Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-17, 22:51   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg må bare spørre for jeg skjønner det virkelig ikke. Og det må jo sies at Venstre også er med på tankegangen.

Er det sånn at Høyrepolitkere (Vampus skrev om at Høyre hadde fått bed helsekøene feks) ikke vet bedre? Eller er det et oppriktig ønske om å knekke det offentlige helsevesenet slik det har skjedd i Storbritannia?

Synes de virkelig at det er bedre i USA?

For vi som jobber i det offentlige vi ser det jo, det er en helt klar agenda for å rasere det litt år for år. Og jeg blir lei meg ( enda jeg hadde tjent 4-5 mill i USA og hadde hatt perfekt helseforsikring for meg og min familie) fordi det er klart at den skandinaviske modellen er billig og effektiv og bra for ressurssvake.

Er det noen som kan forklare for meg, fordi jeg er usikker på om jeg må argumentere for at et godt offentlig helsevesen er bra eller om de må opplyses om hva de prøver på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 22:58   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg tror, helt oppriktig, at de må opplyses om hva det er de prøver på. (Hva er det de prøver på?) Og jeg tror veien å gå er via Stortingspolitikerne, ikke de som sitter i regjering. Ikke bruk krigstyper, men nøkternt og forståelig språk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:08   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg tror rett og slett at de ser at pengene tar slutt og så prøver de på alt mulig merkelig (og dumt) for å få ned regningen. Gjerne på slike ting som ser bra ut på papir, feks kutte overføringen fra nattvakt til dagvakt fra 30 til 15 minutter (eksemplet er tatt ut av hukommelsen, men det skal være reellt).

Dette gjelder jo ikke bare helsevesenet. Militæret må jo ha samme følelsen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:11   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

De glemmer at dette handler om mennesker som tar vare på mennesker. Vi har samme følelsen i skolen.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:34   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Dere er inne på noe der. Og så virker det som at de er helt uforstående til at folk har andre motivasjonsfaktorer enn lønn.

Jeg mener: når man i fullt alvor mener at sykepleiere skal jobbe annenhver helg da må man jo skjønne at det gjør sjansene for å beholde de flinke blir mindre? Og når ratioen mellom lege og støttepersonell er 1:8 så må man jo skjønne at dette er unødvendig byråkrati og bare dytter det utfor stupet?

Altså, det hadde ikke overrasket meg om de slo av strømmen om natta for å spare penger og samtidig komme med krav om at alle pasienter skal undersøkes i løpet av en halvtime.

Høie har to år med servitørutdanning eller noe sånt og er vel omtrent like kvalifisert til å styre helsevesenet som jeg er til å beslutte lagoppsettet til Rosenborg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:37   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Det må være enda mer frustrerende enn forholdet mellom krav og ressurser i skolen. All sympati!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:38   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg deler din forvirring.
Ta pakkeforløp; hvordan kan man tro at det ikke går ut over noen andre når man sender en gjeng fremst i køen? Det er jo ikke slik at man tvinner tommeltotter på poliklinikkene.

Og fått ned helsekøene? Det har de jo virkelig ikke. Vi bare teller på en litt annen måte og Vips!
Det er jo ikke slik at de som blir tatt for juksing i tallene egentlig jukser med vilje. Eller kanskje litt. Men vi blir jo bedt om å rapportere på mye rart, av en gjeng som aldri har sett helsevesenet bortsett fra ved snorklipping.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:42   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg deler din forvirring.
Ta pakkeforløp; hvordan kan man tro at det ikke går ut over noen andre når man sender en gjeng fremst i køen? Det er jo ikke slik sy man tvinner tommeltotter på poliklinikkene.

Og fått ned helsekøene? Det har de jo virkelig ikke. Vi bare teller på en litt annen måte og Vips!

Ikke sant? Som da alle brystkreftopererte skulle stå først i køen til å få rekonstruert bryst og køen for hareskårunger stoppet opp fordi ingen av de som bestemte tenkte på at vi har da ikke nok plastikkirurger her i landet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:51   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant? Som da alle brystkreftopererte skulle stå først i køen til å få rekonstruert bryst og køen for hareskårunger stoppet opp fordi ingen av de som bestemte tenkte på at vi har da ikke nok plastikkirurger her i landet.

Esme, hva tenker du om beslutningsforum? Hvor noe av øvelsen er å sette kroner og øre på liv og livslengde, fordi det ikke er ressurser til alt og alle. Rent faktisk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 23:53   #10
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant? Som da alle brystkreftopererte skulle stå først i køen til å få rekonstruert bryst og køen for hareskårunger stoppet opp fordi ingen av de som bestemte tenkte på at vi har da ikke nok plastikkirurger her i landet.

Er det også sånn i helsevesenet, at pasientforeningene som hyler høyest blir hørt?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 00:51   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

All mulig sympati!

Vi som jobber i oppvest opplever det slik også, selv om det ikke står om død eller liv (direkte) hos oss. Men på sikt ødelegger bygger vi ned skolene våre og det blir mindre og mindre voksne pr barn i barnehager og skoler.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 08:23   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Er det også sånn i helsevesenet, at pasientforeningene som hyler høyest blir hørt?

Ja, det var jo sånn alle de som ventet på rekonstrukksjon av pupp vant frem.


Det er jo også en utfordring at finansieringsordningen ikke følger med i tiden. De klarte å få takster på Internettbehandling rimelig kjapt, men Haukeland taper f.eks mye penger på den nye mottaksmodellen fordi de er for flink til p finne ut av hva som feiler folk. :kokko:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/J...aper-inntekter

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 09:13   #13
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg tror det er en kombinasjon. Eller - jeg nekter å tro at noen gjør det med vilje? Men så synes jeg det er vannvittig rart at de ikke ser hva de gjør også. Så enten er de dumme, eller så er de "onde"? Jeg aner ikke.

Men jeg har vært mye frustrert over helsevesenet den siste tiden. (presisering - systemet helsevesenet - ikke enkeltpersoner/avdelinger etc etc)

Vi har fantastiske flinke folk i systemene her i Norge. Men de drukner i papirer, og nedskjæringer! "Hastetimer" er 2 mnd frem i tid, de virkelig spissete kompetansen er bygget ned. (Visste dere at hvis sykehuset (2 linjetjenesten) ikke kan hjelpe - så er det ikke noen over der? Noen diagnoser har riksdekkende, men så langt fra alle).

Barnelegene på vårt sykehus løper mellom barneavdeling og hab.tjenesten, og føde/barsel - og jammen meg har jeg møtt de på kirurgisk poliklinkk også. Greit for oss som er "overalt" og møter samme lege, men det må da bli fryktelig slitsomt for de som er leger og skal være alle steder. De får jo ikke mulighet til å bli kjent med pasientene, og pasientene møter gjerne forskjellige leger hver gang. Og det gjelder sikkert resten av legene der også.

Jeg ønsker meg at legene kan få være leger. Og få være i ro. Og at avdelingene har leger som er der, og ikke alle steder. Slik at legene rekker å trekke pusten.

Som når vi satt på kirurgisk poliklinikk med Storebror. Vi satt i nesten 2 timer før vi kom inn - og ingen ble tatt inn på den tiden - for legen var på operasjon. Hvis de har en poliklinikk på kveldstid, der de vet at det er trykk (det er alltid folk som kommer inn der, og gjerne setter de opp timer også, for å få unna venteliste), så må de da ha en lege der? Og ikke belage seg på legen som også er på vakt på operasjon? Jeg skjønner ikke hvordan de har tenkt at det der skal gå rundt. Men sånn har de holdt på iallefall 10 år - sikkert lenger. Men det ser jo sikkert fint og effektivt ut på papiret?

På legevakta vår, som åpner 15.30 - hadde de ikke lege før 17.45. Fordi legen jobbet overtid på sitt eget legekontor - og måtte hjem og spise middag.
Jeg ble litt sånn "øh, what?"

Men alle de fine folka som jobber i helsevesenet, og jeg er redd vi kommer til å miste flere og flere.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 10:18   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg tror en del av utfordringen er at det er så uendelig langt fra den virkeligheten beslutningstakerne på nasjonalt plan lever i, til den hverdagen som er ute på avdelingene. Da lager de sin egen forenklede versjon mentalt, basert på historier fra de pasientforeningene som roper høyest, bruddstykker av egne erfaringer (som pasient gjerne, men det er jo få som har så mye av det at det gjør noe, eventuelt litt mer erfaring som pårørende) og ellers egne forestillinger. Jeg har sittet sammen med folk med nasjonalt ansvar og laget brukerhistorier som skal danne grunnlag for nye tjenester, og det gjør rett og slett vondt å se hvor lite en del forstår (og jeg er teknolog, så det er ikke sånn at jeg har all detaljkunnskapen jeg heller. Men nok til å skjønne hva jeg ikke vet i alle fall...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 10:32   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Eg blir og heit matt når eg ser ein del av forslaga som kjem, og sjølv om eg ikkje skjønner alt frå same perspektiv som ein som jobber i det, er det ein del av forslaga som kjem som er uforståelige for meg. Pakkeforløp er fint når det gjeld veldig konkrete ting. Men ved komplekse sjukdomsbileter som ikkje passer inn i pakkane, blir det eit hinder. Og samtidig som dei med dei mest konkrete og håndgripelige symptoma skal prioriterast, blir det kutta i støtteordninger for AAP i andre enden. Dermed blir pasienter med komplekse symptomer både ramma fordi dei blir nedprioritert i helsevesenet og ramma økonomisk fordi dei sitt utan konkret nok diagnose og prognose i møte med nav.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 19:01   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg er i hvertfall veldig i undring på hvordan de kan forsvare at de raserer pleiepengeordningen slik at det nå blir enda mer krevende å ha alvorlig-/kronisk syke barn, for nå må man bekymre seg for økonomi i tillegg til å være redd for ungen sin.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 19:26   #17
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Jeg lurer litt på hva som endres hos nav, så¨det var en pluss artikkel hos dagbladet eller vg om Slik blir din nye nav hverdag. Jeg er på aap og søkt uføre og den behandlinga fra nav har nesten gjort med psykisk syk i tillegg til de fysiske plagene jeg har.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 19:39   #18
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er i hvertfall veldig i undring på hvordan de kan forsvare at de raserer pleiepengeordningen slik at det nå blir enda mer krevende å ha alvorlig-/kronisk syke barn, for nå må man bekymre seg for økonomi i tillegg til å være redd for ungen sin.

Var det ikke et enstemmig storting som vedtok endringen? Dvs at akkurat DER er vel alle partiene like gode. For noen foreldre vil nok også den nye ordningen være et løft ift tidligere. Om man synes den raserer eller forbedres, er nok svært individuelt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 22:18   #19
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 423
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Akkurat når det gjelder pleiepengeordningen er vel f.eks. både kreftforeningen og epilepsiforbundet fornøyde med endringene som medfører at flere diagnoser og langtidspleietrengende dekkes. Det jeg forstår det reageres på er at man normalt går ned fra 100% til 66% lønnsdekning etter ett år. Men etter press fra bl.a. de nevnte foreninger er det såvidt jeg kan se mulig å søke om å få omgjort dette i særskilte tilfeller.

Med tanke på hvor vanskelig det er å få til "særskilt tilpasning" i andre tilfeller skjønner jeg likevel godt skepsisen. Er det dette dere tenker på her?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-17, 22:24   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er i hvertfall veldig i undring på hvordan de kan forsvare at de raserer pleiepengeordningen slik at det nå blir enda mer krevende å ha alvorlig-/kronisk syke barn, for nå må man bekymre seg for økonomi i tillegg til å være redd for ungen sin.

Ja! Og eg skjønner ikkje KrF, som fronter dette med sorteringssamfunn så høgt, og som samtidig går til valg med ein statsministerkandidat som gir enkeltpersonar rekninga for mangfoldet. Det er så drøyt!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no