Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaker til 5 årsdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-12, 09:55   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kaker til 5 årsdag

Vi skal feire 5 årsdag i helga, og det står helt stilt i hodet mitt, og jeg aner ikke hva jeg skal bake.

Sjokoladekake er greit. Det blir en slik:



Der gjør jeg som alltid, bruker toro ferdigmix, ungene elsker det, og enkelt for mor.

Jeg har lyst til å lage marsipankake, men noen som har en idiotsikker oppskrift på sukkerbrød?

Kunne tenkt meg å lage en politibil å ha oppå der, men aner ikke hvordan?

Men må ha 1-2 kaker til, men hva?

Hjelp?!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:57   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaker til 5 årsdag



Kan man dra iland noe slikt med sukkerbrød og krem og greier inni?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 10:02   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaker til 5 årsdag

Ha, jeg kan jo lage en stor legokloss, og sette politilego oppå?

Det er jo det enkleste...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 11:53   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker til 5 årsdag

Min sukkerbrød oppskrift:

4 egg
2 dl sukker
1 dl hvetemel
1 dl potetmel
2 ts bakepulver

Ovnen settes på 180 grader. Legg bakepapir i bunnen av en rund springform. Man trenger ikke smøre sidene. Hvis du gjør det, bruk formfett.
Egg og sukker stivpiskes skikkelig, til du kan lage mønster som ikke flyter ut i eggedosisen. Bland hvetemel, potetmel og bakepulver. Ikke bruk miksmaster når du blander det inn i eggedosisen, men en slik ballongvisp:

Melet skal blandes inn uten at luften forsvinner fra eggedosisen. Fyll formen og stek kaken 35 minutter på nederste rille. Følg med om den blir for brun, da kan du legge et ark bakepapir over den. Men ikke åpne døren i det hele tatt de første 20 minuttene! Noen ovner trenger bare 30 min steking, noen 40 min, så du kan sjekke etter en halv time. La kaken avkjøles i formen , løsne rundt kanten med en kniv hvis nødvendig før du tar den ut av formen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 11:55   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker til 5 årsdag

Jeg anbefaler ferdig farget marsipan fra Cacas, som du får kjøpe på Jernia. Dyrt, men sterke, klare farger og å farge marsipan selv har aldri blitt så bra for meg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no