Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor henger man bilder av barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-20, 01:45   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor henger man bilder av barna?

Svigers har bestemt at vi får foto av barna til jul. Muligens i A3-format. Får ikke velge bildet selv, tatt av fotograf. "Noen må ta ansvar for at dere får mer på veggene".

Vi er ikke et portretthjem. Foto og barnekunst har vi, men lite portretter. Hvor henger man slikt? Og må det henges opp...?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 01:52   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg tenker at dere ikke må henge opp bilder om dere ikke vil, selv om de bruker tid og penger på å ta bilder og få dem rammet inn. Vi er heller ikke et portretthjem og forstørrede bilder på stueveggen er ikke oss i det hele tatt, men vi har en bildevegg i den ene trappen hvor det henger forskjellige bilder av oss og barna. Synes det er et perfekt sted til sånt, ikke for synlig, ikke for skjult.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 01:54   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Slettet. Den ble visst dobbel....

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 02:02   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har liksom ikke plass i trappen tror jeg. Noen små bilder står der, og vi har annet vi setter stor pris på der. Kjellerstue eller soverom...?

Sikkert et fint bilde, de har god smak. Men jeg hååååper ikke det er a3 som de sa....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 03:48   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Må dere henge opp? Nei, man MÅ jo ingenting, men hvis dere IKKE vil så får heller mannen din ta det opp med dem og si noe sånt som "veldig hyggelig at dere har tatt med barna til fotografen, men vi ønsker ikke å henge opp bilder på veggene. Vi ønsker oss heller veldig gjerne et album som f.eks. kan være litt sånn coffee table bok som vi kan titte i. ". Jeg tenker at kampen bør tas i forkant av bestilling, og ikke i etterkant.

Vi har en lang gang, så der henger det endel bilder, og så har vi tre mindre lerret i stuen, men på en vegg som ikke er smack in your face liksom. Og et i tv stuen. Jeg er heller ikke en sånn type som elsker å ha portretter på veggene selv om det kan høres slik ut Og det har mer skjedd litt sånn "OMG! Så herlig bilde! Det hadde vært smashing å ha på veggen somewhere".

Finnes det et format du tenker kan passe mer et sted? F.eks. noen litt mindre bilder av dem?

Kjellerstuen høres ut som et fint sted.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 08:40   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

"Noen må ta ansvar for at dere får mer på veggene".

Dette høres ut som noe min svigermor kunne funnet på, og som jeg hadde blitt ørlite irritert over, da jeg synes det er litt invaderende å bestemme hva folk skal ha på veggene.

Vi har heller ikke store portretter hengende, men har noen mindre bilder på peishylla. Jeg hadde rett og slett fått litt problemer med å finne veggplass for eksempel i stua til et A3-portrett, og hadde trolig hengt det på soverommet eller i gangen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 08:43   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi er også lite portrettete, men har et stort, og nydelig, om jeg må si det selv, forografbilde av jentene montert på plate på en vegg i stua, men mot gangen, på en vegg du ser når du sitter i sofaen. Har masse kunst ellers på veggene, og liker det sånn.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:02   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Man må jo ikke. Vi har ett bilde av kidsa og fetterne på mannens side i trappa, og reisebilder på magneter på kjøleskapet, ellers ingen bilder av folk på veggene. A3 på kjøleskapet blir kanskje litt voldsomt.

Kjellerstua høres vel greit ut?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:13   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg hadde blitt skikkelig irritert. Selv min svigermor, som kan finne på å blande seg, ville ikke sagt noe sånt.

Vi har små bilder av jentene på veggene i trappen og trives godt med det.

Et stort bilde hadde sannsynligvis havnet på vårt soverom, der vi strengt tatt trenger noe på veggen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:20   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg tror jeg ville vært tydelig på dette allerede nå ja, at dette ikke er noe dere ønsker dere inderlig. Tanken kan jo være god, men det høres ikke ut som at budskapet ble overlevert med mest forståelse.

A3-portretter i stua høres litt invaderende ut.
(jeg har noen små bilder av ungene i stua, på en hylle.)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:25   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Bildet er bestilt, så lite vi får gjort med det. Tanken er jo god og bildet er sikkert fint. Hvis kjellerstua er ok, så blir det kanskje der. Vi har vel ett bilde av folk hengende i en gang, og det er av meg og mannen i våre vakre 20-år. # ego. Kan jo kanskje byttes.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:36   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

. "Noen må ta ansvar for at dere får mer på veggene".

Piggene mine kom ut her, og jeg hadde ikke bare blitt litt irritert, som flere andre skriver. Jeg hadde blitt SUR. Det går faktisk ikke an.

Jeg hadde ikke hengt det opp. Også som et signal om at hun ikke kan bestemme dette. Men i redelighetens navn hadde jeg selvsagt prøvd (hvis det går an) å ta samtalen først.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:37   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Har hengt ved trappen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:44   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

A3-bilder er enorme. Jeg hadde ikke vært fornøyd med å måtte gi fra meg så mye veggplass til det. Vi har små skoleportretter av barna loddrett på en kortvegg ved sofaen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:48   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har en portrettvegg i entreen. Den er for smal til å møblere på begge sider, så det er en stor, tom vegg der som passer perfekt for alle de fine fotografbildene vi faktisk har.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:55   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

I alle dager, er et A3-bilde bestilt fordi dere har anderledes veggpynt enn svigers? Det er ikke bare litt invaderende og veldig stort, med diktatorisk også. Joda, sikkert hyggelig ment, men likevel. Du/dere gjør nøyaktig som dere vil, men kanskje du skal si i fra at noe slikt ikke får gjenta seg?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:56   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har en høy vegg i trappa. Har mange bilder der. Ingen så store som A3 (ikke A4 heller), men skulle sikkert fått det til på et vis, hvis det var bare ett bilde.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:31   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I alle dager, er et A3-bilde bestilt fordi dere har anderledes veggpynt enn svigers? Det er ikke bare litt invaderende og veldig stort, med diktatorisk også. Joda, sikkert hyggelig ment, men likevel. Du/dere gjør nøyaktig som dere vil, men kanskje du skal si i fra at noe slikt ikke får gjenta seg?

Ja, dette også.

Herreminfreden, så irritert jeg hadde vært.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:37   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Hjelpes.

Vi har ikke portrettbilder av familien noen steder. Jeg er glad i barna mine, menveggene mine får de virkelig ikke.

Kjellerstua er sikkert fint.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:37   #20
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Dette er rimelig håpløst, men sikkert godt ment. Heng bildet på rommet til barna, eller i boden. Og si fra at det hadde vært stas med et album istedenfor bilde.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no