Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-15, 10:43   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

http://www.nrk.no/ytring/menn-som-el...enn-1.12629332

Jeg har akkurat lest denne. Jeg har lenge syntes at Harald Eia har vært en mannsjåvinistisk hersketekniker. Og her innrømmer han vel at han er det, men på en avvæpnende måte jeg ikke klarer å la være å like. Selv om jeg ikke liker det han sier. Jeg synes nemlig han har veldig rett i mye av det han sier her.

Så hva synes dere, folkens? Har han rett? Han stiller spørsmål ved om kvinner helst vil høre på-, ha tilbakemelding fra - og henge med kvinner på samme måte som han beskriver at han har i forhold til menn.
Jeg tror det er mindre utbredt blant kvinner å søke sammen med sine egne. Jeg synes kvinner fremstår som en mye mindre samlet front (både formelt og uformelt) enn menn gjør. Og jeg tror at mange kvinner også er mer opptatt av hva menn mener enn hva kvinner mener. Hvordan kunne Knausgård nådd så langt, hvis ikke for de kvinnelige leserne?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 11:11   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Jeg tror og mange kvinner er mer opptatt av hva menn mener. Jeg tror det er kimen til at vi ikke har likestillinge mellom kjønnene. Vi har ikke greid å snu diskursen om menn som det overlegne kjønn som henger i fra våre forfedre. Når menn blir ansett som "viktigere" av en stor del av befolkningen, hvorfor skal kvinner da ansettes i ledende stillinger, hvorfor skal kvinner gidde å ta en lang utdanning osv.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 12:20   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Det er jo akkurat det samme motsetningen mellom hvite og svarte det. Det en fra "dominerende" gruppe sier, vil gi ekstra kred.

Jeg som jobber i mannsdominert miljø ser jo dette veldig godt, mennene forventer å få snakket seg ferdig, at folk skal høre hva de sier selv om 97% av det de har sagt hittil er bare bullshit. Kvinner er lettere å avbryte, lettere å bare overhøre.

Det er ikke bare personlige sure miner dette, jeg ser det veldig lett i forhold til hvordan mine kollegaer blir behandlet. Man kan bevege seg ut av dette ut fra personlighet, men i utgangspunktet blir en kvinnelig overlege ikke hørt mer enn en mannlig yngre kollega når man har fellesdiskusjoner

Gutta elsker gutta, det er ikke tvil om det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 12:23   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Jeg tror han har satt ord på noe som fortsatt stemmer veldig godt. Og jeg tror også det er kjernen i likestillingsproblematikken. Menn trekkes naturlig mot andre menn, så kvinner må kjempe ekstra for å få samme anerkjennelse som en (like flink) mann. Dessuten ligger det i ryggmargen hos mange kvinner å automatisk gi menn litt mer anerkjennelse enn kvinner.

Jeg har fulgt "partnerdebatten i advokatbransjen" i Dagens Næringsliv med stor interesse, og jeg ser at en del av de tingene som går igjen er at guttaboys rett og slett ikke skjønner at det eksisterer et glasstak, fordi de overhodet ikke trenger å forholde seg til det. Når man hele tiden må kjempe litt mer for å få samme anerkjennelse som gutta, så blir man til slutt enten beintøff eller helt utslitt.

Utfordringen er jo at hvis man "lærer opp" kvinner til å oppføre seg på sammen måten, så ender man bare opp med et fullstendig segregert samfunn, der kvinner bryr seg om kvinner og menn bryr seg om menn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 12:29   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

John Metta skrev en kronikk om hvorfor det var vanskelig å snakke om rasisme med hvite.


Den er virkelig god og om man bytter ut hvit med mann og svart med kvinne så er et akkurat det samme.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 12:52   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

John Metta skrev en kronikk om hvorfor det var vanskelig å snakke om rasisme med hvite.


Den er virkelig god og om man bytter ut hvit med mann og svart med kvinne så er et akkurat det samme.

Veldig god, noe alle burde lese.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 12:52   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Jeg leste nettopp den samme kronikken og kjenner jeg er dønn lei av Eias navlelo, og selv om han plukker den frem og anerkjenner den og viser den frem og forteller meg om den og synes selv han er kjempemodig som sier det som det er, så ser jeg absolutt ingen grunn til å applaudere. Han står frem som en mann som foretrekker andre menn og det er sikkert skikkelig ærlig, men hverken nytt eller unikt. Dessverre.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 13:05   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg leste nettopp den samme kronikken og kjenner jeg er dønn lei av Eias navlelo, og selv om han plukker den frem og anerkjenner den og viser den frem og forteller meg om den og synes selv han er kjempemodig som sier det som det er, så ser jeg absolutt ingen grunn til å applaudere. Han står frem som en mann som foretrekker andre menn og det er sikkert skikkelig ærlig, men hverken nytt eller unikt. Dessverre.

Men dessverre så er det slik at han blir hørt i mye større grad når han sier dette, en enhver kvinne ville blitt. Hvis Marie Simonsen hadde sagt dette (hvilket hun jo også har gjort mange ganger), ville jo kvinneforakterne vært på banen for lengst for å ugyldiggjøre det som blir sagt.

Ergo synes jeg det er bra at han sier det. Akkurat som det ville vært utrolig bra for samfunnet hvis for eksempel partnerne i highflying-advokatfirmaene som har vært i fokus i DN, slik Gaia nevner, hadde annerkjent det samme.

Derfor synes jeg dette er mer enn bare navlelo fra Eia. Han ser det riktignok fra sitt eget ståsted, men han bloir jo hørt av alle evolusjonister og andre navlebeskuende menn og sånn, så da er det verdt noe, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 22:10   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Jeg hadde også vendt meg til Knut Nærum og Otto Jespersen, i den rekkefølgen, før jeg vendte meg til Henriette Stenstrup og Linn Skåber, i den rekkefølgen, rett og slett fordi mennene i dette tilfellet er morsommere på TV. :enkel: Bortsett fra dette, i mine øyne, dårlige eksempelet, er det nok noe i det Eia sier, ja. Hvor mange menn er det egentlig som har lest Knausgård, forresten? Jeg kjenner ingen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 22:22   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Ikke sant? Det er damer som leser dameforfattere. Og damer og noen menn som leser mannlige forfattere. Jeg synes han har et poeng, og jeg synes han setter ord på hvorfor ting er som de er i samfunnet fortsatt. Han beskriver hvordan makt er selvforsterkende.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:40   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Jeg blir eitrende provosert over at det fremstilles som en sannhet om alle menn, og at "sånn er det bare", for det er fullstendig bullshit. I noen deler av samfunnet, ja, og blant noen typer menn, ja. Men ikke alle, og ikke i stigende grad.

Harald Eias anerkjennelse hadde betydd null og niks for meg, (æsj!), og feks min mann er svært uenig.

Det blir som disse som går ut og sier "men det ER jo sånn at alle damer elsker å dolle seg opp litt, da!"

Tabloid tullpreik.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:46   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg blir eitrende provosert over at det fremstilles som en sannhet om alle menn, og at "sånn er det bare", for det er fullstendig bullshit. I noen deler av samfunnet, ja, og blant noen typer menn, ja. Men ikke alle, og ikke i stigende grad.

Harald Eias anerkjennelse hadde betydd null og niks for meg, (æsj!), og feks min mann er svært uenig.

Det blir som disse som går ut og sier "men det ER jo sånn at alle damer elsker å dolle seg opp litt, da!"

Tabloid tullpreik.

Alt han sier, er jo til en viss grad/ ganske stor grad det - men jeg synes han belyser for eksempel det fokuset som har vært i Dagens Næringsliv og mangelen på kvinnelige partnere i high-flying-top-notch-advokatfirmaene. Det er menns verden alt for mange steder fortsatt. Han sier noe om hvorfor.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:49   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alt han sier, er jo til en viss grad/ ganske stor grad det - men jeg synes han belyser for eksempel det fokuset som har vært i Dagens Næringsliv og mangelen på kvinnelige partnere i high-flying-top-notch-advokatfirmaene. Det er menns verden alt for mange steder fortsatt. Han sier noe om hvorfor.

Men han sier noe om hvorfor på en måte som gjør at folk tenker "men åja, da ER det jo sånn, ikke noe vi kan gjøre noe med", og det er tull.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:57   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men han sier noe om hvorfor på en måte som gjør at folk tenker "men åja, da ER det jo sånn, ikke noe vi kan gjøre noe med", og det er tull.

Du mener at evolusjonistene fikk ytterligere vann på mølla? Det er jo helt krise!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt Harald Eia holdt som sannhetsvitne ikke bare for hvorfor det er så himla mange flere kvinner enn menn som er sykepleiere, men også for hvorfor det derfor er naturlig at de tjener som de gjør. ()

Jeg syntes det var bra at han forklarte hvordan menn i maktposisjon opprettholder hverandres maktposisjon. Men hvis han leses som om han mener det er naturens orden og slik det skal være, er det virkelig helt krise. Jeg så ikke den i det hele tatt. :naivgodtroende:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 13:57   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Les hele bloggposten: “Picture yourself as a stereotypical male”

"A large-scale 1995 meta-analysis found that on average, men outperform women in a cluster of tests related to spatial ability by nearly a full standard deviation (…) [but] it turns out, there is zero statistically significant gender difference in mental rotation ability after test-takers are asked to imagine themselves as stereotypical men for a few minutes. None."

Ben "instead of mansplaining I'll just leve this here" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 15:25   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Det minnet meg på kapittelet om Self-fulfilling prophecies i boka You are not so smart.

Another study by Steele measured the mathematical ability of men versus women. When the questions were easy, the women and the men performed the same. When they were difficult, the women’s scores plummeted lower than those of the men. When they ran the tests again with new participants, but this time before handing out the problems told the subjects that men and women tended to perform equally on the exam, the scores leveled out. The women performed just as well as did the men. The power of the stereotype—women are bad at maths—was nullified.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 16:50   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Les hele bloggposten: “Picture yourself as a stereotypical male”

"A large-scale 1995 meta-analysis found that on average, men outperform women in a cluster of tests related to spatial ability by nearly a full standard deviation (…) [but] it turns out, there is zero statistically significant gender difference in mental rotation ability after test-takers are asked to imagine themselves as stereotypical men for a few minutes. None."

Ben "instead of mansplaining I'll just leve this here" Murphy

Kult!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 11:16   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men dessverre så er det slik at han blir hørt i mye større grad når han sier dette, en enhver kvinne ville blitt. Hvis Marie Simonsen hadde sagt dette (hvilket hun jo også har gjort mange ganger), ville jo kvinneforakterne vært på banen for lengst for å ugyldiggjøre det som blir sagt.

Og så kom Simonsen på banen - Dette har kvinner visst siden Jesu tid, Harald.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 11:22   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant


(Kilde: youtube.com)


Sitat:

And I was Jesus
and I decided to come down to earth
in the shape of a woman this time

And I was Jesus
and I went into the sea
and I took two fishes
andI turned them into millions

And I took five loaves of bread
and fed a country with them
and I said: "Do you believe me now?"
"Sorry", they said,
"We focused on your wet white cloth as you bent over to
pick up the fishes"

And I was bitter for a while, but I decided to
go at it again

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:02   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no