Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flyktningene i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-15, 12:30   #101
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker hvor villige folk er til å stille opp kommer mye an på retorikken til regjeringen. Med FrP som sier at "løpet er kjørt" og "ikke ta i mot flyktninger" så er det vel ikke akkurat noe særlig å håpe på. Dette er en nasjonal og internasjonal dugnad, og det er vi faktisk bare nødt til å forholde oss til.

Jeg tror retorikken til alle partiene er ganske viktig i denne sammenhengen, og jeg tror også at sosiale medier og historiene som kommer frem der - er vel så viktige i forhold til å forme stemningen i folket som landets ledende politikere. Man blir berørt både av opplevelser på de greske øyene, og mer lokale historier fra Norge og andre mottaksland.

Jeg tror det er helt avgjørende for suksess, at innbyggerne i de Europeriske landene (som tar i mot mange av de som er på flukt) også er positive og ser behovet og SER at det kan løses uten for stor inngripen i ens egne trygge hverdag. Det hjelper ikke å poengtere at det er behov nasjonalt og internasjonalt hvis ikke det FØLES riktig for den enkelte. What's in it for me...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 14:39   #102
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Dette er og blir kaotisk og nesten nytteløst om man ikke får til et bredt internasjonalt samarbeid. Men det ser det ikke ut som at Europa klarer, ikke en gang de skandinaviske landene får til å dra i samme retning. Jeg undres over at det er så mange møter og så mye snakk, men det virker som alt er bare store ord, og i mellomtiden drukner og fryser folk i hjel i kø midt i Europa!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 15:37   #103
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Jeg håper virkelig at staten får på plass en god plan, og gode avtaler rundt hvordan de skal ta i mot flyktningene fort!

Man er nødt å diskutere penger om man ønsker å hjelpe flest mulig. Jeg blir provosert av begge sider i denne saken. På ene siden har man de som vil hjelpe alle, og blir provosert dersom noen nevner ordet kroner. På andre siden sitter de som vil hjelpe minst mulig, og som ikke gjør annet å dra tall ut av ræva.

Jeg kjenner jeg blir en smule skeptisk til statens håndtering av den økonomiske siden av saken når jeg ser tall over penger som går til de som oppretter asylmottak nå. Forsetter pengene å fly på den måten blir det fort tomt! Det må da være noen som tjener rått på det der!

Så for å presisere: jeg ønsker en plan rundt pengebruk slik at vi kan hjelpe flest mulig på en forsvarlig måte.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 16:47   #104
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi ville vel kommet et godt stykke med å droppe noen av skattekuttene som er gjort/planlagt?

Jeg betaler gjerne mer skatt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no