Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 14:10   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Se og hør blåser navnet på tv-kjendis.

Når politiet har sagt at det er sykdom inni bildet, burde de vel iallfall la det være, eller?

Sitat:

Til TV 2 Nettavisen sa politiførstebetjent Anne Kleczka i går at det «er sykdom inne i bildet», og ba media utvise varsomhet.

Hva er nyhetsverdien i å røpe hvem dette er? Er dette noe vi trenger å vite?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:14   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Nei ikke nødvendig i hele tatt. Men dessverre så selger slike ting bedre..

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:18   #3
Nocturnal
Nybegynner
 
Nocturnal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 28
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Det var galt av dem å blåse navnet.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:20   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Litt på siden, men: "blåser navnet på"? Hva er det for en formulering, egentlig?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:21   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Nå var vel omtalen avisen ga i første omgang nok til å blåse fyren - jeg mener, hvor mange artister/programledere i 30-årene fra Stavanger finnes det egentlig .

Men når det er sagt var det utrolig dårlig av Se & hør å navngi ham . Særlig når politiet har gått ut og sagt at det var sykdom med i bildet. Selv uten i grunnen. Alle ved sine fulle fem ville forstått at en fyr som handler slik han gjorde må lide av alvorlig paranoia....

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 08-05-07 kl 14:35. Årsak: Det var han leif igjen, gitt...
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:21   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Litt på siden, men: "blåser navnet på"? Hva er det for en formulering, egentlig?

Det lurte jeg også på. Jeg ville ikke skrevet det samme selv. Det er mulig jeg hadde brukt "outer" og det er vel ikke helt bra det heller.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:23   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Nå var vel omtalen avisen ga i første omgang nok til å blåse fyren - jeg mener, hvor mange artister/programmledere i 30-årene fra Stavanger finnes det egentlig .

Men når det er sagt var det utrolig dårlig av Se & hør å navngi ham . Særlig når politiet har gått ut og sagt at det var sykdom med i bildet. Selv uten i grunnen. Alle ved sine fulle fem ville forstått at en fyr som handler slik han gjorde må lide av alvorlig paranoia....

Jeg hadde ikke fått med meg det du sier først her, så jeg hadde ikke tippet hvem det var.
Og ja, jeg er enig med deg. Jeg tenkte paranoia (eller dop) da jeg leste om dette første gang.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:25   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Nå var vel omtalen avisen ga i første omgang nok til å blåse fyren - jeg mener, hvor mange artister/programmledere i 30-årene fra Stavanger finnes det egentlig .

Jeg aner ikke hvem det er etter dette heller jeg. :følger ikke med: Så jeg synes det er galt av Se og hør å gå ut med navnet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:27   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Nå var vel omtalen avisen ga i første omgang nok til å blåse fyren - jeg mener, hvor mange artister/programmledere i 30-årene fra Stavanger finnes det egentlig .

Tja. En del hadde sikkert funnet ut hvem dette dreier seg om, men brorparten av oss har vel bedre ting fore en å gruble over sånt. Dessuten ville man jo uansett ikke vært sikker på identiteten - nå er det jo liksom ingen tvil.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:28   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er nok ikke med mine fulle fem for jeg ville ikke forstå at en fyr som handler slik må lide av alvorlig paranoia. Jeg er ikke psykiater og kan derfor ikke sette diagnoser på andre.

Men du kan vel kanskje tenke at "her er det nok snakk om sykdom" om du leser hvordan oppførselen var?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:29   #11
Nocturnal
Nybegynner
 
Nocturnal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 28
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Det har vel å gjøre med at hvis noen røper noe skikkelig sladder så begynner det å blåse kraftig.

Salgstallet blåser til værs, og ryktene stormer.

Snodig ord, men ganske beskrivende?

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:35   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jo det kunne jeg tenke, og det at det var snakk om sykdom er det opplyst om og det er greit.

Det jeg ikke liker er når det spekuleres i hva slags sykdom. Alvorlig paranoia er en ganske tung diagnose og jeg synes ikke det er noe særlig å spekulere i slikt.

Jeg er egentlig helt enig med deg, men i og med at jeg selv tenkte paranoia når jeg leste om dette føler jeg for å forsvare meg litt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 14:59   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Helt riktig er det vel ikke å offentliggjøre denne personen, men Se&Hør er og blir Se&Hør.... og jeg vil tro at kjendisen fikk anledning til å uttale seg før saken gikk i trykken, men at dersom han/hun avstod fra det, så trykker Se&Hør ryktet... slik jobber de. Dessverre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 15:47   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Tja. Jeg er av dem som syns det var galt å navngi en politimann som drapsmann i en sak som ble henlagt. Men i dette tilfellet mener jeg at vedkommende er en person som lever av offentlighetens interesse, og han har flere ganger stilt opp i ulike medier helt frivillig. Derfor syns jeg ikke det er så galt at også negative saker kommer fram om han.

Personlig syns jeg det er mer galt av politi og presse å offentliggjøre at det handler om psykisk sykdom. For jeg skiller mellom faktiske hendelser (som at han ble pågrepet bevæpnet og redd på soverommet sitt), og medisinske diagnoser, som jeg mener er taushetsbelagt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:51   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Jeg syns det var galt av Se og Hør å navngi denne personen, på lik linje som jeg ikke liker at mennesker navngis i andre saker som kan gå ut over deres liv, og ikke minst deres nærmeste familie.

Det er ikke ofte utenforstående har behov for å vite hvem som har gjort hva.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:14   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jo det kunne jeg tenke, og det at det var snakk om sykdom er det opplyst om og det er greit.

Det jeg ikke liker er når det spekuleres i hva slags sykdom. Alvorlig paranoia er en ganske tung diagnose og jeg synes ikke det er noe særlig å spekulere i slikt.

Nå var det ikke snakk om at jeg ønsket å dele ut en alvorlig psykriatisk diagnose . Det var mer slik at jeg tenkte at han muligens hadde vært borte i noen "kjemikalier" (alkohol eller annet) han muligens ikke hadde helt godt av (slike kan jo gjøre folk mer enn en smule galne i gjerningsøyeblikket), og at han burde beskyttes litt mot seg selv. Ikke at det var lukket avdeling neste. For jeg er selvfølgelig helt enig i at man ikke deler ut diagnoser om man ikke er vedkommendes lege .

Men det er kanskje ikke mindre pent å mistenke folk for rusmisbruk heller hvis jeg tenker meg om .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:39   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å nevngi denne personen?

Jeg så reklamen for Se og Hør i store bilder da jeg åpnet nettavisene i dag, og det var virkelig vondt å se det store bildet og sensasjonsoverskriften.
Jeg fikk vondt i magen på vegne av vedkommende.
Selv om det sikkert var mange som hadde spekulert seg frem til identiteten hans på egnehånd, var det totalt unødvendig å gjøre det på denne måten.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:37   #18
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

For alle som har sett VG i dag, på papir eller nett - så håper jeg dere nå er enige i at det ikke var galt av Se og Hør å spre nyheten. Dette er en ekstremt PR-kåt person, som elsker oppmerksomhet, og som frivillig står fram i VG og forteller at han var beruset og skjøt dusjen...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:39   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Jeg syns fremdeles det var galt av Se og Hør.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:44   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?

Jeg boikotter Se & Hør blant annet fordi de mangler presseetikk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no