Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 15:30   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Til min store forskrekkelse opdaget jeg at jeg ikke har jakker. (ikke sånn "jeg har ikke noe å ha på meg"-sutring, jeg eier faktisk bare en jakke, og den viser seg å være ødelagt.)

Hva trenger jeg?
Jeg har vanligvis en avslappet feminin stil, med kjole eller skjørt, ikke for oppdolla. Det burde jeg vel ha en halvlang ullkåpe med fint fall til, eller trenchcoat kanskje? Er ikke det litt in, eller var det i forfjor?

Også trenger jeg vel noe som passer litt mer for lekeplass, sopptur, ruskete vær og sånt. Kanskje med utebukse til?

Hva har dere, hvor kan jeg begynne å lete? :grønn:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:22   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Jeg var i en lignende situasjon og tok turen til H&M. Der fant jeg en fin halvlang kåpe i tynt stoff, typisk til bruk når det er litt surt og litt vind og jeg skal være litt fin. Finner dessverre ikke bilde av den... Men den er svart med belte i livet, finnes også i grå. Går bra til både bukser og skjørt.

Til turbruk har jeg mye forskjellig, blant annet en goretexjakke. Den er for leking og tåler regn. Verdt investeringen synes jeg. Man trenger egentlig ikke ha goretex for høstvær, kan også kjøpe kvalitetsregntøy. Det er bare det at goretex kan være ytterjakke hele året med varierende lag under. Som lekebukse bruker jeg regnbukse hvis det er vått/kaldt, ellers olabukse om sommeren.

Når kuldegradene kommer må du ha en jakke eller kåpe, på H&M hadde de fått inn ganske mye faktisk. Både kortere og lengre alternativer.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:32   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Eg tenke at en trenge ei softshellaktig jakke til fritidsbruk og ei TC/tynn ulljakke til meir fint. Om en i tillegg toppe med ei kul skinnjakke er en i boks.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:38   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?





__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 10:11   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Tusen takk, da har jeg et sted å begynne.

PS Haugtussa, du har selvsagt rett i at jeg skal ha skinnjakke, men det er bare to uker siden jeg fødte, og den skal være tight og sexy, så det blir minus 15 kilo til, etter jul en gang.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:56   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Skinnjakke, fødemage og ammepupper går ikke i hop. Men til våren er du klar for det, søster. Softshelljakke er også en god ide, de er deilige.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:24   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

En GoreTex jakke, med tilhørende bukse, er genial til turbruk, lekeplass osv. Kan brukes hele året. Jeg har et sett fra Bergans og det er vel strengt tatt ikke GoreTex, men det funker ihvertfall bra.

Ellers ville jeg vel sagt at en en kort ullkåpe/lang jakke er et fint alternativ. Som den frysepinn jeg er, liker jeg godt vinterjakker som dekker rumpa

I fjor kjøpte jeg en ganske lang, sort dunjakke/kåpe med en liten pelskrage. Selv om den var dun, var den ikke 'bumsete' og satt fint på. Ser for meg å bruke den i år også, men kommer også til å kjøpe et eller annet nytt......Har sett en fin Sand jakke i et blad, men har ikke hatt tid til å se på den i butikken enda...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 23:36   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg om høsten?

Jeg har satset på en sort trenchcoat, en sporty, vanntett jakke og en sort skinnjakke (ligner den Huagtussa satte inn bilde av...) Når det blir litt kaldere vil jeg ha en kåpe i A fasong eller no...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no