Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-12, 18:24   #41
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Minerva Grey, her.

Da vi brukte barnevogn til og fra barnehagen var det et mareritt - måtte ofte la både en og to og tre trikker gå fra oss fordi de var stappfulle.

I de hine hårde tok jeg trikken ned Trondheimsveien en lørdags formiddag. Trikken var så stappfull at det omtrent var uforsvarlig. På Schousplass var det en pappa med vogn som skulle på. Det var virkelig virkelig ikke plass, men inn det skulle han. Han måket vogna inn så folk omtrent gikk omkull mens han bannet og svertet og kostet verre.

Ett stopp skulle han. Ett stopp.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 18:58   #42
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du trykket på barnevognknappen? Hvis ikke så smeller dørene igjen automatisk.

Ja.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:03   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Dette irriterer meg så grenseløst. Den gangen jeg hadde svær hund og sendte ham først ut døra var det imidlertid ingen som presset seg på før vi fikk kommet oss ut. Det kan anbefales.

De gangene jeg har svær hund med meg på kollektivtransport synes jeg det er svært viktig at han går i kort bånd rett ved siden av meg. Mange som er redde for hunder der ute.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:41   #44
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De gangene jeg har svær hund med meg på kollektivtransport synes jeg det er svært viktig at han går i kort bånd rett ved siden av meg. Mange som er redde for hunder der ute.

Som meg for eksempel. Store hunder er SCARY, men til og med sånne små veskehunder er pittelitt skumle altså. Og det hjelper altså ikke med hundeeiere som sier "men min hund er ikke noe farlig i det hele tatt, bare snill altså". Dette er jo en blanding av "reell" frykt og ren irrasjonalitet.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:42   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Det var da voldsomt til dissing av ungdom i denne tråden. Jeg syns jeg ser flokker av flott og høflig ungdom, jeg. Også i kollektivtrafikken. Det er de halvgamle, halvsure, som er verst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 13:37   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Jeg synes folk her er veldig flinke til å reise seg jeg, både ungdommer og voksne, ovenfor både gamle og gravid, det er heller nesten sånn at når man gjør det så vil de ikke sitte.
Jeg synes også det er mange som hjelper til med barnevogner, men stort sett er bussene så lave at fok får de inn selv ser jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 13:46   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er de halvgamle, halvsure, som er verst.

Folk på vår egen alder er verst, synes jeg. Eller, litt eldre. Kvinnfolk rundt 50-55.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 13:54   #48
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Folk på vår egen alder er verst, synes jeg. Eller, litt eldre. Kvinnfolk rundt 50-55.


Vår egen alder du liksom (eller litt eldre for den saks skyld). Snakk for deg selv altså, for det er lenge til jeg er 50-55.

Ellers føler jeg vel egentlig at "verstingene" er godt fordelt i alle aldersgrupper selv, og vil derfor ikke "diskriminere".

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 14:13   #49
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De gangene jeg har svær hund med meg på kollektivtransport synes jeg det er svært viktig at han går i kort bånd rett ved siden av meg. Mange som er redde for hunder der ute.

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Som meg for eksempel. Store hunder er SCARY, men til og med sånne små veskehunder er pittelitt skumle altså. Og det hjelper altså ikke med hundeeiere som sier "men min hund er ikke noe farlig i det hele tatt, bare snill altså". Dette er jo en blanding av "reell" frykt og ren irrasjonalitet.

Det er jeg helt enig med dere i. Jeg lot ham likevel gå først ut av dørene (med veldig kort bånd, jeg lot ham ikke gå ut på egenhånd mens jeg fortsatt stod inne eller noe sånt) når det stilte seg en hel folkemengde rett foran dørene på t-banen. Det endte jo med at de flyttet seg (veldig fort), han gikk ikke dem.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no