Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Elev slått bevisstløs i skolegården

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-17, 08:33   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Vi skal være forsiktige med å diskutere denne enkeltsaken når vi kun får informasjon fra mor, som med rette er lyn forbanna, men som i alle saker så må vi ta forbehold om at vi ikke får den fulle og hele sannheten. (Det er et udiskutabelt spørsmål at gutten havnet på sykehus med hjernerystelse og at det ikke er første gang det skjer.)

Sånn generelt så er denne type mobbing vanskelig, for den har i tillegg til å være fysisk også flyttet seg over på sosiale medier, og der har ting en tendens til å eskalere voldsomt. Og hvis man ikke får foreldre med på laget (snakker generelt, ikke om denne spesifikke saken) så stiller skolen ganske svakt når det er så store gutter som niendeklassinger å gjøre. Flere av guttene er jo fysisk større enn en gjennomsnitlig lærer, og selv om man hadde sendt ut hele lærerstaben så ville nok niendeklassinger kunnet hindre lærere i å komme frem.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:38   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Trist sak. Håper det går bra med gutten.

Den fb-gruppen som det ble linket til var imidlertid ganske skremmende lesning. Mobbing i skolen blir ikke bedre av voksne i lynsjestemning. (Jeg snakker ikke om mor nå, men om andre som har skrevet der.)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:43   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Helt grusomt, uansett om man ikke har hørt alle sider av saken. Ingenting kan unnskylde en sånn handling. Jeg blir helt kvalm.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:46   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Den FB-gruppen er ikke bra, voksne mennesker lirer ut av seg all mulig dritt. Ungdommer prøver å forsvare skolen sin og blir ikke så bra behandlet av enkelte.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:49   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Den FB gruppen startet bra, men har eskalert. For den FB gruppen er startet av en relativt fortvilet mor som roper høyt. Og endelig ser det ut til at det reageres.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:50   #26
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Den FB-gruppen er helt horribel, jeg skulle så gjerne ønske voksne folk lærte å tenke i et par minutter før de postet slike ting. Det siste skolen, gutten og mobberne trenger nå er lynsjestemning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:53   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Jeg er så hjertelig enig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 08:54   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Den FB-gruppen er helt horribel, jeg skulle så gjerne ønske voksne folk lærte å tenke i et par minutter før de postet slike ting. Det siste skolen, gutten og mobberne trenger nå er lynsjestemning.

Ja, jeg er helt enig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 09:30   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Også lurer jeg på hvordan jeg hadde reagert om min sønn var mobberen? Mht mine begrensede pedagogiske evner i slike situasjoner. Hva tenker foreldrene til mobberne mht evt lynsjestemning, offer, offentlige myndigheter? Jeg hadde vært knust av sorg og skuffelse.

Akkurat det ville jeg ikke sagt noe om på et åpent forum.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 09:33   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Helt grusomt, uansett om man ikke har hørt alle sider av saken. Ingenting kan unnskylde en sånn handling. Jeg blir helt kvalm.

Enig med deg, ingenting kan unnskylde det som har blitt gjort nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 10:44   #31
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Det er selvsagt ingenting som kan unnskylde en sånn handling, det tror jeg da virkelig ikke det er noen her inne som forfekter. Men vi vet ikke nok om hva som har skjedd denne gangen og tidligere til å kunne diskutere denne saken utover det. Vi har morens versjon av saken og til dels rektors, gjennom brevet som er delt på FB-gruppen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:06   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Da jeg gikk på barneskolen ble en av lærerne slått bevisstløs av en elev. Jeg er glad for at det ikke fantes sosiale medier da.

Det må være forferdelig å være offer og foreldre til offer her. Jeg kan bare tenke med meg selv hvor bunnløst fortvilet jeg hadde vært.

Jeg hadde ikke vært mindre fortvilet om det var mitt barn som hadde stått bak. Jeg tror ikke lynsjemobb hjelper noen av partene her, snarere tvert i mot.

Håper de instansene som sitter på gode verktøy her får arbeidsrom nå til å finne best mulig løsninger videre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:13   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Lynsjemobben som herjer nå ødelegger mye mer enn den gjør godt, dessverre så ser folk ikke det og kjefter på dem som ber om litt ro og anstendig oppførsel inne på den tidligere nevnte FB-gruppen, men også flere andre FB-grupper relatert til bygda. Enkelte av meldingene som sendes til rektor (og hans barn!!!) er langt over streken, og problemet er at det er mange barn som er inne på FB og leser det sinte voksne får seg til å skrive og tror at slik oppførsel er ok. En mobbesak blir ikke bedre av at enda flere barn blir mobbet, liksom.

Jeg forstår at det er en rasende mamma her og hun har all rett til å være rasende, men folk glemmer jo helt rollen de selv får når de blir rasende sammen med henne i et forsøk på å være støttende.

Jeg håper virkelig kommunen gir skolen nok og riktig støtte til å håndtere dette, sånn at de får bukt med den ukulturen som er i den ungdomsgjengen som hører til skolen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:15   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Jeg får vondt langt inn i margen av denne saken. Jeg står midt i en sak selv. Jeg vet ikke om det kan kalles en mobbesak, for det går ikke utover enkeltelever (utover at noen tar ting mer innover seg enn andre). Her er det også lærer (dog som regel vikaren) det går utover, sånn fysisk.

Jeg synes det er helt forferdelig vanskelig å få skole og foreldregruppa til å jobbe i samme retning. Og jeg ser at det IKKE blir bedre av foreldre som legger ut sine klager på barnas medelever på lukkede facebookgrupper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:46   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Nå skal heldigvis denne gruppen legges ned, så foreldrene til denne gutten klarer jo forholde seg rasjonell.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 12:49   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Jeg leste såvidt der i går, og jeg blir sjokkert over hvordan voksne mennesker svarer ungdom som oppfordrer til å roe stemningen. Det er ingen tvil om at ting burde vært gjort anderledes, og som forelder har jeg den ytterste medfølelse for moren til gutten. Men dette fører ingenting godt med seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 18:44   #37
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hva hadde du gjort med ditt barn, mobberen?

Hen hadde fått stå skolerett og bedt fryktelig pent om unnskyldning til den det gjaldt og lovet hen å spandere en is, eller noe, så snart husarresten ble opphevet.
Om et par måneders tid.
I den perioden hadde digital kommunikasjon, i den grad det hadde vært noen, foregått på stor skjerm i stua.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 19:26   #38
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Hen hadde fått stå skolerett og bedt fryktelig pent om unnskyldning til den det gjaldt og lovet hen å spandere en is, eller noe, så snart husarresten ble opphevet.
Om et par måneders tid.
I den perioden hadde digital kommunikasjon, i den grad det hadde vært noen, foregått på stor skjerm i stua.

Tror du, helt ærlig, at det hadde hjulpet?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 19:43   #39
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Tror du, helt ærlig, at det hadde hjulpet?

Har du, helt ærlig, et mye bedre forslag?
Det hadde ihvertfall, sammen med all snakkingen, gitt et klinkende klart signal om hva jeg mente om bøllete oppførsel og at det har konsekvenser.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 20:02   #40
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Har du, helt ærlig, et mye bedre forslag?
Det hadde ihvertfall, sammen med all snakkingen, gitt et klinkende klart signal om hva jeg mente om bøllete oppførsel og at det har konsekvenser.

Tror du ikke ungdommer som banker opp en medelev er fullstendig klar over at det er uakseptabel oppførsel? Hadde det vært så enkelt, at man kunne la elevene stå skolerett, da hadde det ikke vært noe problem, men så enkelt er det ikke.

Jeg kjenner ikke til denne saken i det hele tatt, men jeg kjenner til ganske mange ungdommer med adferd som er uakseptabel. Det verste man kan gjøre mot en del av dem er å la dem stå skolerett, stort sett er vel det den sikreste måten å sørge for at de går ut finner en stakkar til som de kan gi juling.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no