Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å bytte politisk parti?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-20, 10:01   #61
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit å bytte politisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du skal lete lenge etter en politiker som stiller opp i ulike lokale tiltak på fritiden sin. Han har blant annet også bakgrunn som ungdomsarbeider i fritidsklubber i dalen, slikt som veldig mange politikere mangler idag.

Dette har jeg sett i fler versjoner, og min erfaring er omvendt. Veldig mange av de jeg møter i lokalpolitikken ser jeg også som foreldrerepresentanter i fau, ledere og frivillige i fritidsaktiviteter og i velforeninger. At de ikke er like synlige i pressen er en annen sak.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 11:13   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å bytte politisk parti?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Dette har jeg sett i fler versjoner, og min erfaring er omvendt. Veldig mange av de jeg møter i lokalpolitikken ser jeg også som foreldrerepresentanter i fau, ledere og frivillige i fritidsaktiviteter og i velforeninger. At de ikke er like synlige i pressen er en annen sak.

Nå tenkte jeg mer på profilerte stortingspolitikere eller de må toppverv i partiene. Hvor mange har hatt ekstrajobber ved siden skole, hatt «vanlige» jobber som erfaring kontra et livsløp med kun politiske verv og jobber innen parti. De er jo helt sikker veldig samfunnsengasjerte, men savner litt erfaring fra helt vanlige jobber som man faktisk vet hva det går i. F.eks når MDG overhodet ikke forstår tidsklemma el økonomisk press som miljøtiltak utsetter folk for.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-20, 11:35   #63
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å bytte politisk parti?

Problemet er vel at Bøhler ikke har engasjementet sitt ved siden av vervet. Han har det istedenfor vervet mens han beholder fordelene. Stortingsrepresentanter blir sendt land og strand rundt for å gå på besøk, holde innledninger, representere på årsmøter, dele ut merker og whatnot. I tillegg til å delta på en masse møter hvor du er forutsatt å stille med det vervet. Det er det Bøhler ikke syns han har tid til. Men det er vel på de møtene han faktisk kunne oppnådd noe, om han har noe han vil forandre.

Men innrømmer uten videre at for meg er det nok et eksempel på at gamle menn ikke slipper makt og fordeler frivillig. Den eneste forskjellen er at alle de andre gamle mennene hadde en intensjon om å gjøre oppgavene rollen var tillagt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no