Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-17, 17:27   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Jeg skal i bisettelse i Lommedalen i Bærum og kommer med fly til Gardermoen. Hvordan kommer jeg meg lettest fra A til B? Taxi er sikkert svindyrt ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:29   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Flytoget til Sandvika, buss videre. Hvis du skal rett fra Gardermoen? Litt usikker på hvilken buss, sjekk på ruter.no

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:29   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Du kan søke opp reiseruta på google og velge offentlig transport. Det samme kan du på ruter.no, fra Oslo S. Eller Sandvika, ja.

Hvor i Lommedalen er det?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-03-17 kl 17:35.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:35   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Ja, tenker å reise opp og ned på dagen for å minimere kostnader.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 02-03-17 kl 08:40.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:40   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

NSB eller flytog til Sandvika. Buss til Bykrysset. Gå av på Skarvaveien.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:44   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Lommedalen kirke har Mølladammen skole som nærmeste nabo, så du ser en stor skole, med gulbrune bygg på høyre side og kirka litt lenger inn til høyre, du går av bussen og går litt tilbake og krysser veien, tror det er undergang der nå, faktisk. Buss fra Sandvika til Bærums Verk. Du må nok bytte buss på Bærums verk til Lommedalsbussen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:47   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Må vel ta halv syv-flyet for å klare alt det der. :snork:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:48   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

----

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 02-03-17 kl 08:42.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:51   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

For man drar i begravelse til onkelen sin selv om det er langt unna ...?

Ikke nødvendigvis, nei. Det kommer an på hvor nære dere var og hvor nær du er til resten av hans familie. I tillegg synes jeg at dersom dine foreldre eller søsken (som evt bor nærmere) kommer, bør du ikke.

Da min onkel døde, var bare de av nevøene og niesene som bodde i byen til stede i begravelsen. Ingen sa noe som helst om at de andre ikke kom. At hans søster ikke var til stede (ferie, men kunne jo strengt tatt flydd hjem for dette), var det imidlertid flere som reagerte på.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 17:55   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

De færreste andre i familien bor i Osloområdet heller, og jeg vet både bror og annet søskenbarn skal fly inn. Jeg tenker derfor at jeg også skal gjøre det. Driver og hører om mamma og min bror kan fly omtrent samtidig som meg så vi kan samarbeide om transport videre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 18:01   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Jeg tviler på at jeg kommer til å dra i begravelse når mine onkler går bort. Den eneste av dem må i såfall være min fars bror som kanskje velger å bli gravlagt her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 18:04   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

NSB eller flytog til Sandvika. Buss til Bykrysset. Gå av på Skarvaveien.

Jepp. Buss 210 går fra Sandvika bussterminal, vegg i vegg fra togstasjonen, og helt til Bykrysset i Lommedalen. Jeg er ikke så lokalkjent at jeg vet hvilket stopp du skal av på, men det vet oslo78

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 19:21   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Lokaltogene L12, R10 og R11 tar deg fra OSL til Sandvika til halve prisen av Flytoget, og det tar ca 40 min. Appen Ruter Reise er greit å ha klart.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 19:24   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Komme dagen før og bo hos meg? Ikke langt unna.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 21:13   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Ja, jeg syns du skal dra i begravelse. Onkel er nær slekt i mitt hode.

Ta NSB-toget til Sandvika og buss 210 til Skarvaveien, fem minutter fra Lommedalen kirke.

Hvis du drar 09.13 fra Gardermoen så er du ved kirka 10.45.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 21:30   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Hadde reist!

Og det er undergang under veien og du ser kirka på lang avstand. Kan ikke ta feil.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:36   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

For meg, som bare har en onkel, er det selvsagt at man reiser i begravelsen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 22:58   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

For meg ville det komme an på kva for ein onkel det var snakk om. Eg har veldig ulike relasjoner til onkler og til eventuelle gjenlevende familiemedlem. Han eine har vi reist på sommarferie til, han andre møter eg kun i bryllup og begravelser.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 23:13   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Komme dagen før og bo hos meg? Ikke langt unna.

Så snilt! Jeg kan ikke komme dagen før for vi har møte til kl 20.00 på jobb. Jeg vet ikke en gang om jeg får fri på selve dagen, men har sendt epost til sjefen.

Jeg kommer evt til å møte min mor og bror på Gardermoen og så tar vi tog til Sandvika. Blir sikkert taxi derfra eller så så får vi min kusine (ikke datter av avdøde) som bor "den veien" til å hente oss.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-17, 23:46   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport Oslo S-ish - Lommedalen

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Så snilt! Jeg kan ikke komme dagen før for vi har møte til kl 20.00 på jobb. Jeg vet ikke en gang om jeg får fri på selve dagen, men har sendt epost til sjefen.

Jeg kommer evt til å møte min mor og bror på Gardermoen og så tar vi tog til Sandvika. Blir sikkert taxi derfra eller så så får vi min kusine (ikke datter av avdøde) som bor "den veien" til å hente oss.

Du jobber kommunalt? Da tror jeg du har krav på fri, de fleste kommunene jeg har jobbet i har en formulering i permisjonsreglementet som sier sånn ca: nær familie eller andre som står arbeidstaker nær. Og det kan jo ikke sjefen din bestemme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no