Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Velkomstdrink?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-16, 18:41   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Velkomstdrink?

Skal lage velkomstdrink eller en punchbolle til 8-10 stk, til en høyst uformell sammenkomst.

Lyst å dele din beste oppskrift??

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 19:10   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink?

jeg har lagt ut før. En jordbærbowl.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 19:12   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink?

http://www.foreldreportalen.no/forum...=velkomstdrink

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 20:28   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Like deler med frossne jordbær og vannmelon med litt friskpresset lime og litt melis blandes i blenderen, så har en oppi Bacardi (gjerne lime/sitron/razz typen) etter ønske og Fanta Exotic til passe blanding i ei mugge, og den serveres med frossne appelsinskiver oppi. Blir like god alkoholfri også som jeg gjerne har i ei lita mugge til de som evnt. kjører.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 06:53   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Jeg lagde denne en nyttårsaften med stort hell (sløyfet vodkaen). Men tror jeg ville droppet litt av lime-og sitronskivene neste gang og kanskje hatt i noen eplebiter?
http://www.minmiddag.no/punsj-verden...velkomstdrink/

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 10:45   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Her var det flere gode ideer! Tror det blir Elisabeths oppskrift, den fristet!!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 20:33   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Her var det flere gode ideer! Tror det blir Elisabeths oppskrift, den fristet!!

Den er veldig godt og bestandig fått veldig skryt for den når den blir servert. Både av de som drikker alkohol og ikke. Det kan være lurt å ta opp de frossne jordbærene litt før du skal bruke dem, for de kan være litt vanskelige å få de ordentlig delt opp i blenderen når de er stein harde. Litt på benken med jordbærene, eller bare bittelitt i mikro før du har de oppi blender. De bør være litt bløtere enn steinharde. Bare sånn startet å tine litt bløte om du skjønner. Og appelsinskivene kutter jeg opp og legger utover på fat i fryseren sånn at de fryser single. Så når de er frosne, kan de legges sammen i en pose i fryseren. Men jeg fryser de gjerne ned dagen før eller på morgenen, og da tar jeg skivene bare rett fra fatet oppi drinkene. Har gjerne servert den i høye glass, og putter appelsinskivene rett i glasset. Så har jeg mugge ved siden av som jeg heller oppi glassene etterhvert. Husk å røre forsiktig rundt når du har hatt oppi Fanta Exotic til slutt sånn at du beholder kullsyren. Lykke til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 20:48   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Jeg hadde droppet punsj og gått for bobler eller hvitvin eller øl (evt. valgfritt). Det er det beste og enkleste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no