Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varme uteklær for voksne

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 18:40   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Varme uteklær for voksne

Jeg har begynt å jobbe i barnehage, dog kun som vikar så langt, men det er jo meningen at jeg skal være der.

I den forbindelse lurer jeg på hvor får jeg tak i jakker som er varme å stå ute i vinters tid. Dvs jeg vil helst ikke fryse selv om det skulle være femten minus grader. Jeg var innom en sportsbutikk nettopp...tror det var intersport, og der bare flira de av meg da jeg spurte etter klær som holder opp mot tjue minus.
Likedan med sko.

Dere som jobber i barnehage, hva anbefaler dere?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:44   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Du bør vel skaffe deg en parkdress i størrelse 35 år eller noe sånt?

www.jobbogfritid.no
www.icm.no

Vinterkatalogen til ICM: http://www.icm.no/icm_katalog_2007/pdf/04_vinter.pdf

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:46   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Har ikke barnehagen varmedresser til utlån? Det har de på barneskolen jeg jobber på. Ingenting holder kulda ute som den! På beina har jeg et par isba vinterstøvler. De er geniale, 10 år gamle denne vinteren men like fine. Kjøpte dem som student i Elverum der det var ned mot -30 om vinteren, et par nr. for store slik at det er plass til et par tynne og et par tykke Ulvangsokker i.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:47   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Du må gå på en butikk som selger arbeidstøy, wenaas for eksempel, selger ulltøy, vernesko, kjeldedresser, thermojakker osv. Skikkelig er vel uansett et must når man jobber ute om vinteren.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:48   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Gå for vindtett ullfleece/vanlig fleece, samt gode hansker/luer/hals. Og gode sko - jeg brukte Kamik-støvlene mine fra tidlig høst til sen vår.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:52   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Du må gå på en butikk som selger arbeidstøy, wenaas for eksempel, selger ulltøy, vernesko, kjeldedresser, thermojakker osv. Skikkelig er vel uansett et must når man jobber ute om vinteren.

Huff, mange skrivefeil.. kjeldedress er selvfølgelig kjeledress, og det er skikkelig ullundertøy som er et must.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:56   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Der de selger arbeidsklær! Jeg har tynn ull innerst, og ytterklær som tåler vind, regn og snø. Og arbeids-støvler. Har klærne på 3. året nå og de holder nok minst like lenge til.

Vil ikke anbefale hel dress, jeg syns hvertfall etter å ha brukt begge deler i flere år at 2delt er bedre.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:57   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Wistex, f.eks. På vanlige jernvarehandlere selger de thermodresser til voksne, i Bergen hvert fall.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:57   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Parkdress
Og sko med plass til skikkelig ullsåle i

Litt avhengig av hvor mye/langt du skal gå rundt og bevege på deg er jeg enig i at 2-delt kan være bedre, f.eks blir dressene fort lange på beina hvis du må ha litt plass over hofter og lår (medmindre du finner damestr som sikkert er ørti ganger dyrere).

(nå jobber ikke jeg i barnehage da, men har vært masse ute ifm bikkjetrening om vinteren, det blir jo sammenlignbart vil jeg tro)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:47   #10
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg har en "parkdress", og ørten lag med fleece og ull, allikevel opplever jeg av og til at det kan bli kaldt. I sær med mye stilleståing, helst når jeg er ute med de minste som ikke rører seg så mye, eller så fort. Sko har også vært et problem. Jeg har et par roots skinnstøvler med sauskinnsfor som vel har holdt ganske bra, men jeg vet ikke, har hendt jeg har frosset både på beina og ellers.
Ei jeg jobbet sammen med sist jeg var i praksis hadde en jakke som holdt 23 minus, men nå husker jeg selvsagt ikke hva hun het. Og jeg vet jeg har vært borti noe i den dur på sportsbutikker også, selv om den var svin dyr. (og dritlekker). Jeg er jo en god del ute på fritiden også, selv om jeg merker at det blir mindre ettersom barna blir større. Det er så kjedelig å stå å fryse.

Ullvang sokkene er knallbra. De er jeg veldig fornøyd med. Men hva slags merke ull undertøy? Hva er best?
Lue har jeg også fra Ulvang. Ser ut som en idiot i den, men den er kjempebra. Votter har jeg i ull, kjøpt for en femtilapp på rema 1000. Tovet så de er blitt tette og varme. Og så har jeg et par slalomvotter jeg kjøpte i østerike for 20 år siden, de er også helt topp. Det fins varme klær.
Men jammen fins det mye dårlig også. Og jeg hater å fryse.
Nå har jeg bestilt noen fleece gensere fra Sportmann, jeg er spent på hvordan de er. De skal være helt tynne for å ha under. Men bilder kan jo bedra.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 08:11   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg bruker Ullvang sitt ullundertøy, ulljakke og fôret goretexjakke. Jeg har goretexbukse også og bruker ullstillongs og joggebukse under. Men nå jobber jeg ikke i barnehage da, men i småskolen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:54   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Da jeg solgte juletrær i ungdommen brukte vi vintersko med ekstra ullsåle og ullsokker av forskjellige slag på foten. I tillegg byttet vi på fotposer med ekstra isolasjon under fotsålen, det gjorde utslaget. Vi sto ute ettermiddag og kveld i ned mot -25, vi ble kalde, men holdt oss lenger varme med dette utstyret.

De som skal pilke og kjøre med hundeslede om vinteren trenger ekstra varme sko. Kanskje xxl har slikt? Ellers alle som fører arbeidsklær.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:55   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg jobber ikke i barnehage, men er mye ute om vinteren, i lange perioder.
Kjøpte en termodress på Maxbo i fjor, og den er virkelig superduper

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:57   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Har sånn "thermodress" om vinteren ja
De er kjekke!
Gode vintersko er også viktig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:14   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Ulltrøye, fleece/ullgenser og skalljakke. Da fryser du garantert ikke. Kan ha samme på bena.
Skjønner ikke at de på Intersport flirte av deg. Man skal da ha utstyr som klarer 20 minus på en sportsbutikk?
De ante tydelig ikke hva de snakket om..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:49   #16
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg har jobbet i barnehage og jeg frøs alltid.
Fikk låne dresser og ulltøy hadde jeg selv..brrrr.
Vinteren er en av grunnen til at jeg sluttet i barnehage.
Jeg frøs hele tiden når vi var ute på vinteren.

Er minst mulig ute om vinteren ellers, får vondt i hele kroppen og alle ledd.

Men da jeg dro til Karasjokk til min kusine da det var -30 der på natta og over -20 på dagen så kan man si jeg grudde meg no inni h.....

Men hun lånte meg Scooterdress, scooterstøvler, tilhørende lue og hansker.
Vi var ute hele dagen å kjøre scooter i -20, satt stille rundt bål på reinskinn og spiste.

Eneste stedet jeg frøs var kinnene og oppi nesa.
Når jeg kjørte scooter så hadde jeg istapper under nesa og på øyebryn/lokker.
Prøvde å gjemme ansiktet i et skjerf men det gikk ikke gitt.
Men var varm og god ellers.

Har sagt til gubben at skal han ha med meg ut om vinteren så får han kjøpe full scooterutstyr til meg.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:11   #17
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg jobber i barnehage og bruker ullundertøy og goretex jakke og bukse. "Mopeddressene" er varmere, men jeg er alt for forfengelig.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:28   #18
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

Jeg anbefaler denne
http://www.66north.com/shop/pc-580-4...-overalls.aspx

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:34   #19
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Varme uteklær for voksne

sko: lobber!!! Det eneste som er skikkelig varmt uansett. Men kan kun brukes i skikkelig vinter da. Tåler ikke slaps

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no