Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?
Ja, men kun en gang 28 28,87%
Ja, flere ganger 43 44,33%
Ja, stadig vekk og nå får jeg ikke lov av partneren min å vaske ullklær lengre 1 1,03%
Vi har ikke et eneste ullplagg i hus 1 1,03%
Kurt Nilsen 5 5,15%
Nei, niks, nope, never 19 19,59%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 13:58   #41
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja, flere ganger.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:33   #42
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja, flere ganger.
De har en lei tendens til å snike seg inn blant annet tøy på 40 og 60 grader

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 15:55   #43
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja, kun en gang. Det ble jo dukkeklær, så det kommer til nytte uansett.

Fikk lyst til å svare Kurt Nilsen, helt uten at jeg vet hvorfor.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:48   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja, flere ganger. Verst var det den gangen jeg vasket Mannens yndlingsgenser på 40 grader. Hjemmestrikket i tykk ull. Den ble litt liten etterpå, så jeg snek den ned i en sekk og vips, borte var den. Han har ikke spurt etter den etterpå, heldigvis. Jeg lurer på om han har fundert på hvor den ble av.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:49   #45
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

hva betyr dette med kurt nilsen?

Og jeg tror etter hva jeg kan huske at jeg kun har ødelagt et ullplagg. En nydelig babyjakke, som havnet sammen med svarte ullgensere til mannen

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:05   #46
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja! en gang ødela jeg min fine dkny-strikkejakke som hadde kostet 2000 kr. Greide i samme vask å ødelegge yndlingsgenseren min fra Day Birger. Da var jeg ganske fortvilet.
Her forleden ødela sambo en tunika i merinoull fra Bruuns Bazar.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:11   #47
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Det har nok forvillet seg inn ullplagg i den andre vasken innimellom ja...men sambo er helt håpløs, så han får ikke lov å vaske tøy lenger. Oi, er DET ull også??
For mitt vedkommende er det stort sett ulvangsokker og andre ullsokker som forviller seg med.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:24   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Jeg kan heller ikke nok om Kurt Nilsen og hans virke til å forstå sammenhengen med hans tilstedeværelse i pållen ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:26   #49
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Kurt Nilsen er jo en typisk ting å stemme på. Treigoster!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:27   #50
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Njet.

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:29   #51
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Av alle ting har jeg ødelagt mannens splitternye håndstrikkede bunadstrømper.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:14   #52
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Neida, men sambo har tovet en nøstebarngense (kom med i vanlig 40 vask). Genseren ble visstnok bare bedre i følge ham selv...

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:39   #53
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Plenty åf taims!! :litetålmodig:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:48   #54
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

På den fronten har jeg tabbet meg ut èn gang.
Jeg krympet favorittgenseren min. Det er grunnen til at
jeg aldri har gjort det igjen.

Dype spor, Torsken, dype spor.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:33   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Samvittigheten min er ren som sne, gjør jo aldri sånt med vilje da.

Det siste blinkskuddet var at en ullvott hadde sneket seg med 60-vasken. Vurderer om jeg skal hive den andre ullvotten med neste omgang, så bli de ihvertfall like.

Undertøy: body,longs, og diverse større tøy til oss voksne greier jeg stort sett å holde for seg selv.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 18:00   #56
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?



Har krympet nøstebarn- og bånsullklær. Så det skal ikke i hus flere ganger. Gidder ikke ha klær som ikke kan enkelt vedlikeholdes. :lat: Og hvis det skulle søles skikkelig på klærne (les: oppkast, gå igjennom bleier o.l.) vasker jeg det på 60 grader. Tåler ikke plagget dette, er det raka vägen i sopet.

Sverger nå til Cubus og Janus.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon


Sist redigert av Ami : 28-11-07 kl 18:04. Årsak: Tilleggsåpplysninger.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 18:12   #57
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kurt Nilsen er jo en typisk ting å stemme på. Treigoster!

DA skjønner jeg koblingen..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 18:24   #58
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Jeg har drept en voksipose til 1600,- i tørketrummelen :gremmes:

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 16:04   #59
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Aldri.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

... mamelukkene mine...

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 18:03   #60
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

ja det har skjedd EN gang...


Hva har kurt nilsen med dette å gjøre?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no