Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du værsjuk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du værsjuk?
Ja, jeg er værsjuk 25 56,82%
Nei, jeg er ikke værsjuk 19 43,18%
Deltakere: 44. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-07, 19:07   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du værsjuk?

I media er det veldig fokus på vær for tiden. At Nord Norge bader i sol, midnattsol og nydelig sommervær, mens de sørpå regner bort, tiårsflommene herjer og broer er stengte.

Er DU værsjuk?

Vel, jeg er ikke det for øyeblikket... (Bare en smiley for å vise at her må man bruke solbriller når man er ute, HELE døgnet)

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:09   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Værsyk? Bare når det er for varmt. Og hvis det blir ekstremt trykk, som før tordenvær. Da blir jeg dårlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:11   #3
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Altså, værsjuk som i lei av dårlig vær og "på randen av sammenbrudd dersom ikke det dårlige været gir seg snart"..

:ikke klar over at det kunne misforståes:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:16   #4
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Nope, jeg er ikke værsyk. Er forholdsvis fornøyd med sommeren så langt.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:24   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Nope. Og jaggu er jeg glad jeg ikke bestilte utenlandstur til denne uka.

  Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:25   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Mildt sagt.

Tordenvær er det aller verste for min del.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:26   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Nei. Ikke da det var sju grader og regn, og ikke nå i 23 grader og strålende sol. Full av soleksem, derimot...

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:45   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Ja, hvis været blier veeeldig trykkende kan jeg få en skikkelig hodepine. Nesten som migrene.

Hvis det blir for varmt kan jeg bli småkvalm.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:03   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Altså, værsjuk som i lei av dårlig vær og "på randen av sammenbrudd dersom ikke det dårlige været gir seg snart"..

:ikke klar over at det kunne misforståes:

Jeg har aldri hørt at "værsyk" brukes slik du bruker det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:07   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Nope - men jeg blir "årstid-syk" i den forstand at jeg blir tyngre til sinns i vinterhalvåret. Da er dørstokkmila hundre mil, og alt er litt mer tiltak, og jeg har egentlig bare lyst til å mure meg inne hjemme. Jeg HATER vinter.
Jeg er født i feil land tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:07   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Jeg er ekstremt værsyk. Særlig får jeg problemer hvis vinteren blir lang.

Er nok ikke egentlig laget for å bo i Norge, men det har vi jo allerede diskutert i en annen tråd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:08   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har aldri hørt at "værsyk" brukes slik du bruker det.

Jeg trodde dette var den eneste definisjonen på værsyk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:29   #13
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har aldri hørt at "værsyk" brukes slik du bruker det.

Sikkert et nordnorsk begrep? For her er det hvertfall veldig vanlig å snakke om værsjuk i denne forstand.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:30   #14
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg trodde dette var den eneste definisjonen på værsyk.


Eller kanskje ikke et nordnorsk begrep likevel?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:10   #15
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

hvis det blir ekstremt trykk, som før tordenvær. Da blir jeg dårlig.

Samme her. Intens hodepine og kanskje kvalm og svimmel også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:11   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

For første gang i mitt liv er jeg skikkelig værsjuk. Og det blir ikke bedre ved tanken på at vi neste uke drar nordover når været sikkert snur

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:13   #17
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Nei blir ikke værsjuk.
Kunne godt fått litt bedre vær snart men regner med det kommer jeg

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:19   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Helt klart værsjuk nå. Etter ei uke i Danmark med orkan, regn og grinete svigermor for å komme hjem til enda mer regn. Lyst til å krype under dyna med krim, en kopp kakao med krem og bli der !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:55   #19
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Mener du om jeg er værsjuk akkurat nå eller om jeg blir det når forholdene ligger til rette for det?

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:56   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du værsjuk?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg trodde dette var den eneste definisjonen på værsyk.

Jeg også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no