Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

trøtt pus etter sterilisering

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 19:32   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

trøtt pus etter sterilisering

Hunnkatten vår på 5 mnd ble sterilisert på tirsdag. Dyrlegen sa at hun kunne være ekstra trøtt og ha mindre matlyst de første dagene.

Men hvor mye trøtt, 3 dager etterpå, er normalt? Jeg vet jo ikke hvor aktiv hun har vært mens jeg har vært på jobb og ungene på skolen, men hun har stort sett sovet hele ettermiddag. Jeg skjønner at hun ikke spretter rundt som før enda, men når bør hun bli litt mindre trøtt? Hun har slik "body" på seg, og hun liker ikke den så godt. Hun godtar den, men er nok litt hemmet i leken med den.

Hun har spist litt mindre enn normalt, men ikke urovekkende lite. Hun maler når vi koser med henne og "snakker" med oss når hun er våken. Så hun virker ikke dårlig, men jeg vet jo ikke hva som er normalt.

Noen som kan berolige meg med at det er fortsatt normalt?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:02   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Jeg tror ikke jeg hadde bekymret meg nevneverdig enda nei. Nå er det jo helg, så da får du kanskje sett til henne litt mer om du har fri, og ser hvor aktiv hun er.
Så lenge hun spiser og drikker godt, og maler når hun blir koset med så tror jeg hun har det fint.

Om du syns hun sover veldig mye enda til uken kan du jo kanskje vurdere å høre med klinikken hun ble sterilisert hos?

Og du, så fint at dere har sterilisert henne.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:08   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Hun våknet litt og har flyttet seg til sofaen og ser film sammen med jentene.
Bare veldig uvant med lat pus, for hun er ellers ganske aktiv.

Hun skal tilbake til dyrlegen for å ta sting neste fredag. (er det vanlig med sting som må fjernes?)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:10   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Jeg mener å huske at våre katter også var ganske redusert en god del dager etter operasjonen, jeg tenker meg at det nok gjør vondt for pusen og dermed blir veldig trøtt og sliten, får liten lyst til å bevege seg mye. Så lenge katten spiser og drikker (selv om det er litt mindre enn normalt) så tror jeg ikke du skal bekymre deg så lenge katten ikke virker apatisk og kun ligger på samme sted. Er du i tvil så da heller en tlf til dyrlegevakta.

Jeg blir strålende glad hver gang jeg leser om katter som kastreres, det er kjempeflott.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:15   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Jeg har kastrert og sterilisert ganske mange katter (ja, ikke jeg, da, men dyrlegen) og slik har alle vært. Jeg har holdt dem inne i to dager etter operasjonen. Dag 3 og 4 er litt groggye dager også, husker jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:19   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Hun skal være inne til stingene er tatt. Så slik sett er det greit at hun er trøtt og lat, for hun er veldig glad i å være ute (med oss altså). Det blir ikke helt gøy om hun blir "vill og gal" og ikke kan kastes ut sammen med et barn. Hun angriper heller ikke skolissene våre i dag.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:26   #7
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Høres helt normalt ut det der.

Jeg har fått beskjed om å holde hunnkattene inne i minst ei uke etter kastrering, og det har jeg gjort. *hønemor*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:09   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: trøtt pus etter sterilisering

Eldste kom på i kveld at vi kanskje kan ha henne litt på verandaen i 2. etasje. De syntes hun må få litt frisk luft. Tror ikke hun hopper på rekkverket der, og de vil være der med henne.

Ungene er jo oppdratt med at man bør ha litt frisk luft hver dag.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no