Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 20:57   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Janusfabrikken på Arna, den savner jeg altså. Veldig!

Tenk å ta med seg en baby på trilletur, gå i rolige, koselige omgivelser langs gamleeien der, babyen sovner før man kommer frem, handle, finne "funn" i b-varekurven, og fine nyheter, alle farger, størrelser og varianter. Det var... det savner jeg.

Og jeg har innsett i løpet av denne tråden at ingen av ungene har passelige krinkelullbukser, er jeg redd. Sånne som de bor i i bhg hele vinteren. Mor må på shopping.
Det er da det er sterkt det savnet etter Janusfabrikken, for utvalget på Obs er ikke det samme, altså!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:29   #42
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Her holder ikke longsene til PR særlig lenge. Det blir veldig fort hull på knærne.

Gutta har ull fra litt over alt egentlig. PR, Nøstebarn, Devold, McKinkley, Troll, Janus og enda et par tror jeg. Eldste liker Troll sitt. Da de var små var favoritten min gullull. Arvet noe som var brukt av 4 barn før oss og det var like fint.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:37   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Janusfabrikken på Arna, den savner jeg altså. Veldig!

Tenk å ta med seg en baby på trilletur, gå i rolige, koselige omgivelser langs gamleeien der, babyen sovner før man kommer frem, handle, finne "funn" i b-varekurven, og fine nyheter, alle farger, størrelser og varianter. Det var... det savner jeg.

Og jeg har innsett i løpet av denne tråden at ingen av ungene har passelige krinkelullbukser, er jeg redd. Sånne som de bor i i bhg hele vinteren. Mor må på shopping.
Det er da det er sterkt det savnet etter Janusfabrikken, for utvalget på Obs er ikke det samme, altså!

Det er åpnet janusutsalg en time unna deg sånn ca.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:42   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Her holder ikke longsene til PR særlig lenge. Det blir veldig fort hull på knærne.

Gutta har ull fra litt over alt egentlig. PR, Nøstebarn, Devold, McKinkley, Troll, Janus og enda et par tror jeg. Eldste liker Troll sitt. Da de var små var favoritten min gullull. Arvet noe som var brukt av 4 barn før oss og det var like fint.

Gullull har slått seg sammen med Voksi og lager fortsatt nydelige klær! Fikk kjøpt noen veldig fine ribbestrikkede ullgensere på 30% salg her i august en gang.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:45   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

En time å kjøre er noe veldig, veldig annerledes enn en halvtimes trilltur.

(og ikke minst er en livssituasjon hvor man har slike timeslange trilleturer (det ble jo en times tid tur/retur, pluss handletiden) en meget annen enn "jobbe, hente unger, lage middag, spise, se barnetv gi kveldsmat, legge unger, jobbe en halvtime for å kompensere for for kort tid på kontoret" som vi styrer med nå, og legg til ikke en eneste "frilørdag" (som i "ikke bundet opp i mer eller mindre frivillige aktiviteter som bryllup, fotballskole, åpen brannstasjon, bursdager etc") siden tidlig i august og utsikter til at det enda er ei uke eller to før den neste, så er liksom ikke det å kjøre en times tur for å kjøpe ulltøy prioritert, kan man si. Og hjem. Det blir jo en liten dagsutflukt.

Nei, de har jo tross alt brukbart utvalg på obs, når man ikke kommer på slutten av et tilbud hvor det er tomt for de aktuelle størrelsene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:54   #46
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Før kjøpte jeg bare nøstebarn. Problemet er jo at de krymer og blir helt mystiske i formen selv med nøstebarn ullshampo og ullvugge. Eldstemann har brukt mye PR de siste to sesongen. Syns de holder veldig bra. Har riktignok bare hatt trøyene. Ungene vil bare bruke ullstrømpebukser og de bruker Safa, godt fornøyd med dem.

Yngste har de to siste årene protestert kraftig mot å bruke ullgenser pga kløe. Tror vi skal prøve Polarn i år, har hørt det skal være bra for unger som klør.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:22   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En time å kjøre er noe veldig, veldig annerledes enn en halvtimes trilltur.

(og ikke minst er en livssituasjon hvor man har slike timeslange trilleturer (det ble jo en times tid tur/retur, pluss handletiden) en meget annen enn "jobbe, hente unger, lage middag, spise, se barnetv gi kveldsmat, legge unger, jobbe en halvtime for å kompensere for for kort tid på kontoret" som vi styrer med nå, og legg til ikke en eneste "frilørdag" (som i "ikke bundet opp i mer eller mindre frivillige aktiviteter som bryllup, fotballskole, åpen brannstasjon, bursdager etc") siden tidlig i august og utsikter til at det enda er ei uke eller to før den neste, så er liksom ikke det å kjøre en times tur for å kjøpe ulltøy prioritert, kan man si. Og hjem. Det blir jo en liten dagsutflukt.

Nei, de har jo tross alt brukbart utvalg på obs, når man ikke kommer på slutten av et tilbud hvor det er tomt for de aktuelle størrelsene.

Var bare et tips altså, sånn i tilfelle du kjører forbi der, sa ikke at du måtte dra akkurat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 22:27   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En time å kjøre er noe veldig, veldig annerledes enn en halvtimes trilltur.

(og ikke minst er en livssituasjon hvor man har slike timeslange trilleturer (det ble jo en times tid tur/retur, pluss handletiden) en meget annen enn "jobbe, hente unger, lage middag, spise, se barnetv gi kveldsmat, legge unger, jobbe en halvtime for å kompensere for for kort tid på kontoret" som vi styrer med nå, og legg til ikke en eneste "frilørdag" (som i "ikke bundet opp i mer eller mindre frivillige aktiviteter som bryllup, fotballskole, åpen brannstasjon, bursdager etc") siden tidlig i august og utsikter til at det enda er ei uke eller to før den neste, så er liksom ikke det å kjøre en times tur for å kjøpe ulltøy prioritert, kan man si. Og hjem. Det blir jo en liten dagsutflukt.

Nei, de har jo tross alt brukbart utvalg på obs, når man ikke kommer på slutten av et tilbud hvor det er tomt for de aktuelle størrelsene.

Du får mange typer Janus ullbukser på nettbutikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 08:42   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Var bare et tips altså, sånn i tilfelle du kjører forbi der, sa ikke at du måtte dra akkurat.

Ja, jeg mente ikke å være negativ da, den retningen er jeg slett ikke ofte akkurat, men om jeg noen gang skal dit, så er det verd et stopp kanskje.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du får mange typer Janus ullbukser på nettbutikk.

Ja, jeg gjør jo det. Jeg bare liker å se på, ta på, måle på ungene. Janus-størrelsene er liksom ikke helt osm andre størrelser, men jeg har jo lært meg hvilke str de trenger ettehrvet da, så det går jo bra det også.

Jeg får i alle fall se å få tak i litt, vi har sørget for godt utvalg i ullundertøy. Og glemt ulltøy.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 11:05   #50
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi har tidligere brukt mest Janus, men i år har vi gått for Reflex fordi det var salg på Barnas Hus samt at vi har vært veldig fornøyd med andre Reflex-produkter (f.eks. vår/høst-dressene). Det virket veldig likt Janus sitt ullundertøy i allefall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 11:30   #51
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg bruker helst Janus til mine to. Pierre Robert slites veldig fort. Alle longser derfra får hull på knærne etter hvert, og trøyene revner enten på helt usannsynlige steder eller går opp i sømmen nederst på skjortekanten. Veldig fornøyd med buffene, luene og sokkene derfra, da. Og nå har de vel kommet med ekstra slitesterkt tøy i årets kolleksjon.

Jeg har også gitt opp Pierre Robert selv om fargene er morsomme. Har akkurat samme erfaring. De holdt til treåringen, men til tiåringen er det bare filler igjen. Sokkene er like fine, samt buffene.
Mest fornøyd med Janus her, og reflex, men oppdaget at det var bomull på innsiden der, så kanskje derfor det holdt seg.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 22:52   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, også må jeg jo nevne trøyene til name-it! De har vi flere av både til gutten og jentene (for i fjor fikk de jo endelig til gutt også), og de brukes hele tiden, under alt. Om de veldig gjerne vil ha en kul bomullsgenser så er det godt å kunne ta på en ulltrøye innerst mot huden. De til jentene er veldig fine å se på også, med små blonder og fine farger. De til gutt er helt basic.

Selges de på nett?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 23:11   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Tror jeg har sett de på nett ja, husker ikke hvor akkurat. Men det begynner kanskje å bli utsolgt? Tror det er lite igjen i butikkene i allefall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 23:22   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tror jeg har sett de på nett ja, husker ikke hvor akkurat. Men det begynner kanskje å bli utsolgt? Tror det er lite igjen i butikkene i allefall.

Ja. Lite igjen mange steder. Får heller vaske litt oftere. Han har egentlig så han klarer seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 23:41   #55
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Selges de på nett?

De har hatt på salg på Knerten og Karoline. Jeg bestilte noe fra salget der søndag kveld, og pakka kom i posten i dag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 23:46   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

De har hatt på salg på Knerten og Karoline. Jeg bestilte noe fra salget der søndag kveld, og pakka kom i posten i dag.

Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 00:46   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

smartkids har også salg på name it.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 10:13   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

De har hatt på salg på Knerten og Karoline. Jeg bestilte noe fra salget der søndag kveld, og pakka kom i posten i dag.

De hadde ikke str.

Han har PR nå, str 110/116. Det passer fint til han. Janus blir ofte for vide i halsen. Han er en slank gutt. Usikker på andre størrelser. 4 år blir nok for lite, mens 6 år blir for stort. PR var utsolgt på nettet, men kan jo hende jeg kan finne noe rester i butikk. Snart har de vel salg og i butikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no