Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kake på en helt vanlig tirsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-07, 11:13   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kake på en helt vanlig tirsdag

Min gamle far ringte tirsdag formiddag.
Vi hadde ordnet et par småting for ham -
nå lurte han på om vi var hjemme i kveldinga -
han ville gjerne få hentet tingene sine.
Joda - der var bare å komme, en gang etter kl 17.

"Skal jeg ta med noe til Storebror?"
Min gamle far er vill etter sitt nest yngte barnebarn -
han blir elegant snurret rundt enhver finger.

"Neida, Storebror har alt han trenger..."

Mamma tenker med et grøss på et overflodshorn av leker
som fyller stue og barnerom...
Storebror har mer enn nok.

"Jeg kan ta med litt godteri til ham, da!"
Min gamle far dør etter å skjemme bort guttungen -
litt godteri på en tirsdag er da vel helt greit, ikke sant!

"Eh... nei takk - du trenger ikke ta med noe."

"Ja - men da stikker jeg innom bakeren og tar med ei kake..."
Noe må min gamle far tydeligvis ha med,
og jeg gir opp - han får ta med seg ei kake da.
Jeg ser for meg ei formkake, litt brødaktig - ikke så halvgalt...

Noen timer senere står min gamle far på døra...
Han står på trappa vår og venter i høljeregnet -
heldigvis under tak, men det er surt og kaldt...
Vi kommer hjem 20 minutter over fem -
og ja - jeg hadde jo sagt vi var hjemme etter kl 17...

"Jeg tok med ei kake, jeg!"

Storebror hiver seg over kakeposen -
han hviner av fryd - og jeg skjønner hvorfor...

På en helt vanlig tirsdag blir det fest i heimen -
kaffe, saft - og ei diger marsipankake!

Et par timer enda seinere er Storebror i seng.
"Har morfar dratt hjem nå?"
"Ja, nå måtte morfar reise."

"Ja ja - da er festen slutt..."

Så en helt vanlig tirsdag kan -
med hjelp av ivrige morfedre -
bli en festdag med marsipankake...

Er det noe rart at Storebror
på dager da mamma og pappa bare er pyton -
høylydt erklærer at han ikke vil ha oss lenger...

Og når vi spør hvem som skal være mamma og pappa da...

Så kommer det kontant:

"Morfar og Lillian!"

Mot morfar, Lillian og et hav av herligheter
kommer en mamma og en pappa sørgelig til kort, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:15   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Du skriver så aldeles nydelig, og jeg kan bare forestille meg tirsdagsfesten hjemme hos dere. Så heldig storebror er som i tillegg til flotte foreldre også har en god morfar.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:29   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

-Og sånn fikk en kake på en helt vanlig tirsdag i det Inaghske hjem tårene til å trille i dette hjemmet...

Har du planer om å gi ut noe i bokform Inagh?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:01   #4
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

En tirsdagsfest med morfar er helt på sin plass. Her er det fest hele uka når Lillemor er sammen med bestefar. Pappa begynner nok å høre ganske dårlig, men når det gjelder hva jeg sier om å skjemme bort barnebarna er han stokk døv. Og han skal få lov å være det også, både han og barnebarna koser seg glugg ihel sammen. Jeg har sev sånne gode minner om hvordan vi lurte oss ned til bestemor og alltid så stakk hun til oss et kamferdrops eller en bit kokesjokolade *mimrer*

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:17   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Nydelig beskrevet Inagh.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:24   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Det var en koselig historie, Inagh. Så fint med kakefest på en vanlig tirsdag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:26   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Så nydelig. Tenk for et fint minne når Storebror blir voksen.

Jeg håper du vare på alt som du skriver. Du skriver så bra. Tenk så morsomt for Stroebror å lese når han blir voksen. For dere også

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:43   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.556
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Så fint skrevet om en hverdagsfest.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 13:00   #9
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Jeg kan levende se dere for meg. Du er kjempeflink til å beskrive alt så "levende".
Og for han som gjerne vil bytte dere ut, det hadde nok ikke vært like spennede om det hadde vært slikt "tirsdagsselskap" hver eneste dag.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 13:05   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Som alltid skriver du så levende at det nesten er slik at man føler at man er med på tirsdagsfesten.

Jeg for min del synes det er greit at besteforeldre får skjemme bort barna mine, skjemme de bort på både kaker og klemmer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 13:57   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

For en flott hverdagsfest dere har hatt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 15:06   #12
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Sånne dager skulle man hatt flere av. Jeg er sikker på at slike koselige begivenheter, betyr mye mer for barn enn all verdens leker! Og som alltid Inagh. Du er en fantastisk skribent. Når skal du få din egen avis/magasin spalte?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 15:25   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Så herlig!
Du skriver så vakkert og levende Inagh!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 15:45   #14
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

For en herlig morfar gutta dine har!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 17:38   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

For en flott historie, og for en flott morfar!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:10   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Fikk gåsehud jeg - så nydelig
Han er vel heldig som har en sånn bestefar!

Og mammaer og pappaer har ikke mye og stille opp med mot besteforeldre innimellom nei. "Jeg er er kjæresten til mormor" er omkvedet her.

  Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 15:12   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Du er bare så utrolig skjønn, Ingah!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 21:13   #18
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kake på en helt vanlig tirsdag

Fantastisk! Måtte leses høyt til mannen...

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no