Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 09:40   #41
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Kall det hva du vil da, knebukser, capri... Det finnes jo massevis av sånt for menn i allefall.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:43   #42
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Enig med Filifjonka. Jeg trodde jeg var anstendig nok, har ikke slått meg at folk kan bli støtt. Altså, det handler jo om tid og sted, men når det er 28 varmegrader og man kun ser kollegaer, så har jeg ikke tenkt over at de blir støtt av lårenen mine. Men jeg går ikke med kort skjørt og kløft samtidig altså. Ikke med bar mage heller.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:44   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Ikke jeg heller. Men kun litt av lårene er jeg overrasket over at noen kan snerpe over. Kløft trives jeg virkelig ikke med, og syns fort det kan bli litt too much på andre også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:45   #44
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men seriøst, shorts til knærne? Er det noen damer under 70 som går med det? Jeg får assosiasjoner til sånne halvlange bukser som oldemødre (nei, ikke bestemødre) går med.

Da hadde jeg heller valgt langbukser, selv om det ble for varmt, eller et skjørt som gikk til knærne og oppfylte tekkelighetskravene. Jeg har virkelig aldri tenkt på at LÅRENE er noe en ikke må vise noe som helst av om sommeren.

Det tenker jeg og, dvs. jeg har aldri tenkt at litt lår og hud er så støtende. Jeg går enten i shorts som gjerne rekker midt på låret (og av og til også kortere, men da hjemme/på fritiden), eller jeg bruker en helt vanlig bukse som jeg på varme dager evt. bretter opp et par ganger så den rekker litt opp på leggen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 09:59   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Veldig uvant for meg å tenke anstendighet i forhold til jobb, alle her er dydig kledd - ikke noe pålegg, vi bare er slik. Litt trauste og så stoler vi rimelig lite på været - tror endelig jeg har blitt inkorporert trønder! (Godt vær? Ja, DET blir ikke å vare, her gjelder det å komme seg ut!) Var litt mer spenstig tidligere, men da var det mer skjørt på menn som var issuet (de var rimelig lange, så det var ikke anstendigheten som var temaet).

Tror ikke det vil være shortslengden i seg selv jeg ville ha reagert på? Resten av klærne, hvilken jobb man hadde, hvor varmt det var, stofftype, vidde etc er faktorer som ville ha spilt en rolle for hvordan jeg hadde vurdert klærne.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:16   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det eneste vi prøver å unngå er veldig røde plagg

Veldig røde plagg?


For korte klær er ikke et problem her. :arktis:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:17   #47
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke jeg heller. Men kun litt av lårene er jeg overrasket over at noen kan snerpe over. Kløft trives jeg virkelig ikke med, og syns fort det kan bli litt too much på andre også.

Men akkurat det viser jo at folk er forskjellige, og at det den ene synes er "too much" ikke er det for den andre. Og omvendt. Noe synes halve manne- eller kvinnelår er for mye, noen synes kløft er for mye. Skal man ta hensyn til alle eller ingen eller bare noen?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:20   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Selv ville jeg ikke brukt shorts eller skjørt kortere enn midt på låret på jobb.

Bortsett fra kjolen jeg lånte til B&W-party. Den var det vi elegant nok kalte hullkort i hine hårde.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:21   #49
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Veldig røde plagg?

Ja, som i helt røde gensere, t-shirts osv. Det er en farge som ikke nødvendigvis symboliserer noe positivt. Jobber innen psykiatri, og etter at kolleger flere ganger ha fått tilsnakk pga. plagg i den fargen av pasienter opp gjennom, har vi besluttet at det er en farge vi forsøker å unngå i jobbsammenheng.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:24   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Vi har problemer med ventilasjonsanlegget på jobb og det har vært godt over 30 grader mange dager i flere uker nå (bygget har glasstak, så det blir som et drivhus og uten fungerende ventilasjon blir det ekstremt varmt). Jeg kjenner at alle hemninger har måttet fare nå. Så jeg har til og med sittet i singlet på jobb. Og da er det lite jeg tenker på med kollegenes påkledning også.

Vi får ventilasjon i disse dager, kanskje ser jeg annerledes på saken når det er mulig å kle seg mer anstendig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:25   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men akkurat det viser jo at folk er forskjellige, og at det den ene synes er "too much" ikke er det for den andre. Og omvendt. Noe synes halve manne- eller kvinnelår er for mye, noen synes kløft er for mye. Skal man ta hensyn til alle eller ingen eller bare noen?

Jeg syns vel folk må vurdere det selv, og at vi ikke trenger så mye tildekkingskrav. Selv om jeg ikke digger så veldig å se andres kløft, så er det ikke på det nivået at jeg må tas hensyn til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:26   #52
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

BAR MAGE på jobb? Seriøst? Det er vel ingen som går med det? Jeg hadde gått rett i bakken av overraskelse dersom jeg hadde møtt på et voksent menneske i en jobbsituasjon som valgte å gå med bar mage. Det samme gjelder for helsetrøye eller bar overkropp på mannfolk.

Ellers så syns jeg som hovedregel at skjørt og shorts (på jobb, uavhengig av yrke og kjønn) ikke bør være kortere enn 10 cm opp på låret. Kløft på jobb er generelt litt tækky.

Men: det går ann å vise litt kløft hvis skjørtet ikke er kjempekort. Også går det ann å ha et litt kortere skjørt hvis man ikke viser hele puppestellet samtidig. Her blir det litt summen av antrekket, jobbsituasjon og hvordan man ter seg (sitter på stolen foreks) som blir avgjørende for om jeg reagerer eller ikke. Det gjelder begge kjønn, altså.

Hilsen snerpete kontorrotte

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:32   #53
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns vel folk må vurdere det selv, og at vi ikke trenger så mye tildekkingskrav. Selv om jeg ikke digger så veldig å se andres kløft, så er det ikke på det nivået at jeg må tas hensyn til.

Nei, ikke sant. Min personlige verden går ikke under av et par lår eller en halv pupp liksom.

Jeg syns generelt folk tåler ekstremt lite, og burde holde meg langt vekke fra denne typen tråder for å beholde troen på menneskehetens iboende raushet. :stikker:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:34   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Tja... Er dette innenfor eller utenfor? (Shortsen. Ikke ballene. )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg okaio4.jpg (202,8 KB, 111 visninger)
Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:45   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Og så syns jeg dere bruker snerpete på samme måte som hønemor, re: annen tråd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:49   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Det siste var ikke utenfor ihvertfall, Charlie. :myser:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:50   #57
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og så syns jeg dere bruker snerpete på samme måte som hønemor, re: annen tråd.

Enig.
Snerpe, hønemor og sjuske brukes ofte på samme måten.


Jeg viser ofte kløft. Jeg er rund i ansiktet og velger derfor alltid v-hals på alle plagg. Noe som resulterer i at litt kløft vises.

Når det gjelder hvor mye lår som vises, så synes jeg også nærheten til andre i jobben spiller inn. Elevene mine sitter ofte med pulten og har med stående ved siden av dem, jeg er derfom veldig nær og i lårhøyde. Dette er nok grunnen til at jeg synes det er ubehagelig å være for lårkort på jobben.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:52   #58
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Snasen kar, men jeg tar ham jo ikke seriøst.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 10:55   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 11:17   #60
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

På jobb synes jeg man skal slippe å forholde seg til for mye hud- kommer jo selvfølgelig ann på jobben.
Men korte shortser med bare lår på mann/kvinne synes jeg generelt ikke har noe inn på et kontor å gjøre. De fleste bygg vil jeg tro har god ventilasjon og ikke blir så alt for varme-så da bør man kle seg etter "dresskodene" også på varme dager.
Utejobber stiller jeg meg noe annelredes, men ser heller ikke har at en kort shorts gjør "bedre nytte" i varmen enn en som går ned mor knærne.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no