svømmekurs i året, det er ca 1700 pr kvartal.

Jeg regner også med at begge kommer til å gå på skikurs gjennom bhg og SFO. Tilsammen ca 3000?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:51   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Mine barn er med på svømming. De to eldste er A-svømmere og betaler ca 2400 i året. De trener da 3-4 ganger i uka, opptil 2 timer hver gang. Minsten betaler ca 1500 i året (en trening i uka). Svømmelisens for de to eldste er ca 500 kr hver.

De deltar på ca 6-8 stevner med startkontingent (og flere klubbstevner, men de er gratis). Dette er selvsagt frivillig å delta på.

Så på regnskapet mitt fra i fjor og jeg har brukt mellom 13 og 14000 på alle tre tilsammen. Det inkluderer treningsavgift, lisens, stevner og to treningssamlingshelger. dvs ca 5000 i året per barn, for alt.

På de to eldste er vi tilsammen tre familier som bytter på kjøring, så det blir en til to kjøringer i uka. Minsten sin gruppe har vi ingen å samkjøre med enda, men kjæresten min kommer trolig til å ta seg treningstur mens hun svømmer. Det hender de tar bussen til trening, og hentes. Sykkel er litt vanskelig siden de har mye utstyr og det er sent. I tillegg kjører jo vi på stevnene, sjelden vi samkjører der. I år "må" jeg på stevnene til de minste, siden jeg har blitt lagleder for de.

Det er ikke så mye dugnad. De selger Lions kalendere en søndag før jul (som ikke er enkle å selge, for folk har ikke kontanter lenger... Men vi kan levere tilbake de vi ikke selger). Får 10-12 skrapelodd fra svømmeforbundet på våren (enkle å selge).

Klubben arrangerer to stevner i året. Da er det litt dugnad, men de har en liste, slik at når du har gjort innsatsen din en gang skal du (i teorien) slippe flere ganger.

Jeg håper de fortsetter leeeenge på svømming, for det er så moro for dem og meg.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:53   #8
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storesøster rir 2 ganger i uka, og det er ca 2000 kr måneden, eller 20 000 i året. I tillegg kommer utstyr og startkontingenter, hest på for (helger, ferier) og diverse. Ikke noe dugnad på oss voksne, storesøster bor i stallen, men det er hobby og ikke arbeid i hennes øyne. Hun sparer også selv til forefallende ting hun ønsker seg (nye chaps, sporer, godteri til yndlingsponnien osv), og legger penger fra bursdager, jul og småjobber til side.

Begge to spiller fotball, og kontingenten ligger vel på rundt 1500 per barn, og der er det også litt utstyr som må være i hus. Dugnad i form av kioskvakt, kalendersalg m.m, samt at vi akkurat har satt opp en ny kunstgressbane, som min mann har vært og er sterkt involvert i. Det har gått med noen timer gitt, men det er et veldig bra tiltak for nærmiljøet!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:59   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Storesøster trener håndball to ganger i uken. Det koster rundt 2000 i året + at vi kjøper litt dopapir et par ganger i året i tillegg. Hun frakter seg selv til og fra trening så tiden vi bruker er på turnering som er en gang i mnd. og et par dugnader for idrettslaget pr. år. Foreløpig er ikke dette noen tidstyv.

Hun får i tillegg pianotimer hos privatlærer som koster endel. Hun går til og fra selv og vi er med på to forestillinger i året.

Jeg vil ikke skrive mer detaljert om dette på åpent nett, men kan si så mye som at begge disse aktivitetene er helt overkommelige tidsmessig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:07   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Jeg synes vel forsåvidt fotballen tar mye tid, men det er i høstsesongen det er "verst".

Laget er fra to kommuner, da de ikke klarer å stille lag alene, slik at før sommeren spiller de her, og etter sommeren i den andre kommunen. Og jeg er veldig glad for at de k a n spille fotball, så da får jeg bare kjøre.
Før sommeren kom storebror seg på trening selv, men nå når det er så langt unna, må jeg være med hver gang.
Og jeg sitter i bilen og leser, eller skravler med de andre foreldrene som er med. Hyggelig, når man først har kommet seg dit. Så det oppleves ikke som noen tidstyv, for det meste positivt.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:14   #11
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Hm...

16-åringen danser Hip Hop og Break, ca. 3000,- i året, ingen foreldreinnsats, han må bare hentes. Han er også aktiv i amatørteateret, koster 250,- (eller er det 200,-?) i året + evt. kurs han vil gå på, koster rundt 500,- pr. kurs (er kanskje ett i året). Ganske mye kjøring/henting og vi ser på alle forestillinger, såklart. Ellers ingen foreldreinnsats.

12-åringen går på kulturskolen (spiller bass), koster 1800,- i året, ingen foreldreinnsats bortsett fra kjøring/henting og at vi ser på evt. konserter.

12- og 9-åringen er speidere, litt usikker på hva det koster da vi får både søsken- og lederrabatt (mannen min er speiderleder) - ca. 700,- i året pr. pers, kanskje? Overnattinger og leir koster også noe (12-åringen var en uke på seilbåttur med speideren i sommer, kostet 2000,-). Tror ikke det er så mye foreldreinnsats, men mannen min er jo med på alt så vi som familie bruker mye tid på speider'n.

Vesla på fire år danser ballett, koster 3000,- i året, vi kjører og venter på henne mens hun danser, ellers ingen foreldreinnsats.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:18   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Eldste går på gitarspilling en gang i uka, det blir rundt 2600 kr pr år. Han går også på karate en gang i uka, da er faren trener så det koster oss ikke så mye unntatt en dag i uka. Hvis han starter på fotball igjen koster vel det rundt 3500 kr pr år, to dager i uka og mange kamper både i helger og ukedager. I tillegg er det noe dugnad på oss.

Minsten går på fotballskole enn så lenge, det har kostet oss rundt 1000 kr dette året. Han går også på karate sammen med faren og storebror.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:23   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Korps: 3300,- i året, samt (frivillig) tur på 1500,- pr deltaker, også foreldre om de skal være med. 2 loppemarked i året, med til sammen 6 arbeidsdager. Noen seminarer hist og her.

Tae Kwon do: 300 i mnd, 600 for drakt, 200 for bok, 500 for treningshelg/gradering. Ca 4 graderinger i året.

Svømming: 1400 pr halvårskurs.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:24   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Det tør jeg ikke tenke på....

Ikke medlem i sjakklubb som drar ivei kostnadsmessig, men mesterskap og at miljøet ikke er her i byen.

De siste 12 månedene har det blitt det en del hotellneter, en uke i sandefjord flere osloturer (med privat inkvartering). Men det inkludeer NM ungdom. NM( Landsturnering) Åpent Norgesmesterskap og NM Jenter.

I tillegg kommer trener timer osv.

Og folk tror dette er billigere enn hest? Det er vel litt hva en gjør det til.

Foreldreinnsats, er vel ikke påkrevd, men uten den dør miljøet, så da involverer en seg, både lokalt og mere til. Jeg deltok til og med på Kongressen til NSF (sjakkforbundet) i år helt uten å kunne mer enn brikkenes gang.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:25   #15
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Lille Ville danser en gang i uka, det koster rundt 900 for 10 ganger á 45 minutter og avslutning. Vi følger henne bort, det er bare et par minutter å gå. Tidligere har vi sittet og ventet, men nå er det visst greit om vi går en tur mens hun danser.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:25   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

.....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:00.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:36   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

De to minste går ikke på noe enda. Men eldste går på fotball (900 i kontingent pr. år + et par tusen i sko, treningstøy, cup og kjøreutgifter.) I tillegg går hun på kulturskolen og jeg er ikke sikker på kontingenten, men jeg tror det er rundt to tusen i semesteret.

Det er en del å gjøre med idrettslaget i fht deltagelse og arrangering av cup, kjøring til kamper, loddsalg osv. At det skulle være noe mindre enn korps er i hvertfall bare tull, for dem som henger ved den myten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 28-08-12 kl 09:47.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:39   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Eldste går på teatergruppe på kulturskolen. Det koster fint lite i tid, og mye i penger. Det er ikke lagt opp til noe foreldre-innsats, så jeg må kjøre til og fra annenhver uke (samkjører med venninne), og se på forestillinger, det er stort sett det. De har øvelser i helgene rett før forestillinger, ellers holder de seg til ukedager. Fra neste år kan hun gå, da bytter de lokaler.Det koster 2000 per semester.

Hun går også på langrenn, jeg kjører hver uke, men jeg tar som regel en skitur med minste mens jeg venter, eller jeg drar hjem igjen, det er ikke så langt. Det koster 350 i klubbmedlemskap, og 400 per sesong. Lite foreldreinnsats - vi må være "hjelpetrener" en gang i året, samt bake kake/være løypevakt/stå i kiosken/whatever når det er skirenn - det er vel 3 stk i klubben i løpet av en sesong. Trening to dager i uka, en sjelden gang er det renn i helgene, men som regel på hverdager. Vi er bare med på de "mest lokale" rennene, så det er aldri langt å kjøre.

Mini går på allidrett - det koster 200 kr tror jeg det er for ett år. Jeg kjører til og fra annenhver gang. Trening en dag i uka. Vi vurderer langrenn for henne også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:39   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Snuppa er med på svømming, det koster 1600 kr i halvåret. Så det blir vel en 3-4000 kr i året vil jeg tro.
Pjokken er ikke med på noe enda.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:45   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: HVor mye koster dine barns fritidsaktiviteter i tid og penger?

Turn - kr 3.900,- pr år, helt uten foreldreinnsats

Fotball - ca 1500,- i treningsavgift pr barn. To runder med loddbøker og en med dopapir (ca 1500,- pr barn men kan selvsagt selges videre for den som ønsker), noen arbeidstimer i året (juletresalg, cup-arrangement, kioskvakter). I tillegg kommer fotballsko, strømper samt av og til egenandel på cuper

Håndball - ca 1500,- i treningsavgift, lisens 800,- Treningssamling og cup-helg (overnattingsturer) ca 2.000,- pr år. I tillegg sko og annet nødvendig utstyr. Et par runder med "kjøpe-dugnad" i året (spekemat o.l)

Vi bruker masse tid på henting og bringing og har utallige timer på sidelinja som heiagjeng på cuper og kamper, men det er verdt hvert ett minutt!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no