Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Ubrukt" alkohol...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-18, 16:07   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Vi tømte det ut.
Ikke all verden, men noen halvfulle flasker vodka og noe likørgreier jeg fikk hos mamma i 2010. Eldste kunne sikkert får vodkaen, men jeg ryddet i skapet etter at han hadde flyttet, så...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:08   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Når jeg tok over huset til mamma og pappa kastet vi endel gammel sprit. Eller vann som det også heter, det hadde vært gjennom utvanning x2, først av meg og så av bror. Lukta ikke litt sprit av det engang.

Så det er jo absolutt en mulighet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:17   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Tømme ut!

Har likører stått i årevis kan de lett være dårlige, særlig om de er alkoholsvake eller inneholder melk.
Ikke noe å ta vare på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:41   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Det er lov til å tømme ut alkohol, altså. Selv om det nesten er for helligbrøde å regne i norsk kultur. Det gjør jeg når jeg har flasker som ikke er rørt på flere år.

Sprit er forøvrig ypperlig som ingrediens i lusemiddel (roselus, ikke hodelus):
1 liter vann
1 ss zalo
1 ss matolje
2 ss sprit

Likør egner seg nok ikke til det, men cognac, whiskey, rom og gin, for eksempel, er ypperlig. Det er det jeg bruker spriten min til, for det meste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:45   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sprit er forøvrig ypperlig som ingrediens i lusemiddel (roselus, ikke hodelus):

Grei presisering. Ser for meg reaksjonene på skolen når barnet kommer spritdunstende på skolen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:48   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:49   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Sprit og likør kan brukes til å kverke fruktfluer.
Jeg tok en gang knekken på en hel bøling som hadde kommet seg oppi en åpen flaske Bacardi.
Jeg silte ut fluene og helte spriten tilbake.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:49   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg silte ut fluene og helte spriten tilbake.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:54   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har fortsatt flere flasker Galliano. Når var det man sluttet å drikke det?
.

På campingen på Kvam i Gudbrandsdalen så sluttet de på tidlig 90-tall, tror jeg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 16:55   #30
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er lov til å tømme ut alkohol, altså. Selv om det nesten er for helligbrøde å regne i norsk kultur. Det gjør jeg når jeg har flasker som ikke er rørt på flere år.

Sprit er forøvrig ypperlig som ingrediens i lusemiddel (roselus, ikke hodelus):
1 liter vann
1 ss zalo
1 ss matolje
2 ss sprit

Likør egner seg nok ikke til det, men cognac, whiskey, rom og gin, for eksempel, er ypperlig. Det er det jeg bruker spriten min til, for det meste.

Jeg har noe tørr vermouth og gin som nærmer seg + 15 år. Som mannen nekter meg å helle i vasken. Men om litt og litt blir borte, poff.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 17:34   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Vi hadde samme problem og vi gav det meste bort til familie og venner (*på vei ut døra etter hyggelig kveld sammen* "Du, forresten, kunne du tenke deg et par liter russisk multevodka?" ) og resten helte jeg bare ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 18:39   #32
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Er tydeligvis ikke alene om dette....
Vi har det øverst i kjølehjørnet vårt. Måtte forklare for samboer da han flyttet inn. Han har vel skjønt det nå at jeg ikke er en skapdrikker.

Kverke fruktfluer... ikke dumt det nei.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 18:50   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Er det noe av det som kan brukes til konfekt, matlaging eller baking?

Vi fant ut at vi skulle slutte å kjøpe ting vi ikke kom til å drikke og folk har vel funnet ut at det ikke er det vi ønsker oss i gave. Så nå er det bortimot bare ting jeg bruker til mat og desserter i skapene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 10:07   #34
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Forresten er det noen som har smakt granbrennivin? Tenk smaken på juletreet dyppet i sprit.... Blæ. Fikk til jul av foreldrene mine et år. Den har jeg prøvd å spandere på folk, men ingen vil smake. Kanskje ikke så rart når jeg sier det er som å tygge et juletre...

Vodka eller gin? Merke? Jeg har smakt gin med smak av gran, og det var fantastisk godt
Litt lime, ingefær, lønnesirup etc så er du der

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 10:56   #35
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Samme utfordringen. Vi tømte nettopp alt ved å tadet med som bidrag til bar på fest.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:01   #36
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Likørene ville jeg helt ut. Vodka er et utmerket vaskemiddel til blanke flater, og er nyttig å ha i tilfelle du må fjerne sprittusj-merker. Litt ren sprit eller konjakk i kjeks eller julekaker gjør at de blir sprøere (uten at du merker det på smaken).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:21   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Jeg bruker noe til fruktbare til jul. Noe brun brennevin.

En gang ga vi rester til en godt voksen student som ble veldig glad. Jeg hadde ikke dumpet masse alkohol på en som akkurat var 18. Den fylla vil jeg ikke bidra så direkte til selv om de har lov. Ellers har jeg tatt med på fest for å bidra til baren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:48   #38
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Forresten er det noen som har smakt granbrennivin? Tenk smaken på juletreet dyppet i sprit.... Blæ. Fikk til jul av foreldrene mine et år. Den har jeg prøvd å spandere på folk, men ingen vil smake. Kanskje ikke så rart når jeg sier det er som å tygge et juletre...

Dette må jo være det perfekte eksemplet på at ærlighet ikke lønner seg ...

Hvorfor drikker du den ikke? Fordi du ikke liker smaken? Eller fordi det ikke passer å drikke alkohol?

Her er mine forslag:
- Likører er bra til is, lage dessertsaus (passer også til unger, bare å koke i vei), kaker. Det er også godt med noe søtt i feks brunsaus eller viltsaus. Du trenger ikke å like likør mer enn du liker feks pepper.
- Du kan bruke likør til å marinere frukt (men da bør du like likør, her smaker det likør)
- Ren sprit (over 40%) kan brukes til å desifisere ting. Fint å ha med en lite flaske på fjelltur og vaske hender i etter man har vært på do, før man skal spise etc. Fint hvis du får et lite sår
- Ren sprit kan brukes i stedet for pyrisept.
- Ren sprit kan brukes til vaske på bad hvis noen er syke
- Insektsfeller
- Likører er fine surdeigsstartere (bakterier elsker sukker)
- Synes du det er greit å drikke alkohol, men ikke akkurat det du har kan du begynne å mikse drinker.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:53   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har fortsatt flere flasker Galliano. Når var det man sluttet å drikke det?

Sikkert samtidig som man sluttet med kirsebærlikør. Jeg kjøpte ei flaske kirsebærlikør for 1 mnd siden og følte at jeg berget den ut til et nytt og bedre liv - flaskene på polet var helt nedstøvet. (Nå er det støv på den her! Men, den har marinert kirsebær, vært i en sjokoladefondant og startet en surdeig, så den har levd livet!)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 12:03   #40
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ubrukt" alkohol...

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kan også brukes til å ta livet av løvetann i innkjørselen.

Åh, korfor sa du ikkje det litt før! Eg helte ut ganske mykje i vinter.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no