Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fortell meg om Apple-TV/Chromecast

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-15, 08:13   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Apple-TV/Chromecast

Vi har en 3 år gammel TV med RiksTV-abonnement. Vi har forsåvidt alle ønskelige (og en haug uønskede) kanaler med dette tilbudet, men vi vil ha mer tilpasset underholdning. Mannen og jeg ser ofte Netflix eller Sumo via PC med kabelen, men dette er knotete. (Gammel og treg PC, blant annet).

Vil vi ha glede/nytte av Apple TV eller Chromecast eller blir dette et unyttig mellomledd? Hva konkret gir disse dingsene av tilbud?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 08:23   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Jeg syns Apple TV er strålende. Den har netflix, NRK, hbo og sumo mener jeg. Nå har det også kommet en ny versjon med AppStore (den gamle har bare et begrenset utvalg). Men den har jeg ikke prøvd enda, ryktene sier at jeg får den til jul.

Men uansett, jeg anbefaler Apple TV til alle jeg kjenner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 08:26   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Ah, høres lovende ut. Vi vurderer å kjøpe en til oss selv i julegave, så det blir nok den nye generasjonen. Høres perfekt ut for vårt bruk, egentlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 08:45   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Apple TV er genialt! Vi har hatt crome cast og, men det synes Jeg var mer tungvint

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 09:32   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har bare chromecast (har ingen i-dingser i det hele tatt). Finner frem til det jeg vil se på på mobilen eller pc-en, trykker på en knapp, og vips er det på tv-skjermen i stedet. Bruker mye Sumo og Netflix, men også youtube.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 09:35   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har tre macer, en iPad og to iPhoner, så det holder vel. Jeg prøver å ikke la eple-fetisjen min gå i arv. Det taler for Chromecast.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 09:39   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vet ikke prisen på eple tv, men chromecasten har jo en meget fin pris med sine 300kr.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 09:45   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har Chromecast og det er lettvint og greit. Styrer den fra telefoner, iPad eller PC og til og med Far(som ikke er god på den type ting, får det til!). Spotify, YouTube, Netflix, bilder.
Ungene elsker det, og det er så mye enklere å delta i deres "verden" når vi kan gjøre det på den store TV-skjermen og ikke må kikke på en liten telefon.
Og prisen er gull, 379.-

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 10:07   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Syns begge er gode jeg. Nå har ikke vi den nyeste utgaven av noen av dem, men jeg tenker at med den større prisforskjellen må man jo vurdere om den nye spillfunksjonen på Apple-tv er noe man vil ha glede av.

Jeg har forresten nettopp fått chromecast audio til radioen på kjøkkenet. Helt genialt siden dokkingstasjonen er utdatert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 11:09   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi liker apple-TV best. Har en til hver TV i huset. Både nye og gamle. Det er bare den nye som har hbo-app. Liker at man ikke trenger dings for styre den.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 11:17   #11
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Apple-tv er ein finfin idings! Og iallefall om du har andre epleting. Chromecast veit eg ingenting om.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 11:55   #12
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Jeg har Chromecast og er fornøyd med det

Min andre halvdel har den nyeste fra Appel og liker den best. Den er mye dyrere. Men den kan man også bruke som spillkonsoll slik at det blir nesten som Wii...har jeg snappet opp, men har ikke peiling på

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 12:35   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Jeg kan ikke noe om Cromecast ut over det jeg fikk vite i en tråd her inne, med Apple-TV er genialt! Vi har den gamle, og skal kjøpe den nye. Den gamle har, i tillegg til det Neket nevner, Viaplay. Og noe andre greier vi ikke bruker.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 13:14   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har 2 (3 om jeg teller med den som ligger under juletreet) Apple-Tver og er strålende fornøyd.
Du må vel ha den siste for å få HBO tror jeg.

Det er både NRK, Netflix, Viaplay og TV2 Sumo på de vi har. Når jeg i tillegg kan bruke den til å spille fra Altibox-appen (den tror jeg er på nye appletv) vha. airplay, så trenger jeg ikke noe annet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 13:50   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har begge deler, bruker Apple-TV mest fordi den er primagenial slik at man ikke trenger mobil-PC-nettbrett men tingene ligger i selve boksen (vi bruker mest Netflix, NRK og tv2 sumo). Ellers så blir det jo litt chromecast med HBO eller samboerens nettbrett/telefon når han caster musikk fra det f.eks.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 16:09   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vil du har dyr dings, gå for Apple-TV. Vil du ha billig dings som er superenkel å ta med på ferier, hytta osv, så velger du Chromecast.

For min del, så ble de Chromecast. Vi har sånn HD-pvr-dekoderdings fra Canal digital og en Xbox vi også kan spille av fra om vi føler for det. Apple-TV hadde blitt helt overkill.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-15, 00:14   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi har Apple-tv, oppgraderte til nyeste i forbindelse med mannens bursdag, og er veldig fornøyde. Vi spiller musikk og bruker NRK-app, Netflix og YouTube mest, men den nye spillfunksjonen falt i smak også, ser det ut som. Ungene fikk det til overraskende fort. De har prøvd PS3 før, men det sleit de mer med.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-12-15, 12:35   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Hvordan funker det i forhold til nrk-lisens og sånt? Vi har ikke tv og har dermed sagt opp lisensen, men har en tv allikevel som er koblet mot pc og virker som en diger monitor (som det jo også er ... ). Vil chromecast kunne erstatte pc-en uten at det trigger lisenskrav eller noe?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-15, 12:51   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Vi er superfornøyd med Apple-TV iallefall, og har nettopp kjøpt en ekstra, sånn at vi har en både oppe og nede.
Vi har Altibox også, men filmene er både billigere og raskere tilgjengelige på Apple-tv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-15, 03:37   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvordan funker det i forhold til nrk-lisens og sånt? Vi har ikke tv og har dermed sagt opp lisensen, men har en tv allikevel som er koblet mot pc og virker som en diger monitor (som det jo også er ... ). Vil chromecast kunne erstatte pc-en uten at det trigger lisenskrav eller noe?

I England er det ihvertfall sånn at man ikke trenger lisens om man kun streamer som man jo gjør med chromecast, og jeg vil tro det kanskje er likt i Norge?

Jeg har Fire stick selv og betaler ikke lisens.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no