Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 09:39   #101
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Den øverste tunikaen var nydelig, allium. Er den vanskelig å strikke?

Slett ikke. Den strikkes ovenfra og ned, og mønsteret er raskt lært. Du må kunne legge opp, strikke rette og vrange, øke, og strikke kast og to rett sammen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 09:48   #102
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Slett ikke. Den strikkes ovenfra og ned, og mønsteret er raskt lært. Du må kunne legge opp, strikke rette og vrange, øke, og strikke kast og to rett sammen.

Det kan jeg. Hmmm. Kanskje den må føres opp på strikkelista da. Falt veldig for den.

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 11:44   #103
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har startet på denne i dag, fra Birgirsdottir.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 11:49   #104
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Denne til meg selv:


(den med blå som bunnfarge)

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 17:56   #105
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Slett ikke. Den strikkes ovenfra og ned, og mønsteret er raskt lært. Du må kunne legge opp, strikke rette og vrange, øke, og strikke kast og to rett sammen.

Veldig fin, og høres veldig grei ut. Link til mønster?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 18:07   #106
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Buttercup, den kortermete versjonen.
Grapevine, den langermete versjonen.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 18:21   #107
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Veldig fin, og høres veldig grei ut. Link til mønster?

http://www.etsy.com/shop/rasmilla

Den heter Elvira. Ja, for du mente vel barnetunikaen?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 18:25   #108
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er endelig ferdig med alliumkåpa. eller eventuelt . Den har ligget nesten ferdig kjempelenge, men så mistet jeg motet da den var ferdig montert, for den var altfor stor til meg. Men nå har jeg fått festet tråder, sydd på kronblad og tovet den lett i maskinen, og nå sitter den som støpt. Ble ikke helt feil å tove den heller, mønsteret på ryggen holdt seg bra.

Og når jeg først var i gang så gjorde jeg ferdig noen votter som skal toves, er snart ferdig med vott nr. 4.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 18:29   #109
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er endelig ferdig med alliumkåpa. eller eventuelt . Den har ligget nesten ferdig kjempelenge, men så mistet jeg motet da den var ferdig montert, for den var altfor stor til meg. Men nå har jeg fått festet tråder, sydd på kronblad og tovet den lett i maskinen, og nå sitter den som støpt. Ble ikke helt feil å tove den heller, mønsteret på ryggen holdt seg bra.

Og når jeg først var i gang så gjorde jeg ferdig noen votter som skal toves, er snart ferdig med vott nr. 4.

Bilde?

__________________
-99 -01 -05
mina er aktiv nå  
Gammel 15-08-10, 18:51   #110
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

Mariusbody Sjarmøren fikk nettopp Mariusgenser i gave, men en body høres morsomt ut. Hva er største str. den kan strikkes i ?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Maruisbody kunne vært kjekt til mikro... hvor er oppskriften fra?

Hm. Jeg husker sannelig ikke. Får ikke sjekket det akkurat nå. Men Jeg mener at den er fra Dale sitt siste. www.dale.no

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 18:52   #111
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Nei jeg løy.
Den er fra Sandnes.
http://www.sandnesgarn.no/Hefte.aspx...ookieSupport=1

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 20:42   #112
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker forresten denne toppen i bomull akkurat nå.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:28   #113
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.etsy.com/shop/rasmilla

Den heter Elvira. Ja, for du mente vel barnetunikaen?

Jepp, tusen takk!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 10:17   #114
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker Polly Jean sokker i en lekker, lys lilla farge med sjatteringer. Er på jobb så jeg kan ikke ta bilde av strikketøyet.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 19:52   #115
Kohana
Nybegynner
 
Kohana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 23
Kohana er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er i gang med en 3. ullbukse denne sommeren



Oppskrift: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=19&lang=no

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 18-08-10, 15:42   #116
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg hekler disse for tida. Gleder meg til å begynne å bruke de.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 18-08-10, 18:09   #117
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker en voksejakka i grårosamelert garn.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 09:35   #118
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Kjøpt lerkegarn til toppen på side 13, i lilla.
Kom ikke rett inn i heftet, det er dette heftet: NR 212 Sommer
http://www.dalegarn.com/catalog_list...yword=&hPage=2

Og barnetunikaen på side 14 i rosa.

Får ikke til å kopiere bilder hit!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 11:30   #119
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Ferdig med Lun bris teppe, nå strikker jeg denne til Lillesøster:



Skulle være feriestrikk, men skal straks begynne på ermene.

I kofferten er det pakket mønster og garn til kjole i lerke, rullegenser i shetland soft og en bukse i babyull.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 14:35   #120
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er ferdig med dressen, skal bare få sydd i knapper, så kan jeg legge ut bilde. Nå skal jeg begynne på denne i samme garnet (nepal fra drops, nydelig garn)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no