Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Løpetid og hannhunder

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 16:10   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Løpetid og hannhunder

Jeg har en hannhund, 1,5 år gammel og han er helt tussete for tiden. Jeg antar at det finnes en eller flere tisper med løpetid i området. Er det noen som vet hvordan jeg skal takle dette her, han er umulig å gå ut med, han er umulig å være i hus med, han uler og snuser og oppfører seg helt tullerusk.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:14   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Du får en dyrlege til å kastrere han. Med mindre du har tenkt til å satse stort og seriøst på avl, har han INGEN bruk for ballene sine og hormonene som følger med!


__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:32   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Nei, han er en sofahund og raseklubben hans ønsker at hundene skal ha diverse premier fra utstillinger før de brukes i avl, så vi kunne nok likegodt kastrert han. Trodde gjerne at ikke det var lov sånn i utgangspunktet å kastrere dem jeg, men med slik tussete oppførsel så er vel kanskje det grunn god nok?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:56   #4
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Det er lov ja!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:02   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Vi kastrerte vår hannhund for noen år siden av samme grunner, i tillegg var han så sterk at han dro meg over ende et par ganger fordi han MÅTTE bort til en flekk helt akutt. Vetrinær sa ingenting på ønsket vårt, og kastrerte ham altså da han var ca 4 år. Nå har han ikke blitt helt kurert for all galskap, men han har sluttet å sitte på badet og hyle hele løpetiden til tispa i huset, og han angriper ikke andre hannhunder vi møter når tispa har løpetid (og en mnd før og etter ), men markere gjør han fremdeles. Og så snuser han litt på den desperate tispa når hun står, men det er vel mest fordi hun bir gal av å ha en ubrukelig hannhund i hus og biter ham i øra til han gidder å snuse.
Herlig med bikkjer altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:18   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

SS: Nei, hun kan det ikke være da, hehe. Han river meg heldigvis ikke over ende da, han veier jo bare 3,2 kilo eller noe sånn , men det er plagsomt å høre på piping og uling, samt masing om ut, ut, ut absolutt hele tiden.

Men 6000 for kastrering var litt i overkant da, det er prisen på nesten halve hunden. Er det virkelig så dyrt å kastrere dem, eller er vet.klinikken her dyr?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:11   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Det er de der nede i veien her mot byen sine sider jeg sjekket. De er dyre føler jeg, vi betalte 1700 kroner for tannstein og nedklipp av klør med bedøvelse. Jeg besvimte nesten.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:08   #8
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Jeg fikk vår eldste (ikke to år gammel) hannhund kastrert i sommer, og jeg betalte 3500 for det. Jeg synes ikke den klinikken er spesielt billig, sammenlignet med en del andre, men nå kjenner veterinæren meg og mine hunder, så da ble det sånn bare.

Vi kastrerte forresten på grunn av markering inne. Vet og jeg har snakket en del om dette med baller og kastrering, og jeg har inntrykk av at enkelte veterinærer er mer strikse på at det ikke skal gjøres unødig enn hva andre er. Om valpen ikke gjør det bra på utstillinger så kan det være han blir kastrert han også - det får vi se på.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:38   #9
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg har en hannhund, 1,5 år gammel og han er helt tussete for tiden. Jeg antar at det finnes en eller flere tisper med løpetid i området. Er det noen som vet hvordan jeg skal takle dette her, han er umulig å gå ut med, han er umulig å være i hus med, han uler og snuser og oppfører seg helt tullerusk.

Jeg ser alle oppfordrer til kastrering med en gang, og for alt jeg vet kan det være en god løsning. Men er du erfaren med hund? Dersom du er det er sikkert ikke innvendingen min så veldig relevant, men i tilfelle du ikke er vant til å ha tenåringsbikkje i hus, kan det jo være greit å være klar over at endring i atferd i denne perioden er veldig vanlig. Før jeg tok en avgjørelse om kastrering ville jeg vært helt sikker på at den tussete oppførselen ikke "bare" var tenåringsnykker, uttrykk for større aktivitetsbehov eller andre ting.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:04   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Jeg for in del ser ikke poenget med at en hannhund som ikke skal bukes i avl og som tydeligvis sliter såpass når det er løpetid i nabolaget som denne hunden tydeligvis gjør ikke skal kastreres.
Vår hannhund har HD på ene siden (grad D) og var derfor helt uaktuell å bruke, og med tispe i hus selv som var skrekkelig villlig til å parres både sent og tidlig i løpetiden var valget enkelt.
Selvfølgelig må man tenke gjennom det, og tenåringshunder er gjennom en litt slitsom periode, men som sagt syns jeg ikke kastrering er problematisk når hundere er som dette.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:10   #11
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Neida, jeg mente ingenting om kastrering generelt i det jeg skrev, egentlig. Jeg ville bare nevne det, siden jeg vet at det er mange som ikke er forberedt på det som skjer med hunden i denne alderen. Og da kan det være greit å ta det med i betraktningen, dersom man ikke er klar over det fra før.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:22   #12
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Det er lov ja!

Lov og lov... Det er ikke lov i utgangspunktet, med mindre det er en medisinsk eller bruksmessig årsak til at kastrering. Så vær forberedt på å møte en dyrlege som kan være negativ og vil ha en god grunn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:24   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Erfaren og erfaren, jeg hadde hannhund fra jeg var 9 og til jeg var 23, samt en hannhund vi hadde i ca. halvannet år, men måtte omplassere den pga allergi. Nå har vi "allergivennlig" hannhund og ja, jeg er klar over at han kan ha tenåringsnykker. Det er bare slitsomt mens det står på. Nå har det vært bedre heldigvis de siste dagene og jeg sitter ikke med telefonen klar for å ringe dyrlegen når de åpner. Vi kommer til å se dette an over en lang periode tenker jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:35   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løpetid og hannhunder

Ser ikke helt hva kosehanndyr som ikke er verdifulle for avl skal med hel streng. Det er bare snipp- snipp, lissom. Har aldri hørt om veterinærer som er negative til kastrering som er et så lite inngrep? Det er vel ikke mer plage for hunden enn å bedlve og ta tannstein?

Så er det ansvar ved uønsket svangerskap. Særlig hvis han setter på ei tispe som ikke tåler svangerskap pga helse/ alder/ ulikhet i størrelse, eller tispe som skulle brukes til annet kull ( blir hu lufta i bånd, så er det deres ansvar hvis han er løs. Og da får dere pokker ikke ropt ham inn )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no