Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godtepose for allergikere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-14, 09:50   #21
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Har enda ikke funnet melkefrie iskjeks, men blir gjerne opplyst om det finnes noe sted.

Vi løser sånt med seigmenn, kjærlighet på pinne og såpebobler. Finfin godispose.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:58   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Har enda ikke funnet melkefrie iskjeks, men blir gjerne opplyst om det finnes noe sted.

Vi løser sånt med seigmenn, kjærlighet på pinne og såpebobler. Finfin godispose.

Ser ut som disse er melkefrie http://www.iherb.com/Edward-Sons-Glu...-oz-36-g/32708

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:58   #23
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Har enda ikke funnet melkefrie iskjeks, men blir gjerne opplyst om det finnes noe sted.

Det finnes! Jeg hamstrer i Sverige. Gluten- egg- og melkefrie. Og veldig gode. Skal ta bilde til deg etterpå.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:59   #24
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

. Ellers er vel mye gelegodteri ganske trygt?

Det trodde jeg også. Men så lærte jeg om glukose (?) og glukosesirup av hvete, som ikke funker, og som det viste seg å være i svært mye.

Jeg ville heller gått for snacks. Noe potetgull kan ha gluten (og spor av nøtter) i seg, mens det er en del trygge produkter også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:01   #25
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Her, GydaG:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (483,0 KB, 26 visninger)
__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:07   #26
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det trodde jeg også. Men så lærte jeg om glukose (?) og glukosesirup av hvete, som ikke funker, og som det viste seg å være i svært mye.

Det regnes for trygt, altså, ihvertfall for de fleste cøliakere. Det er ikke engang krav om deklarasjon. Sakset fra NAAF:

Sitat:

Hydrolysater som stammer fra disse kornsortene må også merkes med sin opprinnelse. Unntak fra merking er maltodekstriner og glukosesirup fra hvete og bygg, samt alkohol destillert fra korn. Årsaken er at disse ikke innebærer noen risiko for personer med hveteallergi/cøliaki.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:09   #27
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Anbefaler forresten appen CheckContent. Gull verdt når man skal handle inn til folk med flere allergier.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:12   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Det regnes for trygt, altså, ihvertfall for de fleste cøliakere. Det er ikke engang krav om deklarasjon. Sakset fra NAAF:

Venninnen min nevnte i alle fall dette for meg. Hun måtte holde seg unna, og siden datteren også hadde det, så hadde de vel testet litt ut hva som funket eller ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:15   #29
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Venninnen min nevnte i alle fall dette for meg. Hun måtte holde seg unna, og siden datteren også hadde det, så hadde de vel testet litt ut hva som funket eller ikke.

Sikkert. Noen er jo mer sensitive enn andre. En liten prosent tåler ikke hvetestivelse, feks, og da utgår så godt som alle ferdige kakemixer, bl.a. Selv om de er merket glutenfrie. Men da sier man gjerne fra når man skal i bursdag, tenker jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:18   #30
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Tusen takk! Nå står de på handlelista til neste tur over, det har jeg leita etter og tror jentungen blir veldig lykkelig når hun også endelig får is i kjeks.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:18   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Ja, det er jo veldig individuelt. Min sønn er allergisk mot nøtter og hadde en forferdelig runde etter å ha spist en peanøtt. Han kan dog spise ting merket "kan inneholde spor av", og det kan de fleste nøtteallergikere i følge vår lege. (Ikke alle)

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:01   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, det er jo veldig individuelt. Min sønn er allergisk mot nøtter og hadde en forferdelig runde etter å ha spist en peanøtt. Han kan dog spise ting merket "kan inneholde spor av", og det kan de fleste nøtteallergikere i følge vår lege. (Ikke alle)

Peanøttallergi er ofte kraftigere enn nøtteallergi. Hvis man har begge deler er man enda mer utsatt.
Jeg har en gutt med nøtteallergi som tåler spor, men som ble skikkelig dårlig (epipen og ambulanse) etter å ha spist en twist.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:07   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det trodde jeg også. Men så lærte jeg om glukose (?) og glukosesirup av hvete, som ikke funker, og som det viste seg å være i svært mye.

Jeg ville heller gått for snacks. Noe potetgull kan ha gluten (og spor av nøtter) i seg, mens det er en del trygge produkter også.

For hvem funker ikke glukose og glukosesirup av hvete? Det er i alle fall trygt med tanke på gluten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:16   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tror jeg hadde droppet godteposer, evt bare kjøpt en liten ting til dem i stedet, viskelær, blyanter el.

Jeg hadde også glatt droppet godteri. Småtteri er like bra. Ballong og sånn festblåse.

for er utelukket? popcorn i sånn kino-pappbeger tror jeg ville blitt pop her omkring. (Pop!!! )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:42   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Jeg tror jeg hadde gått for "goodiebags" uten godis, gitt. Alternativt en kjærlighet på pinne til alle. (Men det er sikker noe drit i dem også).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:57   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Nå har jeg akkurat lest gjennom det to siders arket jeg fikk av en mamma til en cøliaker (heter det det) da jeg skulle ha bursdag for noen år siden. Der står det: Sjekk alt godteri!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 14:29   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Gluten- og melkeallergikeren som vi pleier å ha med å gjøre kan spise Smurfedrops, seigmenn, Fox-karmeller og de andre i den familien mener jeg å huske, Biler, kjærlighet-på-pinne av ulike slag. Det var det jeg kom på i farta. Jeg kan ikke tenke meg at det er nøtter i noe av det der.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:07   #38
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Tusen takk! Nå står de på handlelista til neste tur over, det har jeg leita etter og tror jentungen blir veldig lykkelig når hun også endelig får is i kjeks.

De på Meny er også melkefrie. Måtte sjekke i dag, for jeg trodde egentlig det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (488,0 KB, 10 visninger)
__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 23:40   #39
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Må til en bedre utstyrt Meny da, fant ikke noe her. Ei heller i de andre kjedene jeg har fått tips om.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 08:08   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose for allergikere

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Peanøttallergi er ofte kraftigere enn nøtteallergi. Hvis man har begge deler er man enda mer utsatt.
Jeg har en gutt med nøtteallergi som tåler spor, men som ble skikkelig dårlig (epipen og ambulanse) etter å ha spist en twist.

Hvilken twist? En som ikke skulle inneholde noe nøtt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no