Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-13, 15:25   #21
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg endte med å bestille str 128, den viser seg å være stoor, sikkert minst som en 134. Synes den virker litt tung sammenlignet med Reima og Molo som vi har hatt før. Uansett, den vant visst årets dresstest i Sverige.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 16:27   #22
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

06 ungen min hadde 128 i fjor. Litt stor, men helt ok. Kan bruke den i år også. Dressen er ikke tung. Kan snurpes inn i livet så den sitter litt bedre på.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 12:54   #23
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg kan rapportere om at 128 i Ticket er for stort for ei som stort sett bruker 134 ellers. Nå går hun i todelt sett fra Reima i str 134, helt passe, men Ticketdressen er virkelig for stor og det er ikke noen innstramningsmuligheter på den. Æsj!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:10   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Poden har også en Ticket vinterdress, og jeg synes den er ganske svær. Han har str 104, og det er alt for smått i andre klær, også i dressen fra et annet merke vi hadde. Reima som jeg trodde var stort i str. må være mindre enn Ticket, for høstdressen han hadde fra Reima som er 104 er for liten. Ticket-dressen er litt stor, men han nekter å få ny og bhg sier det går greit, så da får det bare være. Har jeg flaks er den passe neste år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:25   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg synes også dresser generelt er store i størrelsene, og den ungen som fremdeles bruker dress har en størrelse mindre i dress enn i andre klær.

Han er 116 cm lang og har reimadress i 110. Skulle jeg ha kjøpt en ny så hadde det nok blitt 116, men ikke noe større enn det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:28   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

En klassekamerat av storebror (1. klasse) hadde fått ny Ticketdress nå og den så ikke barnslig ut i fasongen synes jeg. Lurte litt på å kjøpe Ticket til neste år til storebror, men han bruker nesten ikke heldressen nå en gang så mulig vi bare går for todelt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:30   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Yttertøy er stort i størrelsene. Mine har alltid brukt størrelse som er mindre enn høyden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:33   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Min på 127 cm (helt normalt slank) har Reima i 122. Den er i minste laget. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte da jeg bestilte den i fjor vinter på salg, burde vel tatt 128, men jeg hadde vel hørt at de var så store. Til neste vinter tror jeg vi går for 134, tør ikke ta sjansen på 128.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:40   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Min seksåring er 119-120 cm høy og har Isbjørn str 122. Den sitter helt perfekt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:45   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Min på 127 cm (helt normalt slank) har Reima i 122. Den er i minste laget. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte da jeg bestilte den i fjor vinter på salg, burde vel tatt 128, men jeg hadde vel hørt at de var så store. Til neste vinter tror jeg vi går for 134, tør ikke ta sjansen på 128.

Kanskje greit å forsikre deg om at han vil fortsette med hel dress.

Knerten vil helst ha todelt, men jeg har sagt at vi ikke kjøper noe nytt når han har en dress fra i fjor som fremdeles passer. Hjemme har han todelt.

Snuppa har hatt todelt hele tiden mens hun har gått på skolen, men hun er jo noe mer kresen i klesveien enn broren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 13:46   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kanskje greit å forsikre deg om at han vil fortsette med hel dress.

Knerten vil helst ha todelt, men jeg har sagt at vi ikke kjøper noe nytt når han har en dress fra i fjor som fremdeles passer. Hjemme har han todelt.

Snuppa har hatt todelt hele tiden mens hun har gått på skolen, men hun er jo noe mer kresen i klesveien enn broren.

Ja, jeg tror kanskje vi kun går for todelt, han bruker nesten ikke dress i år. Todelt er bedre ift str også, mer fleksibelt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 14:17   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes også dresser generelt er store i størrelsene, og den ungen som fremdeles bruker dress har en størrelse mindre i dress enn i andre klær.

Han er 116 cm lang og har reimadress i 110. Skulle jeg ha kjøpt en ny så hadde det nok blitt 116, men ikke noe større enn det.

Mens min er 112 cm lang og har Isbjørn og reima tec i 116. Det går greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 14:51   #33
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Surt Teflona !

Min 06-jente ville ikke ha TTh dress på skolen - den baggy varianten så vi valgte Isbjørn istedet. Den holdt desember og januar så var det hull på begge knær....Var surt det også.
I 2 klasse er det jakke og buse som er tingen.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 15:07   #34
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Lillebror foretrekker hel dress i år fordi det "går så mye raskere å kle på". Han vil visst få maksimalt ut av friminuttene, den gutten. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe på salget for å ha til neste år. Erfaring tilsier at de har mye sterkere meninger om hva de vil ha på seg etter at de begynner på skolen, så det er fort gjort at det blir bomkjøp og at det dermed blir dyrere enn å vente til de faktisk trenger klærne.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 19:44   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes også dresser generelt er store i størrelsene, og den ungen som fremdeles bruker dress har en størrelse mindre i dress enn i andre klær.

Han er 116 cm lang og har reimadress i 110. Skulle jeg ha kjøpt en ny så hadde det nok blitt 116, men ikke noe større enn det.

Jenta mi er jo nesten 1.30 høy og har alltid brukt dress som er samme størrelse som henne, så at str 128 er så stor har jeg ikke erfart før, men har heller aldri hatt dress fra Ticket.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 20:50   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Jeg målte Reima og Ticket mot hverandre i butikken nå, og tilsvarende størrelser var eksakt like store. Men Ticket er bredere og tyngre.
Lillesøster er ca 104 cm, har vår/høstdress fra Reima i 104. Den er omtrent akkurat egentlig. Hun har POP vinterdress i 110, den er ikke særlig romslig den heller, samtidig går hun fremdeles inn i Reima vinterdress str 98, men den er veldig knapp. Jeg har optimistisk nok kjøpt Reima str 116 til neste vinter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 21:23   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg målte Reima og Ticket mot hverandre i butikken nå, og tilsvarende størrelser var eksakt like store. Men Ticket er bredere og tyngre.
Lillesøster er ca 104 cm, har vår/høstdress fra Reima i 104. Den er omtrent akkurat egentlig. Hun har POP vinterdress i 110, den er ikke særlig romslig den heller, samtidig går hun fremdeles inn i Reima vinterdress str 98, men den er veldig knapp. Jeg har optimistisk nok kjøpt Reima str 116 til neste vinter.

Går sikkert bra! Min på 112 bruker 116 i reima nå. Ikke noe problem. Han har 98 og 104 i reflex vårdresser.....de må være enormt store.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:16   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Går sikkert bra! Min på 112 bruker 116 i reima nå. Ikke noe problem. Han har 98 og 104 i reflex vårdresser.....de må være enormt store.

Ja, jeg tenker også det går bra altså. Hun er sikkert 110 neste vinter, og jeg synes Reima har ganske nett fasong, det er jo strikk i livet. Fant den på 40%, og det monner virkelig når de koster 1500 nye altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 22:47   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Vår er også kjøpt på salg, derfor 116. Han kunne nok hatt 110 også. Men da regner jeg med han har dress neste år, om han vil bruke den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 06:58   #40
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdress og størrelse

Ei dame som arbeidet hos Junior barneklær sa at Ticket var en halv størrelse større enn Reima.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no