Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har du kjøpt på døra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-17, 19:50   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Jeg har kjøpt bok av de afrikanske. Og har sagt nei til unge folk. Men tiggere på femti pluss sier jeg gjerne ikke nei til. Jeg får litt vondt at folk går rundt slik, og tenker også at det er litt fint at de skaper seg en inntekt. Selv med å selge jalla. På den annen side vil jeg ha hjemmet mitt i fred. Men så tenker jeg også at jeg godt kan bidra med noe etcetera.. Matkasser, TV, strøm, alarm er jeg blitt god på å si nei til. Nå skal jeg øve meg på å si nei til fiskebilen. Rene tiggere sier jeg og nei til.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:03   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå skal jeg øve meg på å si nei til fiskebilen. Rene tiggere sier jeg og nei til.


Det er vel bare å si du er veggis?

Jeg kjøper lodd av barn som går for idrettslaget sitt osv. Så fremt jeg har kontanter da, det er jo ikke alltid. Ellers ingenting. Har fått masse alarm-selgere og døvstumme svindlere på døra, men sier alltid nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:08   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Jeg kjøper prisipielt ikke av folk som ringer på døren eller telefonen og blir faktisk sur om noen ringer på for å selge (ikke barn med loddbøker e.l., men det skjer egentlig aldri her midt i byen). Vil jeg ha noe, fikser jeg det selv i butikk eller på nett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:11   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Jeg irriterer meg sånn over alarm-selgerne for de kommer konsekvent sent på kveldene! Sist ringte de på kl 21, og ble stående i evigheter for å prøve å overbevise meg om at jeg trengte supertilbudet deres. Til slutt sa jeg bare NEI*JEG*ER*FAKTISK*IKKE*INTERESSERT og smalt igjen døra i sinne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:20   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Det eneste vi har kjøpt på døra i løpet av de 18 årene vi har bodd her, er 5 kg kveite.

Den var til gjengjeld så fantastisk god at vi gjerne hadde sett akkurat de selgerne komme tilbake, men de har aldri dukka opp igjen.

Ja, sett bortsett fra diverse søndagsutgaver av VG og Dagbladet, da sønner og døtre av ymse naboer har hatt seg jobb som avisselger gjennom tidene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:21   #26
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Her fikk alarmselgerene skylda for å ha merket postkassene til husstander uten med lyseblått rundt klistremerke. Da ble vi ufine mot selgerene og har ikke sett de på lenge.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:23   #27
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

I tillegg til lodd, kjeks og sånt som nabounger selger for lag og foreninger, har jeg kjøp fisk en gang, brannstige og alarm rett etter at vi flyttet inn her og uansett skulle fikse sånt, Adams matkasse da vi hadde snakket om å teste en matkasse, og så har visst mannen byttet strømleverandør en gang. Har ikke problemet med å si nei takk når de kommer på døra.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:28   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting. Har bare opplevd en dørselger en eneste gang. Fordelen med å bo i bygård med låst port.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 20:39   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting, med mindre det er solgt av skole-, korps- eller idrettsungdom.

Jeg kjøper av prinsipp ikke noe av noen som ringer på døra mi, ringer meg opp på telefonen, eller stopper meg på gata. Aldri. På samme måte slår jeg heller aldri til på tilbud om nye strømavtaler, mobilabonnement eller frelse og evig liv, når det kommer på døra. De to førstnevnte ber jeg om å sende meg en e-post med informasjon som jeg kan lese i ro og mak. Det har de som regel "ikke mulighet til" og da er svaret bare nei. Uten engang å ha hørt hva de har å tilby. :vrang: Sistnevnte får bare en vennlig beskjed om at jeg ikke er riktig person, og ønske om en god dag videre.

Jeg har overhodet ikke problemer med å si "nei takk, jeg er ikke interessert", og synes nesten det er vanskelig å forstå hvordan folk ikke greier det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-03-17 kl 20:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:06   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Kjøper ingenting på døra annet enn lodd etc. av lokale unger for lokale lag i nærheten.

Åpenbare tiggere blir avvist med døra på en liten gløtt bare. Vært problemer i området med folk som tigger som egentlig er ute etter å stjele i ganger og går bare rett inn og sjekker rundt om hvem som er hjemme i huser og merker dører.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:08   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

VG på søndager.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:20   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Ingenting. Lodd selges nå via Facebook og vipps, så det komner sjelden eller aldri noen på døra her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:30   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Svært lite, forutenom diverse lodd, kalendere osv fra barn i nabolaget som selger for idretten sin. Aldr boligalarm, strøm, malerier fra døvstumme etc.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:35   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Vi kjøpte fiber for noen år siden. Ut over det null og niks. Har ingen problemer med å si nei til folk, men hører gjerne hva de har å tilby om det er et produkt vi faktisk er på utkikk etter eller har interesse av.

Tiggere med tåredryppende historier avvises krasst, gjerne med døra smelt igjen. Mange av disse er på døra kun for å få et innsyn i boligen og evt tilgang til nøkler etc, så de får ikke mange sekundenes innsyn her for å si det enkelt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 21:55   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Veldig lite igrunn. Er prinsipielt imot dør og telefonsalg. De siste par har det blitt merkbart færre av dørselgere i vårt nabolag. Tror folk ringer til politiet og klager med en gang noen begynner å gå gatelangs.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:00   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nesten ingenting.


Husker ikke sist det skjedde, bortsett fra loddsalg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:27   #37
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Har hendt at jeg har kjøpt lodd e.l. av idrett/korpsunger, men det er sjelden jeg har kontanter. Ellers: nada. Og alarmselgere er utrolig ufine, ja.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:31   #38
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Lodd, julenek også kjøper vi en del av en omreisende som selger landbruksrekvisita. Eller ingenting. Kjøpte av fiskebilen en gang men var ikke fornøyd. Nå har den sluttet å komme. Har også sagt tydelig nei til jevovas vinter som tidvis kommer på døra og "selger" evig liv

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:37   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Foruten dugnadssalg av barn har jeg kjøpt fisk etpar ganger.

Tiggere har jeg aldri opplevd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 23:29   #40
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du kjøpt på døra?

Bøker, lodd, alarm, kalendere, epler, fisk, brannstige, VG, og helt sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Kan egentlig ikke fordra dørsalg, så disse kjøpene ligger stort sett veldig langt bak i tid. Nå åpner jeg bare kjøkkenvinduet på gløtt, og sier nei takk.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no