Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-20, 00:14   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Jeg bor i en leilighet på 65 kvm med 2 soverom. Gutta deler det store.
Nå som de ikke lenger har leker så kvittet jeg meg med en stor kallax hylle da en bekjent trengte en. Jeg hadde lenge tenkt at den skulle ut da vi bare benyttet halvparten av hyllene.
Men det gikk litt fort og nå står alt på gulvet og det er litt kaos.

De har nå køyeseng, men eldste vil ikke lenger sove øverst. Yngste nekter å bytte. 2 single senger ønskes.
Det er behov for minst en pult, helst 2. Men én kan til nød sitte ved spisebordet.
Og de trenger oppbevaring av de bøkene, spillene og de andre tingene som hører hjemme der inne.
Alle veggene er betong bortsett fra ytterveggen.

Minsten er her 2 uker av gangen. Eldste er mer hos sin far for der har han hele kjelleren for seg selv.
Så det han skal bruke trenger ikke "stå framme" hele tiden.

Jeg har sett meg litt blind på muligheter og håper dere kan komme med noen tips til både møbler og plassering.
Legger ved noen bilder og et bilde med mål.
Det er forsåvidt ikke behov for å beholde noe av det som står på rommet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg received_3714658755232004.jpg (9,5 KB, 84 visninger)
Filtype: jpg received_686654538914446.jpg (10,3 KB, 75 visninger)
Filtype: jpg received_404838620942641.jpg (5,4 KB, 74 visninger)
__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 19:21   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Har ikke pc her nå, så får ikke svart så mye som jeg ville. Men jeg ville hatt to enkle senger, en på høyre og en på venstre side når jeg ser på plantegningen. Så ville jeg hatt noen store puter og et sengeteppe, sånn at den senga kan brukes som sofa når du bare har en av gutta hjemme. Hvis det er plass (klarer ikke å lese målene på tegningen), en litt bred pult mellom sengene, så de kan sitte ved siden av hverandre der. Midt på gulvet ville jeg hatt et lite bord, eventuelt inntil sengen som et slags nattbord/sofabord. Der colaglass og godteskål kan stå.

Gå gjennom alt av ting de har hatt i hyllene og kast, gi bort, selg eller legg vekk alt som ikke brukes. De bruker vel knapt nok noe som helst, annet enn dataspill og klær? De har mye skapplass ser det ut som, så kanskje noen bokser med stæsj og litt bøker kan settes inn dit?

Gardiner i en roligere farge. Noe opp på veggene. Plakat, bilde, hyller, verdenskart, eller lignende.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 20:06   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Minsten har et ganske lite rom og vi valgte denne sengen fra Ikea når han fikk et ungdomsrom.

https://www.ikea.com/no/no/p/slaekt-...vit-s89386070/

I tillegg han han en pult og et lite bord. Han har typisk spill og bøker og nerf i de kassene under sengen. Det var mange forskjellige kasser å velge mellom, så han har to hvite + en grå med sittepute. Tror det var en som kunne brettes ut til gjestemadreass.

I tillegg har vi noen bildehyller, som han kan sette ting på og en opphengsdings med masse hull som han kan henge opp ting på og ha mye ledig plass på pulten.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 20:14   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Jeg har kjøpt 6 IKEA malm nattbord, montert de i en L. Skrudd denne fast veggen og lagt en ramme madrass oppå. Voila, masse lagring

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 20:20   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Minsten har et ganske lite rom og vi valgte denne sengen fra Ikea når han fikk et ungdomsrom.

https://www.ikea.com/no/no/p/slaekt-...vit-s89386070/

I tillegg han han en pult og et lite bord. Han har typisk spill og bøker og nerf i de kassene under sengen. Det var mange forskjellige kasser å velge mellom, så han har to hvite + en grå med sittepute. Tror det var en som kunne brettes ut til gjestemadreass.

I tillegg har vi noen bildehyller, som han kan sette ting på og en opphengsdings med masse hull som han kan henge opp ting på og ha mye ledig plass på pulten.

Min gutt på 12 har samme seng. Han har også grå sittepute, grå boks og hvit tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 20:47   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Jeg liker Elises forslag til plassering. Da kan de bruke pulten(e) som nattbord så de ikke trenger noe eget til det.

Hyller på veggen, sånne med en liten kant ytterst, er også fine til en bok, vekkeklokke, mobil ol over senga.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 22:32   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Gutta bruker 1/4 av skapene.
Det er sengetøy, håndklær, pentøy (bunad, kjoler og dresser), stoffer, garn pluss ting jeg skal ha ut av huset i resten.

Av det som stod i kallax hylla så er det for det meste ting som skal spares på. Kan lagres andre plasser, etter hvert. Må rydde plass dit de skal først.

Tusen takk for tips.
Senga som evt skal stå langs ytterveggen kan ikke være mer enn maks 202. Har noen radiator rør før vinduet.

Ser bildet med mål ble utydelig ja.
Kortveggen er 308.
Fra dør og opp til kortvegg er det 236.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 20:42   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Ser at Släkt sengene har vektgrense på 100 kg. Er det dumt til store slamper?
Kan ikke se vektgrense på de andre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 20:56   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

100 kg må da holde i massevis?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-20, 21:19   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til å innrede ungdomsrommet

Det kan gå hardt for seg med 2 gutter. De har knela begge sengene, dvs beina, på sengene hos faren.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no