Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 19:21   #1
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Her i huset er vi glade i brettspill. Og bruker mange timer på det. Hos oss går det i:
-Carcassonne
-Setlers of Catan
-RoboRally


Vi er periodespillere av 10000 også.

Hvilke brettspill er flittig i bruk hos dere? Kanskje det er noen gode julegaveideer på lur?

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:25   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Her spilles det dessverre så altfor lite brettspill. Mannen liker ikke å spille med bare meg, og vi kommer så altfor sjelden på å invitere folk på spillaften. Takk for påminnelsen!
Favorittspillet til både meg og mannen er Risk. Ellers liker vi klassikere, som Monopol og TP.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:29   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Settlers og A ticket to ride.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:35   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Vi spiller bare kunnskapsspill. Det meste er morsomt syns jeg. TP, Det store norske spillet, Passport etc.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:42   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Jeg foretrekker kunnskapsspill, men mannen min vil helst spille Scrabble.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:43   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Jeg liker best backgammon. Det er et brettspill det også, er det ikke?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:56   #7
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Bacgammon, passport, scrabble og TP.

Favoritt familiespill er for tiden stigespill.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:07   #8
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg liker best backgammon. Det er et brettspill det også, er det ikke?

Jeg også, også liker jeg å spille kort.
Liker ikke kunnskapsspill, som TP så godt fordi jeg er elendig på sport, og klarer aldri å svare riktig.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:08   #9
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg liker best backgammon. Det er et brettspill det også, er det ikke?

Ja, det glemte jeg, Backgammon er gøy.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:12   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Settlers (eller kortspillet når det bare er oss to), Carcasonne, Othello, Triominos, Scrabble og Rummikub. Til jul får vi et par nye uprøvde fra ztjerna. De fant jeg på www.hokus-pokus.no

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:18   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Jeg liker best Scrabble, TP og Fantasi

Jeg og mannen kan godt finne på å spille Scabble en kveld bare vi to. Det synes jeg er koselig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:22   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Risk, Ringenes Herre Risk, Settlers m/utvidelse, Mistenkt - samt TP, Geni etc.
Sistnevnte er det få som vil spille med meg.
TriBond og Alphabet er også knall!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:25   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Vi er brettspillere av dimensjoner - stort sett bare kunnskapsspill, men andre ting også..

TP er jo en schläger selvfølgelig!
Passport er også kjempegøy
Cranium
Settlers
Kokkelimonke er populært om vi er mange som spiller

Rummy, Fantasi, scrabble, backgammon og kort er også gøy...

Jula er spillhøytiden av alle!. Da er det ikke TV som teller, men spill. I år har jeg kjøpt "taboo" - som jeg håper er litt gøy!..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:26   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Både mannen og jeg liker Risk som dessverre har blitt liggendes i skapet de siste årene. Vi har ikke vært så flinke til å spille spill etter at unga kom til verden.
Men Christian ønsker seg veldig Gjett hvem og det får han til jul og da blir det nok litt mere spilling.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:36   #15
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Carcassonne og Setlers passer forøvrig godt for barn fra 7 år og oppover. Vi har nå gitt det i gave til nevøer og nieser. Og spiller det mye med storebror på 9 år.

Ser mange liker Risk. Jeg er glad i klassisk Risk, liker ikke de nye. Risk er forøvrig det eneste spillet jeg ikke "tåler" å tape mot mannen i. Jeg blir rett og slett drit sur.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:36   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Her har vi hatt helt dilla på Settlers det siste halvåret. Dvs at vi spilte omtrent hver kveld i sommer og at vi spiller innimellom nå på høsten/vinteren.

Utover det spiller vi kort.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:44   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Jeg er en så sårlig taper at jeg mer eller mindre har sluttet å spille spill. Favorittene var TP og Scrabble (og noe mer ufyselig kjedelig enn Risk har jeg aldri vært borti).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 20:56   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Carcassonne og Setlers passer forøvrig godt for barn fra 7 år og oppover. Vi har nå gitt det i gave til nevøer og nieser. Og spiller det mye med storebror på 9 år.

Ser mange liker Risk. Jeg er glad i klassisk Risk, liker ikke de nye. Risk er forøvrig det eneste spillet jeg ikke "tåler" å tape mot mannen i. Jeg blir rett og slett drit sur.

Hva går spillet Carcassonne ut på?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:22   #19
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva går spillet Carcassonne ut på?

Carcassonne er et brikkespill uten terninger. Målet er å bygge størst mulig byer og lengst mulig veier med de brikkene du trekker og de "mennene" man har. Det tar ca 30 min og ungene lært seg kjapt reglene.

Det finnes mange utvidelser, men vanlig Carcassonne re et greit spill å begynne med.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:25   #20
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill er favoritter hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Carcassonne er et brikkespill uten terninger. Målet er å bygge størst mulig byer og lengst mulig veier med de brikkene du trekker og de "mennene" man har. Det tar ca 30 min og ungene lært seg kjapt reglene.

Det finnes mange utvidelser, men vanlig Carcassonne re et greit spill å begynne med.

Det hadde kanskje vært noe for 8 åringen min.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no