Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-20, 23:17   #41
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg strikker en April Cardigan fra Petiteknit.

Den strikkes i en tråd sort og en tråd mørk grå, for at den ikke skal bli for svart.

Hvordan ble den?
Min ligger i en pose og venter på at jeg skal sette i gang...
Nå har jeg en Cumulus genser i rødt på pinnene. En trår rød silk mohair fra Tilia og en tråd Arwetta.
Den tredje i rekken...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 17-09-20, 01:42   #42
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

I mitt sofahjørne ligger nå et par votter i Finull, jakke til barnebarnet I tynn merino fra Sandnes og et par sokker i Perfectgarn fra det nye Sandneshefte med sokker.

En Stockholm Slipover v-neck til lille E Og en Sorbetcardigan til meg er akkurat ferdig.
Alltid mange prosjekter på gang ...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg C1AA2504-5E6E-46D6-B260-4AEC8C0BC388.jpg (16,6 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg 61940B70-2278-4528-8981-C1E4474EC285.jpg (19,6 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg 91E6A3FE-9ECE-4DE1-AB87-4CFC19F04E59.jpg (19,0 KB, 24 visninger)
__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv  
Gammel 17-09-20, 06:47   #43
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har omsider kommet til bunns i garnlageret. (!). De siste 4 er Rascal-skjerfet fra Drops. Hadde fire ulike hesper av garn som bare har ligget der uten aktuelle prosjekter, garn i ulike kvaliteter med angora, mohair, silke osv. som var vanskelig å finne rett prosjekt til (har kommet som gaver).


Står som barneoppskrift, men har strikket med tanke på voksen. Må følge littegrann med, men veldig enkelt. Strikker i vei til garnet nesten er slutt og feller av.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5886&cid=1

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:00   #44
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Da er jeg ferdig med genseren til jentungen, hun ble så fin i den
Nå er jeg tom for prosjekter og på jakt etter noe nytt og spennende.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:11   #45
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da er jeg ferdig med genseren til jentungen, hun ble så fin i den
Nå er jeg tom for prosjekter og på jakt etter noe nytt og spennende.

Wow, så fin!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:23   #46
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Frøy - så fine, både jenta og genseren!



I det siste har jeg strikket en beige Novise-genser, en svart Stockholm-vest (Sunday/tynn silk mohair), en beige vest i en gratis-oppskrift fra Dale (Alpakka) og nå holder jeg på med en rustfarget vest i tjukk mohair fra Rauma etter mønster fra den lokale strikkebutikken Jens Hoff (garnkos.no).

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:27   #47
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg fikk rundt 2 kg med garn av svigermor i vinter. Det er sikkert rundt 40 år gammelt. Mange blåtoner, grått og hvitt. Var blant annet en halvstrikket genser der, som jeg tenker var tiltenkt samboeren min eller lillebroren som begge er rundt 50 år. Tenkte føest å strikke den genseren ferdig til minsten, men fant ut at grunnen til at den var halvferdig var nok at det var for lite av bunnfargen. Så den ble rekket opp.

Da har jeg letet etter oppskrifter som passer garnmengdene og strikkefasthet, og prøvd og feilet litt. Passer dårlig til babytøy/babyteppe, for det er ikke så mykt.

Jeg er nå på 4. jakke (en til frøkna mi og tre til niesene mine fra 4-7 år), 3 par votter og et par sokker. Tror jeg skal prøve meg på å tove hyttetøfler etter siste jakke er ferdig.

Strikket en i "dongeriblå" og nå i grått.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9000&cid=1

2 i hvit bakgrunn med mange blåtoner.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5363&cid=1

Fiskevotter i blå/turkis/grå
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7301&cid=1

Så lurer jeg på å strikke et sjal til min mor til jul (ikke i det garnet)...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:29   #48
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Verdens enkleste tøfler

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:32   #49
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Verdens enkleste tøfler

Link? Tovet eller ikke?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 10:35   #50
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Små plagg til barnebarn og enda mindre plagg til dukken. Sistnevnte ble overrakt dukkemor som gave i 2-årsbursdag i går.

8C48B1E6-ABE8-4D83-87C3-444A2A3C2EF0.jpg

2766C908-BE45-4FDC-A2FB-E4325FA8B5C5.jpg

466D8EF9-E0B5-4AD3-BA7E-0E65F5FE765A.jpg

Nå strikker jeg genser, cape, lue og skjørt til 2-åringen fra Eventyrlig Julestrikk fra tusenogenmaske.no

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 13:10   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Årets overdel for meg er ullgenserene til Jenny Skavland (Pierre Robert), så har jeg strikket meg 2 vester:

Naturhvit


Skogsgrønn

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 13:21   #52
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mette Marit-kofte nr 3:

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 13:58   #53
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Årets overdel for meg er ullgenserene til Jenny Skavland (Pierre Robert), så har jeg strikket meg 2 vester:


Skogsgrønn


Den var kjempefin! Hvor er mønstret fra?

Jeg synes at mange av genserne jeg har strikket blir for varme inne så vest er midt i blinken

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 14:05   #54
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Den var kjempefin! Hvor er mønstret fra?

Jeg synes at mange av genserne jeg har strikket blir for varme inne så vest er midt i blinken

#mybraidvest www.garnhimmelen.no

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 14:23   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har ikke klart å strikke på lenge, og begynte på Caramel Sweater fra Petite Knit, ble sint, og strikker nå Louisiana Sweater for å varme opp litt (også fra Petite Knit).

Burde jo egentlig ha strikka vest for jeg hater ermene.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 14:56   #56
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker en improvisert vest til datter. Sjelden hun vil ha hjemmestrikk, men hun fant ikke det hun lette etter på ‘tise. Så jeg gravde i restelageret, og nå er jeg på nivået «kan jeg bruke ett gram til av dette garnet på halskant eller må jeg gi meg nå så det blir nok til ermekant?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 15:07   #57
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikkeforbud.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 15:17   #58
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det går i votter for tiden.

Har nettopp ferdigstilt et par Lysa vantar/Shine.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 15:50   #59
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvordan ble den?
Min ligger i en pose og venter på at jeg skal sette i gang...
Nå har jeg en Cumulus genser i rødt på pinnene. En trår rød silk mohair fra Tilia og en tråd Arwetta.
Den tredje i rekken...

Jeg holder på med min og jeg syns den blir så fin. Må strikke den lenger enn oppskriften sier, da. Jeg har strikket begge ermene og begynner å nærme meg riktig lengde på bolen. Bærestykket er så nydelig!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 20-10-20, 00:55   #60
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med en gul Pudderpikens riddari, to cumulus, tre luer, stockholm slipover og en sommerella. Nok å gjøre.

Geitrams er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no