Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-13, 21:22   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Eg må kjøpe ullundertøy til ungane. Eg har prøvd mange merker før - både Nøstebarn, Pierre Robert , Janus og Kari Trå. Og andre også. Pierre Robert er jo lett å få tak i og billig, men eg syns det slites veldig fort! Ser at Nøstebarn har eit med silkeblanding - klør det mindre da? Minstemann klagar litt på kløing dei første dagane, men det har pleidd å gå over. Vurderer likevel silkeblandinga, men er det da mindre slitesterkt?

Anbefalingar? Kva kjøper andre?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:23   #2
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Ullundertøy til hauste - anbefalingar?

Devold sin med bomull på innsiden, kjempegod

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:25   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hauste - anbefalingar?

Det med silke er mer slitesterkt!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:32   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hauste - anbefalingar?

NameIt, Reflex, Cubus og Claire & Hust med bomullsinnside

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:46   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Jeg har i dag funnet frem alt til mine to, brukt hele vinteren i fjor, altså lenge. Alt er fra Pierre Robert, finnes ikke slitt og skal brukes dette året også. Jeg er fornøyd med det merket, jeg.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:52   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Devold sin med bomull på innsiden, kjempegod

Vi bruker Devold med superundertøy på innsiden. da klør det ikke, men blir heller ikke kaldt slik de med bomull blir.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:55   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi har mange Nøstebarn trøyer og nattøy i ull og silke blanding. De er først og fremst veldig myke, selv etter mange vask. Vasker på 30 grader ull uten sentrifugering og med Ecover. Nest etter det liker vi Janus blondeull serien

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:55   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Devold Active (det som er ull utenpå og syntet inni) til eldste, som klør. Det er fantastisk behagelig og veldig slitesterkt.

Til Minsta bruker jeg absolutt hva som helst; hun klør aldri og vil ha ull på fra september til mai.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:57   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi har for det meste hatt janus, sånn med fabrikken innen passe trilletur-avstand...

Nå har vi flyttet, men har devodlfabrikken (hvor de ikke lager noe, men har "fabrikkutsalg" likevel) i nærheten, men årets ull så langt er kjøpt på obs da, og er pierre robert og mer janus. Vi har vært fornøyd med janus, utenom de håpløse stømpebuksene til baby, store, posete, vide, formløse. Straks de ble store nok til barnekolleksjonene var det toppers, men babystrømpebuksene er en vits, altså. (så ja, dem har vi ikke mange av.)

De fleste ullbodyene etter Mirko er det hull i, absolutt, og flere er rett og slett "oppbrukt". Men da er et brukt av tre unger også da.

Hun har forresten mye forskjellig ull i år, siden hun har arvet. Ikke noe av det er utsltt etter et barns bruk i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:58   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Jeg bruker helst Janus til mine to. Pierre Robert slites veldig fort. Alle longser derfra får hull på knærne etter hvert, og trøyene revner enten på helt usannsynlige steder eller går opp i sømmen nederst på skjortekanten. Veldig fornøyd med buffene, luene og sokkene derfra, da. Og nå har de vel kommet med ekstra slitesterkt tøy i årets kolleksjon.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:19   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Jeg skjønner altså ikke at dere ikke er fornøyde med Pierre Robert? Mine to bor i det, hele høsten og vinteren, likevel brukes det to sesonger og går videre i arv. Tror eldste har fått hull på én trøye, fordi hun hang seg opp på noe.

Vi har også likt Janus og troll godt samt Devold, men har hatt lite av dette.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:39   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi har hatt litt forskjellig. Til mine smale barn har jeg likt (og liker) bodyer og trøyer fra Joha, strømpebuksene fra Safa, og ellers synes jeg Pierre Robert, Cubus og Reflex er bra, og slitesterkt. Nøstebarn har vi bortimot gitt opp fordi det er så lite slitestyrke i tøyet til barn som henger fra taklampa, dvs. snuppa.

Jeg er forresten på jakt etter ekstra slitesterke longser og strømpebukser til begge to.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:46   #13
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Jeg har akkurat sortert arvetøy. Det som ser ut til å holde best er Cubus, Safa og Janus. PoP har vi bare hatt ett sett av, men det er helt etter at to unger har brukt det. Nøstebarn er deilig, men dyrt og ikke veldig solid, så vi har heller kjøpt pysjer, kjoler og "hjemme-tøy" fra dem.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:46   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg skjønner altså ikke at dere ikke er fornøyde med Pierre Robert? Mine to bor i det, hele høsten og vinteren, likevel brukes det to sesonger og går videre i arv. Tror eldste har fått hull på én trøye, fordi hun hang seg opp på noe.

Vi har også likt Janus og troll godt samt Devold, men har hatt lite av dette.

Mine to har kanskje tenner på knærne? Det føles i alle fall slik noen ganger. De kravler rundt på gulvet når de leker, så jeg regner med at klærne blir mer slitt av det. Og det er ikke over selv om de er 6 og 7 år. Eldste elsker å ha på seg fine og delikate klær, men er en ekte røverprinsesse og bryr seg katta om hun dekkes av søle fra topp til tå mens hun har dem på. "Vi har jo vaskemaskin, mamma". Og joda, vi har jo det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:56   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.452
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Her har det også blitt hull på alle PR-klærne, men i år reklamerer de jo med bedre slitestyrke, så om det stemmer er det jo bra. Synes uansett det er bra verdi for pengene, klærne er fine og ungene liker dem. Lite klage på kløing. Ellers er jeg enig i at Devold sine er gode for dem som klør. Kappahl har også slitesterkt og godt ulltøy med kløfri innside, men er litt mer skeptisk siden det er bomull som er brukt på innsiden der, og ikke syntet som hos Devold. Bomull blir jo fuktig og kaldt ... men er ikke sikkert det gjør noe når det er på innsiden av ull?

Nøstebarn er jo nydelig da, men svindyrt og må vaskes veldig forsiktig. Et lite feilskjær, og flere hundre spenn fyker ut vinduet.

Tror kanskje Janus er favoritten her. Pent, slitesterkt og kløfritt. Ungene elsker joggebuksene i krinkelull, jentene har også hatt kjoler i dette materialet. Undertøyet liker de også godt. Det er rett som det er kampanjevare hos Obs! da går det an å hamstre litt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-09-13 kl 23:26.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 22:58   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy til hauste - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det med silke er mer slitesterkt!

Det er sant. Min da toåring kravlet i en singelhaug med sin silke/ull longs fra Nøstenbarn eller Bånsull, og den holdt. Holder faktisk til å arves av minste. Jeg var lettere sjokkert.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 23:25   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi liker godt Janus.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 00:03   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi har Janus, og har hatt siden storebror var to-tre år. Holder godt passform og fasong, blir omtrent ikke slitt. Elsker nøstebarn til baby, men til 1-2-åring er krinkelull fantastisk som mellomlag.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 00:24   #19
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Vi er veldig fornøyd med ullfrottesettene til Leketøy. Ellers bruker vi Joggebukser og trøyer fra Janus og ullundertøy fra Devold. Her i huset går det veldig fort hull på knærne på longsene. Derfor bruker de minste stort sett bare ulljoggebukser.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 00:52   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy til hausten - anbefalingar?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg skjønner altså ikke at dere ikke er fornøyde med Pierre Robert? Mine to bor i det, hele høsten og vinteren, likevel brukes det to sesonger og går videre i arv. Tror eldste har fått hull på én trøye, fordi hun hang seg opp på noe.

Vi har også likt Janus og troll godt samt Devold, men har hatt lite av dette.

Samtlige plagg vi har hatt fra Pierre Robert har vært utslitt og full av hull etter en sesong og jeg har behandlet de svært pent m.t.p. vask. Mulig mitt barn sliter uforholdsmessig på tøyet sitt altså(han liker seg på gulvet), men vi har ulltøy fra andre produsenter som har tålt behandlingen betydelig bedre. I år ser jeg de reklamerer med større slitestyrke, det tar jeg som et signal på at det ikke bare var hos oss.

Jeg har vært mest fornøyd med ull/silketøy fra Nøstebarn. Det er sitesterkt, det klør ikke (min eldste er lett plaget med eksem) og det er ikke så varmt som ren ull. Fint for barn som også kan brukes som varmovner.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no