Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nystartet prosjekt knyttet til flyktningesituasjonen på Lesvos

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-15, 16:03   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nystartet prosjekt knyttet til flyktningesituasjonen på Lesvos

Tanten til en av minstens venner har vært på Lesvos som frivillig. Hun organiserte alt selv (innsamling av klær, penger osv.) men samarbeidet med "Dråpen i havet" og andre NGO'er når hun kom ned. Hun så og opplevde, i likhet med andre frivillige, en nød og elendighet jeg tror det er vanskelig å faktisk forstå for oss som ikke vært der. Hun la også merke til mengdene med søppel og mangelen på "resirkulering av utdelt klær og utstyr". Utfordringer som belaster miljøet og som medfører at ressurser går tapt. Nå er hun i gang med to store, langvarige prosjekt for å endre på dette. Dette er prosjekt som kommer både flyktningene, miljøet og lokalt næringsliv tilgode. Jeg håper å involvere meg mer selv også når helsen blir bedre da jeg har stor tro på dette. Jeg deler innlegget hennes fra Facebook nedenfor. Om du ønsker mer informasjon om prosjektene ta kontakt med meg på pm.

Sitat:

Dear supporters, family and friends,

Please help spreading this message by sharing this post. Pass it forward ;-)

One of the projects we've been working on Lesvos are about to become reality! We will do a pilot project for a month to see how it all works out and hopefully continue from there. Starting the pilot of Supply & Wash project upcoming week!

The project being:
Renting a van with driver to distribute supplies (clothes, blankets and other necessities) from storages on Lesvos to various camps along the Northern coast on a regular basis, and hopefully longterm. In combination with that, the same van will collect wet items from camps to be washed at a local laundry and delivered back to the storage to be sorted and distributed again. And so it goes on in circles.

Currently, there is no such system in action on the island. Most of wet clothes, blankets and shoes are being thrown away due to lack of a system. It is unefficient, unsufficient and not sustainable. We cannot keep begging for locals, Europe and the world to keep sending aid supplies, and on the other side not having a sustainable system to recycle and reuse the supplies we do have!

We have a few collaborators on the island, both locals and foreign volunteers, and will cooperate with locally present NGO's and volunteer groups. We will use parts of funding we already have together with other fundings, but in order to make a longterm commitment we will soon start a funding site, create a foundation and a bank account in it's name.

For now, we will be grateful for every contribution to support this further. This will serve the refugees, logistics for storages and laundry, and local business and economy.

Hope you can help.

Vipps/MobilePay to: 0047 97196674
Norwegian bank account: 81101093735
BIC/SWIFT: DABANO22
IBAN: NO3081101093735

PS! Remember to specify that the purpose of the transfer is aid relief.

In case you will need it for transfers, my contactinfo is:
Anongnat Nak-in Amundsen
Hauanveien 47
3031 Drammen
Norway

PS! The Waste project will follow when it's ready; it's a much bigger project involving many parties. Basically, it's about handling ecological and environmental timebombs on shore and get the plastics recycled. This will benefit the environment, local community and the refugees b/c volunteers will most likely have more time to help refugees when waste is taken care of.

Lenke til innlegget for videre deling:
https://www.facebook.com/anongnat.am...56162301920117

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 07-11-15 kl 02:58.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 01:27   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Jeg synes det er litt overraskende at det er null respons på innlegget. Det kan jo hende noen av dere har delt videre, det kan jeg ikke vite noe om. Jeg valgte å dele dette med dere fordi jeg hele tiden har tenkt at et prosjekt som dette, som både hjelper flyktningene som kommer til Lesvos, sørger for gjenbruk og støtter opp om lokalt næringsliv ville finne gjenklang på foreldreportalen.

Er det virkelig ingen her som synes at dette er et spennende og godt prosjekt?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 01:44   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Jeg syns det høres ut som en veldig god idé. Rart ingen andre har tenkt på det før i grunnen...
Skulle bare ønske jeg hadde mer å bidra med, men alle monner drar jo.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 07:53   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Jeg syns det er et veldig godt tiltak! Jeg har bare ikke sett tråden tidligere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 09:12   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Nå tror jeg det er to tråder med samme tittel?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 09:16   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nå tror jeg det er to tråder med samme tittel?

Ja, det kan hende en tittel som forklarer mer om hva tråden faktisk handler om fungerer bedre. Det er lett å tro at det er den andre som allerede ligger her og har vært aktiv lenge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 09:29   #7
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Kanskje en moderator kan endre tittelen på tråden, for jeg trodde og det var den gamle (så ikke på antall innlegg)

Og så skal jeg gå inn på facebook, håper hun får til dette for det var en veldig god ide!

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 18:46   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyktningesituasjonen på Lesvos

Det skal stiftes en frivillig organisasjon for å drifte prosjektene. Det blir et møte om dette fredag 27.november sentralt i Oslo. Dersom noen her inne er interessert i dette ta kontakt med meg på pm.

Jeg har bedt om at tråden får ny tittel.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no