Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-13, 19:43   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vinterdress og størrelse

Hvis ungen er 127 cm nå, da må jeg kjøpe str 134 i dress, ja? Stemmer det at Isbjørndressene bare går til 128? Vinterdressene fra Ticket, er de like svære som vårdressene, slik at det vil være mer enn nok med str 128?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 19:48   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.855
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg synes generelt dresser er store i størrelsen. Eldstemann bruker stort sett 116 i vanlige klær, men trenger bare 110 i utedresser. Jeg ville i allefall prøvd først, det er jo like kjipt å gå i for store klær som i for små.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:14   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Hun er lang i ryggen og har derfor stort sett hatt dresser som ligger noen cm over egen lengde, men 134 høres jo unektelig mye ut. Jeg bestiller alltid på nett, dårlig utvalg i byen her, men kan jo finne en Reimadress å prøve den. Hadde ikke tenkt å kjøpe Reimatec+ i år siden hun er skolejente, men lurer litt på Ticket, selv om den ser litt "barnslig" ut i fasongen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:22   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Når du bestiller på nett (utenfor ordinært salgssted), har du jo uansett alltid 3 ukers angrefrist, slik at dressen kan prøves og sendes tilbake om den ikke passer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:23   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg ville kjøpt 134 i Ticket. Det er ikke vinter ennå, og til et såpass stort barn gjør det ikke noe om dressen er LITT stor.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:24   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når du bestiller på nett (utenfor ordinært salgssted), har du jo uansett alltid 3 ukers angrefrist, slik at dressen kan prøves og sendes tilbake om den ikke passer.

Jeg vet. Kronisk glemsom på slikt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:55   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg hadde også kjøpt 134. Min lange jente hadde 134 siste vinter i bhg, ingen problem. Hun var rundt 126 ved skolestart et halvt år senere, lang i overkroppen.

Men det kommer litt an på dressen synes jeg, om den kan snurpes litt inn i livet eller ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 23:14   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville kjøpt 134 i Ticket. Det er ikke vinter ennå, og til et såpass stort barn gjør det ikke noe om dressen er LITT stor.


Jeg tenker det samme. Jeg synes ikke Ticket er så store hvis du sammenlikner med barnets høyde og ikke alder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 23:20   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Ticket vinterdress er store på mine barn i alle fall.
Storebror hadde en Ticketdunjakke i 116 som ble for liten i løpet av vinteren i fjor, da var han samme lengde som jenta di. Han hadde Isbjørndress i 128, passelig. Nå er vi gått over til 134, han er 132 cm.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 23:30   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Ja, skeptisk til Ticket siden hun hadde vårdress i 116 og den tror jeg passer fortsatt. Må ut å prøve, kanskje. :svett:

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 07:25   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Mulig 128 hadde holdt. Synes de er store. Jenta mi har plass i 122 tth, hun er vel rundt den høyden også.
Bruker 128 i isbjørn.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 07:54   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Min gutt på under 110 cm skal ha isbjørn i 116. Kunne ikke hatt mindre. De er ikke store i står. Tikket synes jeg er enorme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 08:14   #13
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min gutt på under 110 cm skal ha isbjørn i 116. Kunne ikke hatt mindre. De er ikke store i står. Tikket synes jeg er enorme.

Hmm, jentungen på 110 passer fremdeles supert i 104.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 23:14   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg synes Isbjørn er ganske store jeg. Vinterdressen er litt smal, men ungene mine er smale.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 23:18   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg synes ikke Isbjørndressene er store i størrelsen, har forøvrig også en smal gutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 23:23   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg synes ikke Isbjørndressene er store i størrelsen, har forøvrig også en smal gutt.

Ikke store, men heller ikke små, mener jeg. Normale.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 09:03   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.030
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Syns Isbjørn virker normal i størrelsen. Gutten min er rundt 115 cm høy, og har fått dress i str 122. Den er romslig, og det kunne nok holdt med 116, men det er jo enda en stund til vinteren.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 09:10   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min gutt på under 110 cm skal ha isbjørn i 116. Kunne ikke hatt mindre. De er ikke store i står. Tikket synes jeg er enorme.

Samme som poden var i fjor og hadde i størrelse, den satt helt fint. Han kunne heller ikke hatt mindre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 21:42   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Samme som poden var i fjor og hadde i størrelse, den satt helt fint. Han kunne heller ikke hatt mindre.

Akkurat. Min hadde jo 110 i fjor vinter (kjøpt av deg den og) og 104 men 110 satt best. Mulig den kan brukes litt i vinter hos pappaen. Den er veldig slitt nå, men til noen helger i ny og ne duger den om den ikke er alt for liten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 08:23   #20
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Lillemor brukte TTH-dress etter jul. Den er i str 98. Hun er fire år nå og kanskje 102? (Var 100 i beg av juni). Jeg satser på at TTH-dressen holder til neste salg på nyåret.

Jeg kjører dress i bhg, selv om frøkna begynte å snakke om at hun ikke liker dress allerede i fjor.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no