Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-17, 15:11   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg har akkurat (siden januar i år) begynt å trene og jeg er overrasket over ... eh ... hvor "vanlige" folk som trener ser ut. De er helt, tja, ordinære i alle former, fasonger, størrelser og utseende generelt. Jeg hadde trodd at alle skulle se ut som en sånn instagram konto... (det er lov å le, altså)

Men noe som også overrasket meg var følgende utsagn (sett på flere treningssider). Det beste er å være slank og veltrent, men det er sunnere å være overvektig og veltrent enn slank og utrent (føler jeg har noe å gi i alle ender her! 😁 ) Stemmer dette?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 15:16   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Haha! Jeg syntes de fleste på treningssenteret jeg gikk, så ut som de hadde vært der i årevis.
Men følger med her på spørsmålet ditt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 15:31   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg tror at om man er utrent, så er det bedre å være slank enn tjukk. Ellers så er det uansett best å være trent!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 15:37   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Det er nok sunnere å være tjukk og i form, enn tynn og sofagris ja. I tillegg spiller det en rolle hvor fettet ligger, hofte/midje-ratio er vel så viktig som BMI.
http://www.vg.no/forbruker/helse/tre...nt/a/10094200/

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 16:30   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.963
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Før jeg fikk barn var jeg relativt godt trent (spilte volleyball på et godt bedriftslag og var på sats et par ganger i uka). Da fikk jeg beskjed av legen at overvekten min var relativt underordnet gitt den fysiske formen. Da hadde jeg en BMI rundt 30.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 17:54   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Det kommer an på hvor overvektig man er, og så er det jo ulike sykdommer man har økt risiko for som overvektig. Kanskje er alle kardiovaskukære risikofaktorer (blodtrykk, kolesterol, blodsukker osv) normale, men man kan likevel ha forhøyet risiko for f.eks. artrose og kreft. Og så er jo det sentrale fettet (rundt og i indre organer. Ikke underhudsfettet rundt magen man gjerne ha litt av om man har vært gravid) farligere enn underhudsfett på lår, rumpe osv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:00   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Veldig stor overvekt, type kraftig fedme, tror jeg har noen risikofaktorer som slår det meste av det du klarer ved å ligge tynn på sofaen, ikke minst at det er temmelig vanskelig, rent fysisk, å være veldig sprek når man bærer rundt på mye, fordi det belaster ledd sånn å bevege seg mye.

Og så kommer det selvsagt an på hva man er disponert for.

Men utover det så har jeg også lest det samme som deg, og mener at man nå heller anbefaler overvektige med dårlig helse at de trener mer og spiser sunnere (ikke kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, altså, men mer av det kroppen trenger og mindre av de tingene hjerte og sånt ikke bør ha mye av), ikke at de skal ned i vekt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:23   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg er ca 20 kg overvektig men har flott blodtrykk, lav hvilepuls og er innenfor normalen når det kommer til "innvollsfett". Men i følge PTen min, så er dette faktisk utenfor normalen. Noen tåler helt klart overvekt bedre enn andre. Jeg tror nok livsstilen har mye å si. Man kan spise sunt og være aktiv selv om man er overvektig. Og det gjør jo at en overvektig ikke er en overvektig, nødvendigvis. På samme måte som en slank ikke er en slank. Folk er forskjellige.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:28   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg synes samtlige på senteret der jeg går (3T) ser ut som Instagramkontoer ... (samme by som him). Ja, utenom meg og venninna mi da ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:32   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg går på SATSElixia og syns det er mange ulike både aldre og fasonger der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:34   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har akkurat (siden januar i år) begynt å trene og jeg er overrasket over ... eh ... hvor "vanlige" folk som trener ser ut. De er helt, tja, ordinære i alle former, fasonger, størrelser og utseende generelt. Jeg hadde trodd at alle skulle se ut som en sånn instagram konto... (det er lov å le, altså)

Akkurat dette er jo ikke noe rart, da, når man ser hvor utrolig lite trening mange bedriver mens de er på treningssenteret. For mange er visst hovedpoenget å skravle med vennene sine, og av og kaste litt rundt på noen lette vekter eller utføre øvelser helt feil. Overhørte en av PT-ene på senteret mitt her om dagen som gikk bort til ei som hadde stått i planke i et par minutter og forklarte (på en hyggelig måte) at hvis hun var i stand til å stå så lenge, og samtidig være på telefonen, gjorde hun øvelsen feil.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:48   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Fat Fit. .

Jeg er selv pr definisjon lett overvektig med BMI over 25. Hadde en artig opplevelse med en eldre bedriftslege som var vel snakkesalig. Han trodde ikke på meg når jeg oppga vekt, kan ikke være så mye sier han med glimt i øyet og justerer meg til BMI under 25. Alt annet var bra. Han påsto at aktivitet var viktigere enn vekt. Jeg ble undersøkt av hjertelege i fjor sommer, hun spurte meg tre ganger om hvor mye jeg veide, og ble stille lenge hver gang. Jeg tror jeg slapp å høre at vekten skal ned fordi prøvene var fine.

Etterhvert som vi blir eldre har vi behov for å kondisjonere, styrke, hjertet og å belaste, styrke, skjelettet.

Jeg så en kjendis PT påstå at vekt ikke er viktig, i Aftenposten uken som var.

Folk trener i alle fasonger og aldre her jeg bor.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:48   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Det er sunnest (aka høyest forventet levealder):

1) å være normalvektig og veltrent
2) slank og supertrent
3) lett overvektig og veltrent
4) slank og utrent
5) undervektig
6) overvektig og utrent
7) fedme

Men i tillegg er det jo sunt å være livsglad og lykkelig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 18:51   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Også er det jo, som mange sier, stor forskjell på hvordan fettet er fordelt og hvordan genene er med tanke på blodtrykk, blodfett og blodsukker. Så det finnes ikke to streker under svaret her, heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 19:41   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Se på familien din, holder folk seg greit og blir gamle selv om de er litt overvektig har man ofte genene til å "bære" litt overvekt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 22:22   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes samtlige på senteret der jeg går (3T) ser ut som Instagramkontoer ... (samme by som him). Ja, utenom meg og venninna mi da ...

Nå har jeg ikke prøvd så mye da, vi har noe trening i arbeidstiden og så har jeg vært på litt yoga. Når jeg leser det Stompa skriver under her så kom jeg plutselig i minne at det også kan være på grunn av at jeg har sett alle "nyttårsforsettene" (jeg synes nemlig de jeg har sett tidligere har sett så superspreke ut - men dette er jo folk jeg har sett gjennom vinduet på de treningsstedene hvor man trener på "utstilling", sikker ikke samme klientell for å si det slik. )

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Akkurat dette er jo ikke noe rart, da, når man ser hvor utrolig lite trening mange bedriver mens de er på treningssenteret.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er sunnest (aka høyest forventet levealder):

1) å være normalvektig og veltrent
2) slank og supertrent
3) lett overvektig og veltrent
4) slank og utrent
5) undervektig
6) overvektig og utrent
7) fedme

Men i tillegg er det jo sunt å være livsglad og lykkelig.

Jøss! Slår virkelig alternativ 1, alternativ 2? Jeg er vant til å forholde meg til BMI kategoriene og der er det bare undervektig og normalvektig, som jeg har sett, er slank et alternativ?

Jeg er nok nå like sjokkert over trening som jeg har vært over alt annet jeg har lært om kropp som voksen. Nå som jeg har lært en del skjønner jeg at folk er like forskjellig innvendig som utvendig. Jeg er dødsfasinert av at kroppsbyggere ser så forskjellig ut!

Er litt overrasket over meg selv også - er ikke symetrisk i forhold til smidighet, hadde trodd at høyre- og venstre-benet skulle ha ca samme funksjonalitet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 00:59   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Det er ikke sunnere jo mer du trener, nei, det er en J-kurve. Jeg mener å huske at bruddpunktet går ved rundt 7 t i uken, da får du dårligere hjertehelse av å trene mer. Man får mer atrieflimmer, f.eks.

Slank er ikke en vektkategori, nei, det var bare en enkel måte å si nedre del av normalområdet (altså ikke over i undervektigkategorien).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 08:26   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Overvekt disponerer for endel helsemessig uheldige faktorer. Men hvis msn er frisk og ikke har noen av disse faktorene (type kolesterol, blodtrykk, diabetes) har ikke vekta i seg selv noe å si. Og det blir ikke nødvendigvis bedre sv vektreduksjon, msn anbefaler stort sett heller tiltak for å ikke øke mer i vekt og å holde seg i god form. Det er skremmende lite effekt på livslengde av trening også. Selv om de som forsker på trening messer fra talerstolen at det skal ekstreme mengder trening til før kurven snur slik at det blir usunt.

Jeg er også på 3t og ser lite instakasus der heldigvis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 08:50   #19
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Overvekt disponerer for endel helsemessig uheldige faktorer. Men hvis msn er frisk og ikke har noen av disse faktorene (type kolesterol, blodtrykk, diabetes) har ikke vekta i seg selv noe å si. Og det blir ikke nødvendigvis bedre sv vektreduksjon, msn anbefaler stort sett heller tiltak for å ikke øke mer i vekt og å holde seg i god form. Det er skremmende lite effekt på livslengde av trening også. Selv om de som forsker på trening messer fra talerstolen at det skal ekstreme mengder trening til før kurven snur slik at det blir usunt.

Jeg er også på 3t og ser lite instakasus der heldigvis.

Men nå nevner du de kardiovaskukære risikofaktorene, økt kreftrisiko måles ikke på blodprøver og den er økt ved overvekt og spesielt fedme.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 09:21   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men nå nevner du de kardiovaskukære risikofaktorene, økt kreftrisiko måles ikke på blodprøver og den er økt ved overvekt og spesielt fedme.

Jeg mener at det var i Legeforeningens tidsskrift det stod om forskning om inntak av fett og kreft. En type kreft hos møss hadde 20 % sjanse til spredning, økte du fettet i foret betraktelig så økte risikoen til spredning til 50 % (kan også ha vært 70 %, jeg skal se om jeg finner artikkelen). Fikk de mye palmeolje så ble spredningsrisikoen 100 %. Dette har jo med inntaket å gjøre, men man får vel tro at mus som får mye fett også går opp i vekt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no