Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 12:44   #41
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg kunne klart meg uten blenderen...har ikke brukt den enda, faktisk. Også kunne vi jo kanskje snart kastet ut brødbakemaskinen...den står jo bare der og tar plass.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:46   #42
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Definitivt brødbakemaskina Når man er 6 personer i en familie, er det helt tullete å lage ett brød om gangen.
Iskremmaskina som jentene fikk i bursdagsgave, er heller ikke brukt mer enn 1 gang på 3 år....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:53   #43
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Singha, her.

Ikke så dum løsning detta
Lufting av vinen er uansett en mye missforstått greie. For det er som du nevner ingen overflate å snakke om i en flaske eller smalt glass. Men Rosenthal karaffelen er uansett ypperlig til det! Fordi du da fysisk heller vinen sakte over i karaffelen, noe som gjør at den luftes bedre slik - enn i et glass eller flaske. Så kjennere som lufter vinen, heller den over i en karaffel - uten å tilføre bunnslam om det finnes slikt.

Enig i at lufting av vin er en mye misforstått greie. Vinen får selvsagt luftet seg litt når du heller den nedi en trakt (enig- høres utrolig lite elegant ut, men hvordan skal man ellers treffe den bittelille åpningen til Rosendalkaraffelen?), akkurat som den får det hvis man heller vinen i et glass. Ingen forskjell i det hele tatt.

Den klassiske metoden for å unngå å få med bunnfall (dekantere) går ut på å tenne et stearinlys under flaskehalsen på vinen når man heller vinen i en ordentlig karaffel. Da ser man når bunnfallet kommer, og rekker akkurat å vippe tilbake flasken. Dette er svært sjelden nødvendig lenger, dette gjøres kun på svææært gamle, lagrede flasker som har ligget i årtier og modnet i en støvete kjeller. Og hvor ofte drikker man egentlig slik vin?

Det er de samme vinene som har godt av å luftes. Dvs at både dekantering og lufting stort sett bare er tøys for nesten alle viner.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 13:56   #44
Singha
Nybegynner
 
Singha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 21
Singha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Det er de samme vinene som har godt av å luftes. Dvs at både dekantering og lufting stort sett bare er tøys for nesten alle viner.

Uansett er det tøys for tørste modne kvinner

Singha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 14:30   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et saltkar i porselen med en bitteliten søvskje i. Aldeles nydelig, men helt ubrukelig. Det er så smått og knuslete at man bare MÅ komme borti den og søle salt over hele bordet. Som nipsgjenstand, derimot, gjør den nytta. Hvis man liker slikt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 14:31   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Singha, her.

Uansett er det tøys for tørste modne kvinner

Sant, jeg kan drikke fra melkeglass, eller rett fra tuten for den saks skyld. Klarer ikke å kjenne noen forskjell.

Men jeg er ikke så veldig raffinert da, når det gjelder smak.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 14:59   #47
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smørbrødgrillen
Hvitløkspresse
Fancy vinopptrekker som mannen absolutt ville ha


Rot og papirer.. .rolleyes:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:02   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Smørbrødgrillen
Hvitløkspresse
Fancy vinopptrekker som mannen absolutt ville ha


Rot og papirer.. .rolleyes:

Bruker du ikke hvitløkspressa?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:05   #49
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Glemte å nevne popcornmaskinen ...

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:05   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

har sånn creme brulee sak vi også, uåpnet

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:05   #51
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo litt lyst på brødbakemaskin.. men etter denne tråden har jeg funnet ut at det kanskje ikke er så lurt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:06   #52
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bruker du ikke hvitløkspressa?!

Det eneste jeg har brukt hvitløkspresse til noen gang er å lage trolldeighår - og det var i, la meg tenke, ...1985 kanskje?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:06   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guniss: Nei, jeg smadrer den med langsiden av kniven og finhakker slik kokkene gjør *hobbykokk:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:09   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Guniss: Nei, jeg smadrer den med langsiden av kniven og finhakker slik kokkene gjør *hobbykokk:


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:09   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Det eneste jeg har brukt hvitløkspresse til noen gang er å lage trolldeighår - og det var i, la meg tenke, ...1985 kanskje?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 15:29   #56
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Det eneste jeg har brukt hvitløkspresse til noen gang er å lage trolldeighår - og det var i, la meg tenke, ...1985 kanskje?

Samme her. Jeg syns det blir så skarp smak på hvitløken når den presses så jeg pleier å finhakke.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 17:21   #57
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi klarer oss helt fint uten kaffetrakter.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 20:34   #58
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mannen vil påstå at han klarer seg ganske godt uten meg på kjøkkenet …

Av andre ting har vi kastet veldig mye, for vi har ikke så mye oppbevaringsplass på kjøkkenet. Så det meste som er der er i bruk, om ikke daglig eller ukentlig, så iallefall månedlig.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:02   #59
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Guniss: Nei, jeg smadrer den med langsiden av kniven og finhakker slik kokkene gjør *hobbykokk:

Samme her. Hvitløkspressa er kun for pyser.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:22   #60
Tittei
Borte bø!
 
Tittei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22
Tittei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg klarer meg fint uten pastamaskin. Vi ønsket oss den tilogmed i brylluppsgave. Gådd.
Riskokeren. Noe så utrolig teit! Risen blir en klissete ekkel masse. Jeg skal ta en "Den har jeg ikke sett" en dag. Mannen min liker nemlig den greia.

Tittei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no