Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Små dyr, jeg får kula

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 15:53   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

De ser i alle fall ikke ut som larver. Jeg holder også en knapp på pelsbiller fortsatt, men veldig smått og vanskelig å se.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 15:56   #42
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Ser ikke ut som larver når jeg fikk tatt bilde og forstørret de.
Jaja, huset er reint i hvertfall.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 05-11-11 kl 16:13.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:12   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Joda, det er pelsbiller. Støvsug masse i ukene fremover, spesielt lister, kanter og sprekker. Billene flyr jo og kommer til å komme tilbake gjennom åpne vinduer, men du kan få begrenset det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:14   #44
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Takk for råd.
Støvsuging og vasking blir det ja.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:28   #45
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vasking hjelper lite altså, det er min erfaring. Med mindre du finner rugeplassen deres underveis da.

heh... vel... vi hadde veldig med fluer her nå i det siste... så fant jeg en eple som minstemor hadde lagt innerst under en reol på storesøsters rom et par-tre uker i forveien....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:32   #46
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

heh... vel... vi hadde veldig med fluer her nå i det siste... så fant jeg en eple som minstemor hadde lagt innerst under en reol på storesøsters rom et par-tre uker i forveien....

Dårlig odds for sånt her, har en son døøør bare vi ber han smake.
Stue, spisestue-området og det ene soverommet er endevendt.
Hadde ikke noe på soverommet, men jeg er litt koko så jeg bare måtte ta det. I morgen bllir det gutten's rom og vaskerommet som skal snus opp-ned.
Fått vasket gardinene på soverommet da.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:50   #47
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

heh... vel... vi hadde veldig med fluer her nå i det siste... så fant jeg en eple som minstemor hadde lagt innerst under en reol på storesøsters rom et par-tre uker i forveien....

Fluer er en ting. Biller noe helt annet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:02   #48
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for råd.
Støvsuging og vasking blir det ja.

Som sagt: jeg ville vært forsiktig med vaskingen. Billene og eggene gjemmer seg på steder hvor du uansett ikke får vasket, og du bidrar dermed bare med å tilføre kjærkommen fuktighet. Bedre å helst bare støvsuge, og heller bruke en fuktig klut akkurat der hvor det er synlig skittent.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:09   #49
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Støvsuge, ja. Og enten skifte støvsugerpose (og øyeblikkelig kaste den gamle) eller legge støvsugerposen i fryseren. Det er virkelig ingen grunn til å vaske. Billene må fjernes fysisk, og det gjør man ved å støvsuge. Vasking gjør vondt verre.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:23   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Og sjekk alle vinduskarmer. Billene liker lys og trekker gjerne dit. Og da er det enkelt å mose dem.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:31   #51
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Bare støvsuging og kasting av posen etterpå, det er notert!
Svise de i vunduskarmen er enkelt og greit.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:09   #52
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Jeg samtykker med de andre - du har brun pelsbille, og det må støvsuges! Et godt tips er å ikke legge brukt ulltøy tilbake i skapet, der trives billene godt. Og så bør du ta ut den nederste kjøkkenskuffen og støvsuge i bunnen av skuffeseksjonen, særlig hvis du har skjærefjøl øverst i skuffeseksjonen...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 09:56   #53
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Oppdatering en uke etter rundvask og hyppig støvsuging.

Det har blitt knertet noen kryp i vinduskrmen og ett par steder til, men i går tok vi ingen og forløpig ikke dukket noen opp nå på morran.

Det er bare å fortsette å støvsuge hyppig og håpe at krypene ikke kommer tilbake.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 10:00   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Jeg støtter Kaprifol. Du må sjekke litt utilgjengelige steder. Plasser jeg har funnet ut at de har hatt "bol" i tidligere boliger er; mellom planker i soveromsgulv, under innsats i bestikkskuff (under skjærefjøl), under sokkelen på kjøkkenskap, i en veske med matsmuler som hang i gangen og nederst i en kasse bøker hvor det også var mye støv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no