Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Film i 10-årsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-16, 13:06   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Film i 10-årsdag

Poden har landa på at han vil invitere gutta i klassen på film og taco til bursdagen sin. Noen som har gode tips til filmer som kan egne seg? Jeg vet at et par av guttene sliter litt med lesing, så tekst utgår. I tillegg er det jo fint om det ikke er for skummelt, men allikevel fenger. Og så er det jo fint om vi finner noflertallet ikke har sett. Da er det kanskje litt å finne en film som er noen år gammel slik at de ikke var i målgruppen da den kom ut?

Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 13:41   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Jeg er mor til to filmpingler, og ville satt umåtelig pris på om det ble gitt beskjed på forhånd om man hvilken film som skal vises hvis dere velger å se noe med 11-årsgrense. (Og mine unger er 9 og 11 år.)

Ellers har jeg få tips. Vi viste film i snuppas 10-årsdag. Den var helt klart IKKE spennende nok til å fenge alle, og en del av gjestene bråkte så mye at de fullstendig ødela for de som faktisk ønsket å se film. (Jeg husker i farten ikke hva filmen het, men det var en norsk film om to barn som ble stuck på Bjørnøya eller noe sånt. Jeg trodde egentlig at den skulle være enn fengende nok.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:57   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Jeg tror ofte at barn som kommer i bursdag er såpass feststemte at det å sitte i ro og se film kanskje blir vanskelig for mange, når de ikke er eldre enn 10. Det krever i alle fall en ekstremt actionfylt og morsom film, uten innviklet plott som bygger seg opp, der man må følge med og høre etter for å få med seg handlingen, hvis det skal bli suksess. Det kan være like greit med kortere, små episoder (som Mr Bean f.eks, eller andre morsomme sketsjer, evt korte tegnefilmer), og alternative aktiviteter på siden, som de som ikke vil se film kan holde på med. Da kan noen se lenge, noen se litt, noen gå til og fra, uten at det er så farlig om noen forstyrrer.

Hadde venninnegjengen til 11-åringen (da var de 10) på overnatting på Halloween i fjor, da la jeg opp til filmvisning (Addams Family) i kjellerstua, mens de skulle spise godteriet sitt. Også der endte det med full tjolahoi og putekrig, og ingen gadd følge med på hele filmen, den stod bare på i bakgrunnen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 16:46   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Det er en veldig fin ide. Er det snakk om alle gutta i klassen, ville det her, i hvert fall, ikke bli den opplevelsen han ser for seg. Dessverre.

Hvis det hadde vært min gutt, hadde jeg sagt at det er en super ide å invitere noen kamerater på film og taco, det gjør vi! - og så tar vi bursdagen på trad vis.
Utfordringen med filmer som er noen år gamle, er at de flommer i dvd-hyllene på butikken. Så da hadde jeg heller bare valgt en film han likte - punktum. Ellers er vel typ Istid-filmene såpass klassikere at de tåler å ses igjen, har jeg inntrykk av.
En mulighet er å gå for kinobursdag - Gilberts grusomme hevn er jo ute nå. Hadde ligget unna popcorn, av frykt for popcorn-krig i salen. Eller bare invitere noen kompiser hjem på taco etter skolen, og så avslutte med kino (dersom det ikke er bursdag kan det gjerne inviteres med hvor mye penger de trenger til billetten).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:02   #5
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

De er bare 9 gutter i klassen, så jeg tenker det er en håndterlig gjeng.
Vi kan legge opp til at de som ikke klarer å sitte stille kan slippe unna og leke litt.

Kinobursdag er dessverre ikke innenfor budsjett i år.

Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:24   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Superbror (ligger på Netflix) fenget veldig godt 36 10-åringer på skolen min.

Sannheten om Rødhette

Holes (11-årsgrense)

Mathilda (11-årsgrense)

Dustedagbok-filmene

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:30   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Det kan være greit å ha mulighet til å gjøre noe annet, kanskje i et annet rom eller en annen ende av stuen, hvis noen blir lei eller ikke liker filmen. Poden viste Moonrise Kingdom i tiårsdagen sin - det var bare 4-5 gjester, og en av dem snek seg av gårde for å bygge Lego i stedet, men ellers satt de og så hele, og likte den godt. I 11- eller 12-årsdagen så de The Lego Movie, husker jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 09:34   #8
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Vi endte opp med syv gutter på filmbursdag i går.
Med litt dialog med bursdagsgutten rundt behov for norsk dialog og at det ikke skulle være skummelt endte vi opp med to alternativer og avstemming blant gjestene. De landet på Ant boy som vi tilfeldigvis fant på filmutleien på Canal Digital. Det fungerte kjempefint. Ingen hadde sett den før og den fenget alle. Før vi startet filmen ga jeg beskjed om at dersom man kjedet seg og ikke ville se filmen ferdig kunne man gå på podens rom og leke eller lese Donald. De satt som klistret i 1 time og 13 min alle mann, etter litt småprotester under innledningen som var litt treg.

Jeg er veldig glad de ikke landet på Paddington som bar podens andre alternativ. Han elsker den, men jeg tror ikke den hadde fenget alle de andre i like stor grad.

Olifant er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 14:12   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er mor til to filmpingler, og ville satt umåtelig pris på om det ble gitt beskjed på forhånd om man hvilken film som skal vises hvis dere velger å se noe med 11-årsgrense. (Og mine unger er 9 og 11 år.)

Ellers har jeg få tips. Vi viste film i snuppas 10-årsdag. Den var helt klart IKKE spennende nok til å fenge alle, og en del av gjestene bråkte så mye at de fullstendig ødela for de som faktisk ønsket å se film. (Jeg husker i farten ikke hva filmen het, men det var en norsk film om to barn som ble stuck på Bjørnøya eller noe sånt. Jeg trodde egentlig at den skulle være enn fengende nok.)

Mine to liker den filmen veldig godt, jeg også. Glemt navn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 14:33   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine to liker den filmen veldig godt, jeg også. Glemt navn.

Operasjon Arktis? Den var for skummel for gutten min, han var 7 år da han så den. Han måtte forlate kinosalen.

Så bra at dere fant en film som fungerte Olifant! Ant boy har ikke vi sett heller, noterer den ned for senere anledninger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 13:22   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Film i 10-årsdag

Så bra, det hørtes veldig hyggelig ut!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no