Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 14:23   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Det er tydelig at det er mange forskjellige personer her inne. Noen tror på julenissen, andre tror på Gud og hjelpere, mens andre igjen har troen på homeopati og alternativ medisin.

I lys av dette spør jeg herved om deres syn på astrologi. Har astrologi noe for seg, eller blir det enkelt og greit avfeid som humbug?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:27   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg tror det er noe ordentlig tullball. Det eneste som har korrelert med månefasene og stjernekonstellasjonene i mitt liv var faktureringene til gamle Tiscali.

Til glede for noen, men ikke for alle:

http://www.skepsis.no/astrologi/astr..._nekrofil.html
http://www.skepsis.no/astrologi/tullmne.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...elefanter.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...dviks_mod.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...astrologi.html

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:31   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

:avfeier humbuget:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:33   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg oppfatter astrologi som humbug av reneste vann. Ikke tror jeg på julenissen heller, forresten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:37   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Vet ikke. Jeg tror.... at det kan ha noe for seg å vurdere himmel-legemenes plassering f.eks. da man ble født. Ikke så enkelt som å dele inn i 12 stjernetegn og lage karakteristikker. Men jeg tror at vi påvirkes av himmellegemene. Månen påvirker jo tidevannet, med sin tyngdekraft, så det er jo ikke utenkelig at den kan påvirke oss også. Mange mennesker er for eksempel påvirkelige for høytrykk og lavtrykk (kjenner litt for mange som blir grinete i gråvær, ja), så hvorfor ikke månens kraft?

Men jeg tror ikke uten videre at det er lett å tolke betydningen av himmellegemene. Mest av alt fordi det er mange å ta hensyn til, og at man blander inn stjernebildene. Derfor tror jeg at mye av dagens astrologi er ren humbug, men jeg ser ikke bort i fra at det kan være NOE i tolkningen av himmellegemene, som kan ha noe for seg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:39   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg syns astrologi er i samme bås som julenissen, gud og tannfeen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:44   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg oppfatter astrologi som humbug av reneste vann. Ikke tror jeg på julenissen heller, forresten.

Signerer Tinetoff, bortsett fra at jeg tror på nissen da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:48   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tror det er noe ordentlig tullball. Det eneste som har korrelert med månefasene og stjernekonstellasjonene i mitt liv var faktureringene til gamle Tiscali.

Til glede for noen, men ikke for alle:

http://www.skepsis.no/astrologi/astr..._nekrofil.html
http://www.skepsis.no/astrologi/tullmne.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...elefanter.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...dviks_mod.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...astrologi.html


Bare noen motpoler til dine linker;


http://home.c2i.net/bonne/historikk.htm
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1078238551.62 (denne linken, samt mange andre jeg kan vise til, er spesielt artige. De forteller nemlig at Hippokrates, legevitenskapens far, benyttet seg av astrologi for å behandle sykdommer)
http://no.wikipedia.org/wiki/Astrolog
http://alternativ.no/behandlingsmetoder/Astrologi.html

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:49   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns astrologi er i samme bås som julenissen, gud og tannfeen.

Tror du ikke på dem ? Jeg har fått gave av julenissen og penger av tannfeen

Men jeg tror faktisk det finnes en Gud eller hva man skal kalle det. Noe er det, tror jeg. Astrologi synes jeg bare er morsomt å lese, og velger å tro på det som passer*enkel*

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:54   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg tror absolutt astrologi har noe for seg, og vil selvsagt ikke sette det i samme bås som feks. julenissen og andre ting man jo vet er oppdiktet (som det han blir fremstilt som). Jeg tror selvsagt ikke på ukeblad-horoskoper, det blir noe helt annet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:56   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Tror og tror... Hvis man studerer astrologi litt nøyere så er det forbløffende hvor mye som stemmer. Og da snakker jeg ikke om ukebladastrologi altså - ukebladene er humbug.

Snakket med en en gang, han hadde begynt å studere astrologi fordi han skulle bevise for en venninne at dette var humbug. Problemet var at dess mer han satte seg inn i det, dess mer overbevist ble han - og resultatet var at han kome seg ikke ut av astrologibøkene på over ett år...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:01   #12
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Tror og tror... Hvis man studerer astrologi litt nøyere så er det forbløffende hvor mye som stemmer. Og da snakker jeg ikke om ukebladastrologi altså - ukebladene er humbug.

Snakket med en en gang, han hadde begynt å studere astrologi fordi han skulle bevise for en venninne at dette var humbug. Problemet var at dess mer han satte seg inn i det, dess mer overbevist ble han - og resultatet var at han kome seg ikke ut av astrologibøkene på over ett år...


Ja, ikke sant?

Jeg har "studert" astrologi siden jeg var 11-12 år gammel. Jeg har lest ALT jeg har kommet over av litteratur om emnet. Noen av bøkene jeg har om astrologi er for meg omtrent som en bibel er for kristne.

Astrologi er verdens eldste vitenskap, og det forbløffer meg at folk avfeier astrologi som humbug uten å ha satt seg ordentlig inn i hva det innebærer. Ok, ukebladhoroskopene kan til dels ta skylden for dette, men er det ikke typisk oss mennesker og avfeie og latterliggjøre det vi ikke vet noe særlig om?

Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:11   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg tror at vi påvirkes av himmellegemene. Månen påvirker jo tidevannet, med sin tyngdekraft, så det er jo ikke utenkelig at den kan påvirke oss også.

Månen påvirker tidevannet via tyngdekraften, det er sant. Men tyngdekraften fra jordmoren virket nok sterkere på deg i fødselsøyeblikket enn påvirkningen fra Pluto eller Merkur, og jeg har enda til gode å se noen komme med personlighetsanalyse basert på om man hadde en slank eller tykk jordmor. (For ikke å snakke om at jeg ikke ser hva slik tyngdekraftpåvirkning under selve fødselen skulle ha å si for personligheten vår - det høres ut til å henge sammen med en slags idé om at personligheten i stor grad bestemmes i selve fødselsøyeblikket, i motsetning til tidligere (hvis man primært tror på arv) eller senere (hvis det er miljø man mener er avgjørende)).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:11   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Tror du ikke på dem ? Jeg har fått gave av julenissen og penger av tannfeen

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:15   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:17   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Månen påvirker tidevannet via tyngdekraften, det er sant. Men tyngdekraften fra jordmoren virket nok sterkere på deg i fødselsøyeblikket enn påvirkningen fra Pluto eller Merkur, og jeg har enda til gode å se noen komme med personlighetsanalyse basert på om man hadde en slank eller tykk jordmor. (For ikke å snakke om at jeg ikke ser hva slik tyngdekraftpåvirkning under selve fødselen skulle ha å si for personligheten vår - det høres ut til å henge sammen med en slags idé om at personligheten i stor grad bestemmes i selve fødselsøyeblikket, i motsetning til tidligere (hvis man primært tror på arv) eller senere (hvis det er miljø man mener er avgjørende)).

Nja. Jordmoren forårsaker nok ikke tidevann, uansett hvor stor hun måtte være. Jeg tror ikke nødvendigvis det er selve tyngdekraften fra månen som påvirker oss, men det kan være en sum av ting. Jeg tror også at det har betydning hvor på kloden man blir født, når på døgnet, osv. Jeg tror mange ting er med på å gjøre oss til de menneskene vi er. Ikke alt er genetisk betinget, selv om mye ligger i arven fra våre foreldre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:20   #17
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg bestillte og fikk et personlig horoskop for noen få uker siden. Basert på kinesologi og feng shui. Min holdning har hele tiden vært at dette kan det umulig være mye i, men en bekjent hadde nylig mottatt sitt og ble vippet av pinnen over innholdet. Det var så mye som stemte at det nesten skremte.

Ok. Jeg ble nysgjerrig og fikk mitt også. Vet dere? Jeg kan bare si kort; det er veldig treffende! På mange områder! Den personlighetsbeskrivelsen av meg, var MEG på alle områder. Mine styker og svakheter ble ramset opp. Hendelser som har skjedd meg, ble omtalt i ordelag som ikke var vanskelig å knytte opp til realiteten.

Så nei. Jeg kommer aldri igjen til å si at astrologi kun er humbug. Det kan det umulig være. Har lyst til å lære jeg!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:22   #18
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?

Ja ikke sant? I tillegg må jeg jo si at jeg har lest at kvinner som bor i samme hus av en eller annen grunn ofte ender med omtrent samme syklus. Hva det skyldes er vel uklart, men det snakkes om at man påvirker hverandre også. Vi kan føle andres sinnsstemninger, vi påvirkes av vær og vind, både fysisk og psykisk. Så hvorfor skulle vi IKKE påvirkes av himmellegemene? Verdensrommet, så stort og uendelig, det virker litt rart om vi ikke skulle påvirkes over hode.

Men det leder tankene mine til den tiden man trodde at havet var nærmest uendelig, så det var bare å forurense så mye man orket. I dag vet vi bedre. Vi vet at vi påvirker våre omgivelser, og at omgivelsene påvirker oss.

En dag blir det kanskje også akseptert å løfte blikket utenfor det skadde ozonlaget, og innse at vi både påvirker og blir påvirket av det som ligger utenfor der også.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:28   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:



Jeg har tungt for å tro at stjernekonstellasjoner lysår borte skal ha noe å si for personligheten vår. Men bare smigre meg nok med hvor fantastisk alle som er født i løvens tegn er, så skal jeg vurdere det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:30   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har tungt for å tro at stjernekonstellasjoner lysår borte skal ha noe å si for personligheten vår. Men bare smigre meg nok med hvor fantastisk alle som er født i løvens tegn er, så skal jeg vurdere det.

Vi som er født i de mer kjipe tegnene, er naturlig nok noe mer skeptiske. (Jomfruen her.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no