Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-18, 12:06   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Jeg har satt meg en del inn i dette selv ifm jobb, men kom innom en situasjon privat nå der korpset hevder at de ikke har lov å lagre inne i sine oversikter at lillesøster har cøliaki. Det betyr at jeg må si fra hver eneste gang. Det skal jeg alltids klare, men jeg kjenner at jeg stusser. Dette er jo ikke spesielt sensitiv informasjon slik jeg ser det. Vil det altså ikke være mulig for organisasjoner å lagre noe som helst rundt barn som ikke tåler enkle matvarer for eksempel?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:09   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Cøliaki er å ansjå som ei helseopplysning og dermed i kategorien sensitiv personopplysning. Så lenge korpset har eit stadig formål med å oppbevare den, for eksempel at det blir servert mat på kvar øving, så kan dei oppbevare denne opplysninga. Om dei skal oppbevare den som generell informasjon kan dei ikkje det.

Som arbeidsgivar kan eg oppbevare opplysning om at nokon har cøliaki eller nøtteallergi til for eksempel julebordet er avholdt. Etter det må denne opplysninga slettast.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:19   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Det Tussa sa. Det er helseopplysninger, og dermed i en helt annen kategori enn alt mulig annet man lagrer i et korps.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:24   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Takk for svar. Det er jo uproblematisk altså. Jeg synes bare det er upraktisk og tenker at jeg føler at jeg maser når jeg da opplyser 4 ganger i halvåret eller hva det blir at hun har cøliaki.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 13:15   #5
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Men, er det ikke noe med at et samtykke trumfer dette? Hvis en samtykker til at denne opplysningen kan lagres på ubestemt tid, så er det greit likevel?

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 13:18   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Du kan vel ikke samtykke til at noe lagres på ubestemt tid? Det må være tidsbegrenset. Men hvis man sier "du kan lagre dette i fire år" eller noe sånt så er det greit, selvom det er sensitiv informasjon.

Bilder er forøvrig også sensistiv informasjon, så kan de lagre det bør de kunne lagre allergi-informasjon også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 13:26   #7
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Du kan vel ikke samtykke til at noe lagres på ubestemt tid? Det må være tidsbegrenset. Men hvis man sier "du kan lagre dette i fire år" eller noe sånt så er det greit, selvom det er sensitiv informasjon.

Bilder er forøvrig også sensistiv informasjon, så kan de lagre det bør de kunne lagre allergi-informasjon også.

Med ubestemt tid, tenkte jeg vel på til formålet er oppnådd, for eksempel at samtykket gjelder til hun slutter i korpset.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 14:33   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Eksplisitt samtykke funker for helseopplysninger.

Et bilde er ikke nødvendigvis det samme som en «sensitiv» personopplysning, nei.

GDPR, og gammel personopplysningslov, skiller mellom alminnelige og spesielle (sensitive) personopplysninger.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 14:41   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Hvis de lager en samtykkerklæring som dere underskriver er de innafor, så jeg vil tro de har løst det sånn som du skisserer for å minimere det administrative rundt å ha slike erklæringer. Forståelig nok i organisasjoner som drives hovedsakelig frivillig. Jeg må forøvrig også oppgi for hver gang, selv i en stor bedrift, så det er ganske vanlig å gjøre det på den måten, selv om det er upraktisk på mange vis.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 14:45   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Eksplisitt samtykke funker for helseopplysninger.

Et bilde er ikke nødvendigvis det samme som en «sensitiv» personopplysning, nei.

GDPR, og gammel personopplysningslov, skiller mellom alminnelige og spesielle (sensitive) personopplysninger.

I følge legal på jobben min så et bilder sensitive. Det er godt mulig de tar feil altså. Rase er jo sensitiv info under GDPR, så det kommer vel an på om man mener at man kan se det ut fra et bilde eller ei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 14:57   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

JEg oppgir diett ved påmelding til seminar med jobb hver gang. JEg forandrer ikek min allergi fra gang til gang men antar de ikke lagrer det da

I kropset ber vi om å få opplyst matallergier hver gang, men i praksis går det vel så mye på at vi vet. Vi er såpas få medlememr at jeg glemmer jo ikke at x og y ikke tåler melk (MELK) og at v og w ikke tåler laktose (og irriterer meg blå på at påmelding til spillehelg med oppgitt MELKeallergi ikke medfører at de har melkefri havregrøt, de har laktiosefri (kunne jo glatt kokt den på havremelk i stedet for laktosefri melk, så hadde den passet for alle allergikerene) De hadde mye laktosefritt, men hadde nok tolket melk som laktose.)

Altså, gprs kan ikke nekte meg å HUSKE denne informasjonen, det er ikke lagret andre steder enn i mitt hode, så klart, når jeg gir meg i styret er det ikke sikkert andre vet, men til gjenjeld er sikekrt ungene også byttet ut innen den tid, og all den tid vi er så få så husker vi det.

Men det lagres ikke noe sted nei, og bes opplyst ved påmelding.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 15:15   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Vi har lagret slike ting i Spond på kolonne for 3. foresatt. Evt kan man legge det i korpsdrift. Dette lagres så lenge barnet er med i korpset.

i den kolonnen har vi allergier, spesielle hensyn og hva foreldrene har sagt når det gjelder publisering av bilder osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 16:13   #13
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I følge legal på jobben min så et bilder sensitive. Det er godt mulig de tar feil altså. Rase er jo sensitiv info under GDPR, så det kommer vel an på om man mener at man kan se det ut fra et bilde eller ei.

Det er en god del forvirring ute og går, men definisjonen på særlige kategorier personopplysning (som tidligere ble kalt sensitiv) er opplysninger om «rasemessig eller etnisk opprinnelse, politisk oppfatning, religion, filosofisk overbevisning eller fagforeningsmedlemskap, samt behandling av genetiske opplysninger og biometrisk opplysninger med det formål å entydig identifisere en fysisk person, helseopplysninger eller opplysninger om en persons seksuelle forhold eller seksuelle orientering».

Dermed vil jo innhold (og kontekst?) av bildet være relevant.

Disse kategoriene personopplysninger er det i utg pkt forbudt å behandle, med mindre et av unntakene er oppfylt, selvsagt. (GDPR art 9.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:12   #14
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Altså, gprs kan ikke nekte meg å HUSKE denne informasjonen, .

Autocorrupt?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:26   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Autocorrupt?

Minst

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 21:30   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Så lenge det er gjort en reell vurdering av hvorfor en opplysning er nødvendig, har man egentlig sitt på det tørre i forhold til tilsyn. Så lenge DU har gitt informasjonen, og er informert om at den er arkivert, er dette innenfor. Men det må altså gjøres en vurdering i hvert enkelt tilfelle. Så kan et tilsyn (fra datatilsynet) avdekke at vurderingen er FEIL, men da får man tid til å rette opp dette. Alt er litt panikkartet nå, fordi man (vanlige legfolk som meg) ikke helt skjønner rekkevidden av hvem og hva og hvorfor. Dette med hemmelig fagforeningstilhørighet, er for eksempel kjempetungvindt i bransjer hvor kontingenten trekkes over lønnseddelen, men kommer nok av at EUs medlemsland jevnt over ikke har det "åpne" 3-partssamarbeidet som vi er vant til her i landet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 23:12   #17
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Det handlar vel gjerne om at korpset ikkje har eit system for å handtere ulike samtykkeskjema. Dermed er det enklast for dei at du oppgir det frå gong til gong. Anleis for skulen, som heilt sikkert har eit system for handsaming av samtykkeskjema og informasjon av ulik karakter.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 10:28   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har lagret slike ting i Spond på kolonne for 3. foresatt. Evt kan man legge det i korpsdrift. Dette lagres så lenge barnet er med i korpset.

i den kolonnen har vi allergier, spesielle hensyn og hva foreldrene har sagt når det gjelder publisering av bilder osv.

Men hvordan håndterer dere samtykkeskjemaene da? For at dere skal ha lov til å lagre dette?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 11:01   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Idrettsforbundet har lagt ut en norm for behandling av personopplysninger. Den kan ikke være så hakkende gale i forhold til behovene til et korps;
https://www.idrettsforbundet.no/nif-...jonssikkerhet/

Den er ikke helt oppdatert etter PVF (Personvernforordningen, som det jo tross alt heter på norsk ...), men ikke så langt unna. Den er basert på den O'store Normen (bransjenorm for infosikkerhet i helse og omsorgstjenesten) som Datatilsynet liker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 13:45   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GDPR-regelverket - lagring av informasjon

Vi bruker idrettsforbundets mal, ja. Det samme gjelder for bildebruk.

Det heter at personopplysninger skal innhentes, brukes og lagres for å oppfylle medlemsavtalen, og jfr. medlemsavtalen hos oss så skal barna få musikkopplæring og ha det trygt og godt på øving, seminar, reise og konsert. For å oppnå den tryggheten må vi kunne ha oppdatert oversikt over hvem som har hvilke behov (epilepsi, allergi, diabetes osv). Denne oversikten lagres i google docs på styrets mail. Vi anser det som trygt nok. Foreldrene har fylt ut skjema og svart på spørsmål og gitt tillatelse til at vi har denne typen informasjon.
Det er slik at man må balansere hensynet til barns privatliv opp mot hensynet til at barnet overlever korpsøvelsen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no