Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-14, 23:27   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Tidligere har jeg kjøpt det i Sverige, men har ikke tenkt meg dit i nærmeste fremtid.
Når jeg tenker meg om har jeg aldri sett det her hjemme, men så har jeg ikke lett heller. Rema 1000 hadde ikke.

Og dersom jeg ikke får tak i det, hva kan jeg evt. bruke i stedet?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:29   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Det har de da i de aller fleste butikker? *har bankekjøtt i fryseren*
Her har i alle fall både Kiwi, Coop og Meny det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:42   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Bare ikke Rema da kanskje?
Sjekker Meny i morgen, takk!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:47   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Ja, bankekjøtt har de overalt. Jeg er vokst opp med en del bankekjøttmiddager, så det tror jeg "alltid" har vært i butikkene. Ganske rimelig kjøtt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 02:43   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Kjøper på meny men foretrekker høyrygg.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 08:21   #6
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Rundbiff kan du også bruke. De har overalt. Bankekjøtt betyr jo egentlig bare at de har banka det - De kan bruke hva stykke som helst.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 10:11   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Rundbiff kan du også bruke. De har overalt. Bankekjøtt betyr jo egentlig bare at de har banka det - De kan bruke hva stykke som helst.

Bankekjøtt er ikke banket nu til dags, det er bare et gammelt navn siden de bruke å gå bananas med kjøttbankeren for å knuse musklefibrene og slik få seige kjøttstykker (fra muskler som var mye i bruk og har rikelig bindevev) mer mør i tidligere tider.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 10:21   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Bankekjøtt er ikke banket nu til dags, det er bare et gammelt navn siden de bruke å gå bananas med kjøttbankeren for å knuse musklefibrene og slik få seige kjøttstykker (fra muskler som var mye i bruk og har rikelig bindevev) mer mør i tidligere tider.

:-)

Men med min brede erfaring fra kjøttdisk i min grønne ungdom kan jeg bekrefte at det var rundbiff og mørbrad som stort sett ble brukt til bankekjøtt. Det er ikke et eget stykke på dyret som heter bankekjøtt. (Selv om det blir kalt bankekjøtt på etiketten)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 18:16   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Vel, her i området er det tydeligvis lite bankekjøtt å oppdrive. Eneste butikken som hadde var Obs, og det kostet langt mer enn ytrefilet. Så da kjøpte vi ytrefilet og lager lapskaus på det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 18:34   #10
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Det er altså bare ett kjøttstykke som er banket med kjøtthammer? Hørtes da ut som noe man kunne gjøre selv, eller tar æ helt feil no?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:42   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det er altså bare ett kjøttstykke som er banket med kjøtthammer? Hørtes da ut som noe man kunne gjøre selv, eller tar æ helt feil no?

Selvsagt kan man gjøre det selv! Det er det man skal bruke den lille firkantete saken med pigger på til. Banke kjøtt til bankekjøtt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:53   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt bankekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det er altså bare ett kjøttstykke som er banket med kjøtthammer? Hørtes da ut som noe man kunne gjøre selv, eller tar æ helt feil no?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Selvsagt kan man gjøre det selv! Det er det man skal bruke den lille firkantete saken med pigger på til. Banke kjøtt til bankekjøtt.

Huff, kjøttbanking er en vederestyggelighet og burde vært forbudt. Man ødelegger jo egenskapene til kjøttet.

Jeg slår heller et slag for å bruke seigt kjøtt i retter som skal koke lenge og på den måten få nødvendig mørhet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no