Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lidl - hva handler dere der?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 07:00   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Vi har ikke lidl her nord, men nå skal vi jo sørover så kanskje lidl er en begivenhet på lik linje som ikea som en nordlenning må ha med seg

er det noen lidlbutikk i nærheten av Jessheim, tro?

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:25   #42
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi har ikke lidl her nord, men nå skal vi jo sørover så kanskje lidl er en begivenhet på lik linje som ikea som en nordlenning må ha med seg

er det noen lidlbutikk i nærheten av Jessheim, tro?

På linje med IKEA er å ta hardt i Lidl er ikke noe spesielt imponerende, men innimellom kan du gjøre noen gode kjøp. Jeg sjekker innimellom hjemmesiden deres www.lidl.no for å se hva som er ukens tilbud (tenker da type ting&tang og ikke mat) Dette gjør jeg fordi vi har Lidl i nærheten. Og de får inn nye produkter 2 ganger i uken.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 17:32   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Har aldri vore i ein Lidl-butikk.

Ikke jeg heller. Men nå skal det visstnok bygges Lidl og McDonalds( ) bare et stenkast unna der jeg bor, så da kommer nok nysgjerrigheten til å ta overhånd.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 17:35   #44
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Jeg har faktisk ikke vært på Lidl ennå. Lidl fikk masse negativ omtale da de kom til hjembyen min. De kom visst på kant med lokalavisen, som i utgangspunktet var negativ til Lidl.

Det er ikke derfor jeg ikke har vært der. Det bugner av matforretninger, flere Rema, Rimi og coop. Kiwi, Spar, Ica osv.. Det pluss at Lidl har fått en dårlig plassering gjør at jeg holde meg til de butikkene jeg pleier å handle i.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 17:41   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Min mann ville aldri gå på Lidl før, men nå i helgem var vi der for å kjøpe pølser, og da kom han over en italiensk ost vi spiste mye av da vi var i Rimini i -99, og han begynte nesten å grine av glede.
Nå er mannen min Lidl-frelst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 19:15   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Nja, for en nordlenning kan det jo være hva som helst da? Selv om Ikea står lenge før på listen enn lidl gjør altså... Det er litt krise å komme hjem uten å ha vært på ikea, men ikke fullt så stor krise å ha gått glipp av lidl liksom...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 21:53   #47
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Bleier, dopapir og is. Lettisen deres er god.
Har også god erfaring med ting og tang som jeg har kjøpt der, alt fra hageredskap til leker.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 09:44   #48
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Jeg er litt nyskjerrig - hvorfor er det så "fysj" å handle på Lidl? Er det bedre og mer fancy på Rema, Kiwi, Rimi osv?

Jeg er ikke noen stor fan av Lidl men det fine er jo at de f.eks har tyske og italienske oster som jo smaker som ost og ikke som norsk "papp ost". De har også veldig gode rene og fine kjøttprodukter fra Tyskland, uten alt det saltet og diverse annet som er tilsatt det norske kjøttpålegget fra f.eks Gilde.

Selvfølgelig er Meny, Ultra osv noe helt annet men synes det er pussig hvis folk mener eller tror det er mer "fancy" å gå på Kiwi eller Rema en det er å handle på Lidl.

I god norsk tradisjon ble det jo spydd mye edder og galle da Lidl kom til Norge. Gud forby om det norske matmonopoloet skulle få noe konkurranse utenifra og vi forbrukere skulle få noe valg. Alt dette ble tilbakebevist og alt sprøytet fagforbundet kom med var bare tull.

Unasett, jeg håper vi får flere utenlandske kjeder her til lands, også de mer fancy. Jo mer valg jo bedre, særlige gode alternativer til Gilde og Tine.


Sist redigert av Lisa : 03-07-07 kl 11:18.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:13   #49
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Ei venninne av meg har jobbet på Lidl de siste 3 årene, og jeg kjenner ingen som jobber på en matbutikk som tjener bedre enn henne. Jeg jobber i Ica, og hun har 23 kroner mer enn meg, og vi står helt likt i forhold til alder, utdanning, stilling m.m.
Så, lønnsmessig kan de ikke angripes iallfall.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:48   #50
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av vicky, her.

Ei venninne av meg har jobbet på Lidl de siste 3 årene, og jeg kjenner ingen som jobber på en matbutikk som tjener bedre enn henne. Jeg jobber i Ica, og hun har 23 kroner mer enn meg, og vi står helt likt i forhold til alder, utdanning, stilling m.m.
Så, lønnsmessig kan de ikke angripes iallfall.

Og hva har du hos Ica? Må si jeg ble nysgjerrig, for min kjæres argument for ikke handle på Lidl er at han mener de ansatte får for dårlig betaling.
Du skal etter full ansennitet hos Ica ha ca 139 kroner pr time, (etter seks år). Hvis Lidl betaler mer enn det er det jo veldig bra. Evt fagbrevtillegg kommer utenom.

Jeg handler lite på lidl. Kneippbrød som ungene er glad i av og til. Noen ganger te og juice, men generelt lite. Mest på grunn av min kjæres motvilje. Men syns jeg finner mye god ost der oppe, og også en del godt kjøttpålegg. Nå om dagen spiser jeg bare knekkebrød, så kanskje jeg skulle tatt meg en tur og kanskje fått litt variasjon fra Wasa.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:55   #51
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Stemmer det?

Jeg har lest at fagorganisasjonene inngikk avtale med Lidl og alt så bra ut, men at det et år senere viste seg at Lidl omgikk avtalen og at undersøkelser blant ansatte viste at det slettes ikke stod bra til.

Har du linker som viser at fagforbundet (eller LO) bare kom med sprøyt?

Om det finnes linker eller ikke vet jeg ikke men det jeg vet er at det ble satt i verk et enormt apparat (blandt annet en svertekampanje i Dagbladet) for å sverte Lidl men det var mest svada. LO med relevante fagforbundt har gått nøye gjennom og Lidl forholder seg til norske avtaler og regler som alle andre, betaler tarifflønn osv. Dumt ledelsen i Lidl forholder seg tause også når de kan gå ut og bekrefte "positive" saker som omhandler seg selv.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:16   #52
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her er en av artiklene jeg leste:

http://www.frifagbevegelse.no/loaktu...?service=print

Ja men som sagt, LO har ikke kunne "ta" Lidl på noen som helst punkter selv om de har prøvd forgjeves siden den dagen Lidl åpnet din første butikk i Norge. Folk som jobber der sier jo stort sett at det bare er sprøyt det som blir skrevet.

Alle disse punktene har kategorisk blitt tilbakevist men ledelsen i Lidl vil desverre ikke uttale seg om det heller ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:27   #53
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er likevel skeptisk. Hvis kontrollen er så sterk som det skrives om er det vel ikke lett å få ansatte som er avhengig av jobben sin til å si noe negativt heller? Jeg vet ikke..

Jeg har hørt noen historier fra ex. ansatte og de er ikke positive. Slike historier hører man jo fra mange bedrifter. Hvis det så stemmer at det er veldig bra å jobbe på Lidl håper jeg snart jeg får høre de historiene også.

Jeg kjenner bare to som har jobbet på Lidl i kortere perioder og de hadde ikke noe negativt å si. De skjønte heller ikke hvorfor media ikke kom å snakket direkte med de som jobbet der, ingen av de hadde fått "munnkurv".
Det er så og si umulig å bedrive den type virksomhet i Norge som media ville ha det til at Lidl gjorde, lovverket her beskytter arbeidstaker i slike tilfeller så det ville ha vært en idiotisk strategi.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 22:25   #54
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Og hva har du hos Ica? Må si jeg ble nysgjerrig, for min kjæres argument for ikke handle på Lidl er at han mener de ansatte får for dårlig betaling.
Du skal etter full ansennitet hos Ica ha ca 139 kroner pr time, (etter seks år). Hvis Lidl betaler mer enn det er det jo veldig bra. Evt fagbrevtillegg kommer utenom.

Jeg handler lite på lidl. Kneippbrød som ungene er glad i av og til. Noen ganger te og juice, men generelt lite. Mest på grunn av min kjæres motvilje. Men syns jeg finner mye god ost der oppe, og også en del godt kjøttpålegg. Nå om dagen spiser jeg bare knekkebrød, så kanskje jeg skulle tatt meg en tur og kanskje fått litt variasjon fra Wasa.

Jeg har veldig dårlig betalt på Ica, fordi det ikke er i retningen med utdanningen min, og fordi jeg har jobbet kun 6-7 måneder. Så, jeg tjener 116 kr timen, og venninna mi tjener 139 kr timen, hun startet på 124 for 2 1/2 år siden. Tidligere har hun gått hjemme med barna sine i 8-9 år.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 22:56   #55
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lidl - hva handler dere der?

Appelsin/grape brusen de har er kjempegod!
Den i 2liters flaske.

Det vi handlet på lidl før var bleier. Men nå er vi der aldri lenger.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no