Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En liten huspoll!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bare for gøy!?!
Jeg skifter håndklær hver dag. 27 16,77%
Jeg skifter på senga hver uke. 30 18,63%
Jeg vasker dyner hver måned. 3 1,86%
Jeg vasker huset hver uke. 44 27,33%
Jeg vasker minimum 5 maskiner med klær i uka. 125 77,64%
Bilen er like ren inni som utapå. 19 11,80%
Jeg støvsuger alltid sofaen til helga. 25 15,53%
Listverk får alltid en runde iløpet av uka. 6 3,73%
Jeg bruker smør på brødskiva. 92 57,14%
Jeg baker brødet selv. 44 27,33%
Jeg bruker aldri TORO. 22 13,66%
McDonald er oppskrytt. 70 43,48%
Jeg stopper strømper. 17 10,56%
Jeg syr gardiner selv. 32 19,88%
Jeg er alltid snill og grei. 72 44,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 15:45   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Oj, så mange det var som skifter håndklær hver dag. Hvorfor skulle man gjøre det? :sjuske:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:51   #42
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten huspoll!

"Bilen er like ren inni som utapå."
Ja, like ren

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:52   #43
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten huspoll!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Oj, så mange det var som skifter håndklær hver dag. Hvorfor skulle man gjøre det? :sjuske:

Vi bytter håndklær på badet som vi tørker hendene med hver dag. De store bruker vi ca to ganger. Unntatt på trenig, de går rett i dunken..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:53   #44
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg vasker huset hver uke
Jeg vasker minimum 5 maskiner i uka
Jeg skifter håndklær hver dag
Og ellers er jeg snill og grei!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:02   #45
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg skifter håndklær hver dag.
Jeg skifter på senga hver uke.
Jeg vasker minimum 5 maskiner med klær i uka.
Jeg bruker smør på brødskiva.


På en måte så vasker jeg huset en gang i uka også, men det er jevnt fordel utover, ikke sånn storvask en dag liksom.
Har mistet eltekroken til brødbakemaskinen ( ), så nå er det kjøpebrød.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:07   #46
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En liten huspoll!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Bilen vår har matchende utside og innside - like (lite) rein.

Kunne ha krysset av på den jeg også da

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:25   #47
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg vasker huset hver uke - egentlig ikke jeg da, men betaler iallefall for det.
Jeg vasker minimum 5 maskiner i uka

Jeg skifter håndklær hver dag
Og ellers er jeg snill og grei!

Og strengt tatt er det fint lite Toro i bruk også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:46   #48
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg vasker minimum 5 maskiner med klær i uka.
Jeg skifter håndklær hver dag(mener du dusjhåndkle, eller håndhåndkle?)
Jeg vasker hele huset hver uke.
Jeg bruker smør på brødskiva
Men jeg skifter annenhver uke. Får da være måte på hva vaskemaskinen orker.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:54   #49
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg vasker nok minimum 5 maskiner klær i uka, men jeg velger å se bort fra det, for jeg hater klesvask og er i total fornektelse når det gjelder den avdelingen.

Ellers er jeg snill og grei, og bilen er like 'ren' inni som uttapå.

Men altså.. skulle jeg skiftet håndklær hver dag så ville vaskemaskinen min blitt overarbeidet og streiket, tror jeg!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:00   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Minst fem maskiner i uka (det er antagelig nærmere ti enn fem). Og det var det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:04   #51
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten huspoll!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg skjønte aldri hvordan en bil kunne bli så skitten innvendig før jeg fikk barn selv

Vet noen om man kan ta av trekket på HTS besafe izi kid?
(og om det er enkelt å gjøre det.. )

Jeg tokm det av og vasket det før jeg solgte det. Måtte skru ut en skru eneste. Det var skremmende mye smuler under trekket også!

Ellers så bruker jeg smør på skiven. Krysset også av at jeg er snill og grei.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:18   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

For å vaske lister må man jo ha lister.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:19   #53
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg vasker minimum 5 maskiner i uka.
Jeg bruker smør på brødskiva.
Jeg er alltid snill og grei.

Det siste kan sikkert noen være uening med meg i, men jeg trøster meg med at de kommer til å skjønne det etterhvert

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:34   #54
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Bilen er like ren utenpå som den er inni.
Jeg har smør på brødskiva.
Jeg er alltid snill og grei.
Jeg syr gardiner selv.
Jeg vasker huset hver uke.
Jeg vasker minimum fem maskiner i uka.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:11   #55
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg baker brød og spiser det med smør. Ellers syr jeg gardiner og edr snill og grei. Klesvasken er det mannnen som tar seg av som regel, så det kunne jeg ikke krysse av på, men husholdningen har mer enn 5 maskiner i uka.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:01   #56
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En liten huspoll!

Her var det mye jeg ikke krysset av gitt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:02   #57
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: En liten huspoll!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Oj, så mange det var som skifter håndklær hver dag. Hvorfor skulle man gjøre det? :sjuske:


Har en samboer som kaster fra seg håndkleet på gulvet når han tørker hendene, så vi skifter hånkle sikkert tre ganger om dagen.. Men bådehandklær kan vi fint bruke to ganger (av og til )

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:04   #58
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Har en samboer som kaster fra seg håndkleet på gulvet når han tørker hendene, så vi skifter hånkle sikkert tre ganger om dagen.. Men bådehandklær kan vi fint bruke to ganger (av og til )

Kaster håndkleet i gulvet etter han tørker hendene?
Synes du må få skikk på mannen din

Skifter ikke håndklær daglig her nei

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:13   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Alle de nederste + mann som tar klesvasken i vaskeriet + vaskehjelp. Bilen er ikke mitt ansvar. :unnasluntrer:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:42   #60
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten huspoll!

Jeg skifter på senga hver uke.
Jeg vasker huset hver uke.
Jeg støvsuger alltid sofaen til helga.
Listverk får alltid en runde iløpet av uka.
Jeg bruker aldri TORO.
Jeg er alltid snill og grei.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no